ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φωτο: Pixabay

«Πράσινο φως» από το Ελεγκτικό για τον Ε65, ξεκινούν τον Ιούλιο οι εργασίες

Μέχρι το τέλος Ιουνίου αναμένεται να κυρωθεί από τη Βουλή η σύμβαση παραχώρησης για το βόρειο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65). Στα 442 εκατ. ο προϋπολογισμός του έργου, ξεπερνά τα 3 δισ. το ανεκτέλεστο της ΓΕΚ Τέρνα.

Μέχρι το τέλος Ιουνίου αναμένεται να κυρωθεί και από τη Βουλή η σύμβαση παραχώρησης για το βόρειο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), μετά την έγκριση του έργου από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Αμέσως μετά την κύρωση της σύμβασης από την Βουλή θα ξεκινήσουν οι εργασίες για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), ο οποίο θα έχει μήκος 70,5 χιλιομέτρων ενώ ο προϋπολογισμός του έργου φτάνει τα 442 εκατ. ευρώ.

Η έναρξη της κατασκευής από την ΤΕΡΝΑ ακολουθεί αμέσως μετά την κύρωση της σύμβασης από την Βουλή και οι σχετικές εργασίες εκτιμάται ότι θα διαρκέσουν 3 χρόνια. Σύμφωνα μάλιστα με τις σχετικές μελέτες, κατά τη φάση κατασκευής η απασχόληση θα τονωθεί με περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας, ενώ το έργο θα συνεισφέρει περίπου 0,5% στο ΑΕΠ της χώρας. Το έργο προβλέπεται να χρηματοδοτηθεί από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, ενώ η υλοποίησή του παίζει ιδιαίτερο ρόλο και στην προώθηση του προγράμματος απολιγνιτοποίησης της Δυτικής Μακεδονίας.

Σημειώνεται ότι με την προσθήκη του Ε65 στο χαρτοφυλάκιο έργων του ομίλου ΓΕΚ Τέρνα το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων του ομίλου ξεπερνά τα 3 δισ. ευρώ.

Με την ολοκλήρωσή του βόρειου τμήματος, θα λάβει την τελική του μορφή ο αυτοκινητόδρομος Ε65, ο οποίος με συνολικό μήκος 181,5 χλμ. συγκαταλέγεται στα εθνικά έργα με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία, καθώς επί της ουσίας συνδέει με ασφάλεια και ταχύτητα την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα. Είναι ενδεικτικό ότι με τον Ε65 το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά, αντί των 3 ωρών και 15 λεπτών που απαιτούνται σήμερα, ενώ το Αθήνα – Γρεβενά δεν θα ξεπερνά τις 4 ώρες! 

 

Ανάπτυξη της οικονομίας, σύμπτυξη χρονοαποστάσεων και κόστους μεταφοράς προϊόντων

Με τον Ε65, τα ταξίδια από Αθήνα προς Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καλαμπάκα και προς όλους τους δημοφιλείς προορισμούς της Δυτικής και Κεντρικής Θεσσαλίας, αποκτούν νέα μορφή, καθώς οι αποστάσεις μειώνονται δραστικά και οι γνωστές για την επικινδυνότητά τους στροφές, όπως αυτές στο Δομοκό, παρακάμπτονται. Η απόσταση Αθήνα-Μέτσοβο θα μειωθεί σε μόλις 4 ώρες και η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα είναι υπόθεση 4,5 ωρών. Περιοχές με σημαντικό τουριστικό ενδιαφέρον όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, τα Άγραφα, το Μέτσοβο και το Καρπενήσι είναι πια προσβάσιμες, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια.

Επίσης με τον αυτοκινητόδρομο Ε65 θα συνδέονται τα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Βόλου, ενώ η χώρα αποκτά σύνδεση με τα ευρωπαϊκά δίκτυα. Μέσω του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, ο Ε65 θα διευκολύνει τις διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές από την Ελλάδα προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη προσφέροντας μια εναλλακτική διαδρομή, η οποία είναι συντομότερη της υφιστάμενης ΠΑΘΕ - Κλειδί Ημαθίας - Εγνατία Οδός - Ηγουμενίτσα. Παράλληλα, θα εξυπηρετούνται και οι οδικές μετακινήσεις προς την Αλβανία και την ΠΓΔΜ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μείωση των δαπανών χρήσης λόγω της υλοποίησης του έργου θα τονώσει την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών εξαγωγών, αφού ένα μέρος του κόστους των προϊόντων, που είναι το κόστος μεταφοράς, θα μειωθεί (ιδιαίτερα για μεταφορές στον διάδρομο Αττική – Ιωάννινα – Λιμάνι Ηγουμενίτσας προς την Κεντρική και Δυτική Ευρώπη). Για τους ίδιους λόγους, και το κόστος των εισαγόμενων προϊόντων αναμένεται να έχει σχετική μείωση, προς όφελος των καταναλωτών.

https://www.youtube.com/watch?v=drSf0ovk0O4

 

Έργο στρατηγικής σημασίας για τη Δυτική Μακεδονία

Ο Ε65 είναι ένα από τα σημαντικότερα οδικά έργα με στρατηγική σημασία για μεγάλες περιοχές της χώρας. Πέραν του ότι μειώνει δραστικά τις αποστάσεις στην Κεντρική Ελλάδα παρέχοντας γρήγορη και ασφαλή μετακίνηση, ταυτόχρονα «σπάει» την απομόνωση της Δυτικής Μακεδονίας, ενόψει του δύσκολου εγχειρήματος της απολιγνιτοποίησης και της μετάβασης της περιοχής σε μια βιώσιμη ανάπτυξη. Υπενθυμίζεται ότι στην περιοχή σχεδιάζεται να υλοποιηθούν πλήθος επενδύσεων στους τομείς της παραγωγής και αποθήκευσης καθαρής ενέργειας, της βιομηχανίας και του εμπορίου (π.χ. η δημιουργία βιομηχανικού πάρκου ηλεκτροκίνησης), της διαχείρισης απορριμμάτων,  του τουρισμού, της αγροτικής παραγωγής κτλ. Όλα αυτά για να λειτουργήσουν χρειάζονται ποιοτικές, γρήγορες και ασφαλείς οδικές υποδομές, που θα εξασφαλιστούν μέσω του Ε65.

Τεχνική περιγραφή του βόρειου τμήματος

Χάραξη: Από Α/Κ Τρικάλων έως Εγνατία Οδό, συμβολή 15 χλμ. δυτικά των Γρεβενών

Σήμερα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι περιβαλλοντικές μελέτες του τμήματος, ενώ ειδικότερα από το 111ο χλμ. έως και το 136ο χλμ. έχουν υλοποιηθεί οι τεχνικές μελέτες έχουν ολοκληρωθεί απαλλοτριώσεις, οι μετακινήσεις δικτυών και οι αρχαιολογικές έρευνες. Η γενική κατασκευαστική πρόοδος, πριν την αναβολή των εργασιών, βρισκόταν στο 7%, ενώ για το τμήμα από Τρίκαλα έως Καλαμπάκα αυτό το ποσοστό ανέρχεται σε 25%. Έχουν ήδη κατασκευαστεί αντιπλημμυρικά, δίκτυο ομβρίων, χωματουργικά και μικρά τεχνικά έργα. Η νέα χάραξη από το 136ο χλμ. έως το τέλος του έργου σε χαμηλότερο υψόμετρο από την αρχικά προβλεπόμενη (από τα 950 μέτρα στα 650 μέτρα), με μικρότερο μήκους υπόγειων έργων και 11,7 χλμ. επιπλέον ανοικτού έργου, ευνοεί τις συνθήκες ασφάλειας και λειτουργίας του Έργου, μειώνοντας το κόστος κατασκευής και βελτιώνοντας επίσης το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

  • Συνολικό μήκος: 70,5 χλμ.
  • 2 Σήραγγες (στο 137ο χλμ & στο 176ο χλμ.)
  • 20 Γέφυρες
  • 11 Άνω & 48 Κάτω Διαβάσεις
  • 3 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
  • 89 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
  • 6 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας)
  • 2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών  (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο - Καρπερό)
  • 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Οξύνεια) και 3 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων (Α/Κ Τρικάλων, Α/Κ Καλαμπάκας, Α/Κ Αγιοφύλλου – Καρπερού)
  • 2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού)
  • 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων
  • 1 Κτήριο Τροχαίας

Η διάρκεια των αποστάσεων μετά την ολοκλήρωση του Ε65

ΑπόστασηΔιάρκεια ταξιδιού σε ώρες
Λαμία – Εγνατία Οδός01:45’ (από 03:15’ σήμερα)
Αθήνα – Γρεβενά4:00
Αθήνα – Μέτσοβο4:00
Αθήνα – Καστοριά04:35’
Αθήνα – Κοζάνη04:30’
Αθήνα – Καρπενήσι3:00
Αθήνα – Τρίκαλα<03:00
Αθήνα – Καρδίτσα02:35’

 

https://youtu.be/1N9JdZIIhng

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

GEK TERNA, Peristeris
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γ. Περιστέρης: Αυξήθηκε 1 δισ. το αποτύπωμα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στις υποδομές

Ο επικεφαλής του ομίλου, μιλώντας σε αναλυτές, υπογράμμισε ότι ο κατασκευαστικός τομέας θα συνεχίσει να έχει ισχυρή πορεία, ενώ θα υπάρξει ενίσχυση του ρόλου και του τομέα των παραχωρήσεων.
GEK TERNA
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στα 98,2 εκατ. τα κέρδη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, σταθμός το deal με τη Masdar

Οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση της μεταβίβασης και την καταβολή του τιμήματος των €864 εκατ. προχωρούν σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα που προέβλεπαν κλείσιμο της συναλλαγής σε ένα διάστημα 4-6 μηνών.
businessdaily-MOUSTAKAS-GEKTERNA
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μουστάκας (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Οι επενδύσεις ξεκίνησαν σε Παραχωρήσεις και ΣΔΙΤ

Η συνολική επενδυτική ισχύς του Ομίλου ξεπερνάει τα 3 δισ. ευρώ ως χρήματα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ίδια κεφάλαια σε επενδύσεις, τόνισε ο Γενικός Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης.
TERNA, GEK TERNA, Panagiotopoulos
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Παναγιωτόπουλος (ΤΕΡΝΑ): Απαραίτητη η αύξηση κονδυλίων για υποδομές

Μιλώντας στο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, ότι «το 1 δισ. του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων δεν μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες που υπάρχουν σε υποδομές».
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Νέο Κέντρο Ψηφιακής Καινοτομίας σε συνεργασία με τη Microsoft

Το DiGiHub εντός του Ομίλου θα λειτουργεί ως ένα συνολικό κέντρο αναφοράς για την ψηφιακή καινοτομία συγκεντρώνοντας τις βέλτιστες πρακτικές του κλάδου μέσα από την επιτυχή υιοθέτηση τεχνολογικών λύσεων της Microsoft.
GEK TERNA
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση πάνω από 51% για τα κέρδη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το α' τρίμηνο

Η λειτουργική κερδοφορία του Ομίλου παρέμεινε σε ισχυρά επίπεδα και διαμορφώθηκε για το α’ τρίμηνο του 2024 σε 148,3 εκατ. έναντι 123,6 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023, με το σχετικό περιθώριο να ανέρχεται σε 19,8%.