ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: jp-avax.gr

ΑΒΑΞ: «Χτυπάει» έργα προϋπολογισμού 4 δισ. μέχρι το τέλος του έτους

Αισιοδοξία από τη διοίκηση της ΑΒΑΞ για προκηρύξεις νέων δημόσιων έργων προϋπολογισμού 1,5 δισ. και ΣΔΙΤ έως 2,5 δισ. μέσα στο 2021. Νομικές και τεχνικές δυσκολίες καθυστερούν την απόσχιση του κλάδου παραχωρήσεων.

Έργα τεσσάρων δισ. ευρώ που θα προκηρυχθούν είτε ως παραδοσιακές εργολαβίες είτε μέσω ΣΔΙΤ μέχρι το τέλος του χρόνου θα διεκδικήσει η ΑΒΑΞ, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Κωνσταντίνο Μιτζάλη. Ο κ. Μιτζάλης, μιλώντας στη χθεσινή γενική συνέλευση της εταιρείας, προέβλεψε πως μέχρι το Δεκέμβριο θα προκηρυχθούν δημόσια έργα 1,5 δισ. ευρώ. Παράλληλα θα κατατεθούν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές σε εν εξελίξει διαγωνισμούς για Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) που φτάνουν συνολικά τα 2 – 2,5 δισ. ευρώ.

Ο όμιλος συμμετέχει επίσης στην κοινοπραξία Vinci – Μυτιληναίος – ΑΒΑΞ που έχει καταθέσει μία από τις δύο προσφορές στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Η άλλη προσφορά κατατέθηκε από την κοινοπραξία της ΤΕΡΝΑ με την γαλλική Egis Projects. Ο κ. Μιτζάλης εκτίμησε χθες πως οι οικονομικές προσφορές για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού θα ανοιχτούν στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου. Ο επικεφαλής της ΑΒΑΞ εμφανίστηκε αισιόδοξος και τόνισε πως, εκτός από τα έργα στο Δημόσιο και τα ΣΔΙΤ, υπάρχει κινητικότητα και σε ιδιωτικά έργα με κορυφαίο παράδειγμα το Ελληνικό, όπου προωθούνται επενδύσεις 2,5 – 5 δισ. ευρώ την επόμενη πενταετία.

Η ΑΒΑΞ, σε κοινοπραξία με τις Ghella και Alstom, υπέγραψε στις αρχές της εβδομάδας την σύμβαση, ύψους 1,5 δισ. ευρώ, για την κατασκευή του πρώτου τμήματος (Αλσος Βεϊκου – Γουδή) της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας. Η συγκεκριμένη σύμβαση προσθέτει 800 εκατ. ευρώ στο ανεκτέλεστο υπόλοιπο της ΑΒΑΞ που φτάνει σήμερα τα 2 δισ. ευρώ. Τα υπόλοιπα ποσά αφορούν τροχαίο υλικό, κ.α. Ο κ. Μιτζάλης είπε πως στόχος της κοινοπραξίας είναι να αρχίσουν τα έργα μέχρι το τέλος του 2021.

Για την απόσχιση του κλάδου παραχωρήσεων, ο πρόεδρος της ΑΒΑΞ Χρ. Ιωάννου τόνισε πως προχωράει, αλλά εξήγησε πως είναι δύσκολη τεχνικά και νομικά καθώς πρέπει να υπάρξουν συμφωνίες με τράπεζες, με άλλους εταίρους στις συμβάσεις παραχώρησης, κ.α. Στόχος είναι να ολοκληρωθεί η διαδικασία, γιατί όπως είπε και ο αναπληρωτής πρόεδρος της ΑΒΑΞ Κώστας Κουβαράς θα αναδειχθεί η πραγματική αξία του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων του ομίλου. Σύμφωνα με τον κ. Κουβαρά, η περυσινή χρονιά ήταν δύσκολη από πλευράς κατασκευαστικής δραστηριότητα λόγω πανδημίας αλλά ο όμιλος επωφελήθηκε ώστε να ολοκληρώσει την αναδιοργάνωσή του. Η ομάδα διοίκησης, μετά και την τελευταία αύξηση κεφαλαίου, ελέγχει το 49%, με τον κ. Ιωάννου να διαψεύδει εκ νέου τα σενάρια περί νέας αύξησης κεφαλαίου.

Για τη θυγατρική Volterra η διοίκηση παραδέχθηκε πως έχουν αλλάξει οι συνθήκες στη λιανική πώληση ηλεκτρικής ενέργειας μετά την εφαρμογή του Target Model. Ωστόσο η εταιρεία επιταχύνει το επενδυτικό πρόγραμμα. Μετά το αιολικό των 57 MW, προωθεί δύο νέα αιολικά και προσπαθεί να αναπτύξει το υπόλοιπο χαρτοφυλάκιο με πυρήνα το μεγάλο αιολικό των 100 MW στη Σαμοθράκη.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΑΒΑΞ: Έτοιμη και για άλλες πωλήσεις assets εκτός του τομέα κατασκευών

Στόχος η βελτίωση της καθαρής θέσης και της κερδοφορίας του ομίλου, πρότυπο η συναλλαγή για την πώληση των αιολικών πάρκων της Volterra. Στο 1,1 δισ. ευρώ έχει ανέλθει το ανεκτέλεστο στις κατασκευές.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΑΒΑΞ: Επιστροφή σε κέρδη, νέα έργα αλλά και ερωτηματικά για την επόμενη ημέρα

Κομβικό βήμα η ανάληψη του μεγαλύτερου δημοσίου έργου των τελευταίων ετών για την κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας. Προβληματίζουν οι υψηλές υποχρεώσεις και οι φτωχές επιδόσεις σε ΣΔΙΤ.