Την υπογραφή σύμβασης για την κατασκευή δύο νέων υποσταθμών υψηλής τάσης και την επέκταση ενός υπάρχοντος σταθμού στη Γεωργία ανακοίνωσε η εταιρεία Mytilineos. Η κατασκευή θα ολοκληρωθεί κατά το μέγιστο εντός 54 μηνών και η αξία για την εταιρεία ξεπερνά τα 35 εκατ. ευρώ.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρείας: «Η MYTILINEOS μέσω του Τομέα Έργων Βιώσιμης Ανάπτυξης (SES BU) υπέγραψε σύμβαση με την Georgian State Electrosystem JSC (GSE) για την κατασκευή δύο νέων Υποσταθμών Υψηλής Τάσης 220/110kV και την επέκταση Υποσταθμών 500kV και 400kV ενός υπάρχοντος σταθμού μετατροπής στη Γεωργία.
Το Έργο περιλαμβάνει την κατασκευή δύο νέων υποσταθμών 220/110kV “Lajanuri” και “Ozurgeti” καθώς και την επέκταση της πλευράς 400kV και 500kVAC του σταθμού μετατροπής Akhaltsikhe. Οι δύο νέοι υποσταθμοί Lajanuri και Ozurgeti θα περιλαμβάνουν διάταξη διπλών ζυγών στα 220/110kV και 4 αυτομετασχηματιστές 220/110/35kV (δύο για κάθε υποσταθμό). Οι εργασίες στον υφιστάμενο σταθμό μετατροπής Akhaltsikhe θα περιλαμβάνουν την ολοκλήρωση και επέκταση της πύλης 20C01 (400kV) και της πύλης 10B04 (500kV).
Αυτό είναι το πρώτο έργο για την MYTILINEOS στη Γεωργία και στην ευρύτερη περιοχή του Καυκάσου. Η Εταιρεία, ακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις για αποτελεσματική διανομή και μεταφορά ενέργειας, επιδεικνύει ένα επιτυχημένο portfolio αντίστοιχων έργων. Η τεχνογνωσία της σε σύγχρονα ενεργειακά έργα (όπως τα ΚΥΤ Κορίνθου και Κουμουνδουρου, καθώς οι Υποσταθμοί στην Αλβανία), αποτελεί βασικό παράγοντα επιτυχίας για την κάλυψη σημαντικών ενεργειακών αναγκών και την εξασφάλιση ενεργειακής ασφάλειας. Μέσω του αναβαθμισμένου SES BU, εστιάζει πλέον και στη δυναμική ανάπτυξη βιώσιμων έργων και υποδομών.
Η εν λόγω σύμβαση έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί εντός 30 μηνών, συμπληρωματικά των 24 μηνών της περιόδου εγγύησης και η συμβατική αξία για την MYTILINEOS ανέρχεται σε €35,665,000. Η Γεωργία έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση από την KfW. Η σύμβαση με την MYTILINEOS αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του «Open Program Extension Transmission Network Georgia II», προκειμένου να βελτιστοποιηθεί η ροή φορτίου, να αυξηθεί η ικανότητα μεταφοράς και να βελτιωθεί η αξιοπιστία του δικτύου μεταφοράς της χώρας».