ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φωτο: Shutterstock

Βελτιωμένη προσφορά από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - EGIS για Εγνατία ζήτησε το ΤΑΙΠΕΔ

Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο 35 ετών.

Βελτιωμένη προσφορά από την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού έχει ζητήσει το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ μετά τη σημερινή του συνεδρίαση, για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της για χρονική περίοδο 35 ετών. 

Σημειώνουμε πως μετά την απόρριψη των ασφαλιστικών μέτρων τον Μάιο που είχε καταθέσει η Ακτωρ από το ΣτΕ, οι κοινοπραξίες VINCI HIGHWAYS S.A.S. - VINCI CONCESIONES S.A.S. - ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε – ΑΒΑΞ Α.Ε. και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A ήταν οι μόνες που είχαν καταθέσει δεσμευτικές προσφορές. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι προσφορές που ανοίχθηκαν είχαν διαφορά μεγαλύτερη του 15% μεταξύ τους.

Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Ηπείρου (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).

Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο 35 ετών.

Υπενθυμίζεται ότι η Άκτωρ είχε ζητήσει την παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας του διαγωνισμού επειδή η καναδική εταιρεία Roadis, απέσυρε τη συμμετοχή της, λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζει από την πανδημία του κορονοϊού.

Στις 12 Δεκεμβρίου του 2020 που είχε εκπνεύσει η αρχική προθεσμία εμφανίστηκε μόνο η κοινοπραξία της ΤΕΡΝΑ με τη γαλλική Egis Projects. Οι δύο άλλοι ενδιαφερόμενοι, η κοινοπραξία της γαλλικής Vinci με την Mytilineos και της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις με την καναδική Roadis, προσέφυγαν στο ΣτΕ υποστηρίζοντας πως έπρεπε να δοθεί παράταση λόγω της πανδημίας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

GEK TERNA, Peristeris
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Μεγάλα τα οφέλη από την ανάληψη του έργου της Εγνατίας

Σύμφωνα με τον επικεφαλής του ομίλου, κ. Γ. Περιστέρη «με την προσθήκη της Εγνατίας Οδού στο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων του Ομίλου, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ καθίσταται κυρίαρχη δύναμη στην Ελλάδα και πλέον σημαντική δύναμη και στην Ευρώπη στον τομέα των υποδομών».
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τα ανοιχτά μέτωπα για την Εγνατία Οδό και τον ΒΟΑΚ

Περιμένοντας από την πολιτεία να κλείσει τα ανοιχτά μέτωπα σε μεγάλους διαγωνισμούς παραχωρήσεων, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διατηρεί ανοιχτή την πόρτα στον τομέα της ενέργειας μέσω συνεπενδύσεων 50-50 με τη Masdar.
GEK TERNA, Peristeris
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γ. Περιστέρης: Αυξήθηκε 1 δισ. το αποτύπωμα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στις υποδομές

Ο επικεφαλής του ομίλου, μιλώντας σε αναλυτές, υπογράμμισε ότι ο κατασκευαστικός τομέας θα συνεχίσει να έχει ισχυρή πορεία, ενώ θα υπάρξει ενίσχυση του ρόλου και του τομέα των παραχωρήσεων.
GEK TERNA
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στα 98,2 εκατ. τα κέρδη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, σταθμός το deal με τη Masdar

Οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση της μεταβίβασης και την καταβολή του τιμήματος των €864 εκατ. προχωρούν σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα που προέβλεπαν κλείσιμο της συναλλαγής σε ένα διάστημα 4-6 μηνών.