ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA

Το παρασκήνιο των διαπραγματεύσεων της κυβέρνησης με την Cosco

Προς συμβιβαστική λύση για τις υποχρεωτικές επενδύσεις των Κινέζων στον Πειραιά και τη μεταβίβαση του 16% του ΟΛΠ. Πρόταση από την Cosco για νέα επένδυση σε προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων, ύψους 300 εκατ.

Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης και της κινεζικής Cosco για τη νέα αλλαγή στη συμφωνία πώλησης του ΟΛΠ και τη σύμβαση παραχώρησης του λιμανιού του Πειραιά. Το σκληρό παζάρι, που κατά πληροφορίες χειρίζεται από κυβερνητικής πλευράς ο υπουργός Επικρατείας Γ. Γεραπετρίτης, γίνεται προκειμένου να αποφευχθεί προσφυγή του κινεζικού ομίλου στη διαιτησία. 

Στο επίκεντρο της διαπραγμάτευσης βρίσκεται η πρόβλεψη της σύμβασης παραχώρησης του 2016 σύμφωνα με την οποία ο ΟΛΠ είχε υποχρέωση να ολοκληρώσει μέχρι τον φετινό Αύγουστο επενδύσεις 293,8 εκατ. ευρώ, προκειμένου στη συνέχεια να αποκτήσει η Cosco πρόσθετο ποσοστό του οργανισμού 16% -πέραν του αρχικού ποσοστού 51% που είχε αγοράσει τον Αύγουστο του 2016 έναντι 280,5 εκατ. ευρώ. Όμως, μέχρι σήμερα οι επενδύσεις που πραγματοποίησε ο ΟΛΠ δεν ξεπερνούν τα 100 εκατ. ευρώ καθώς έχει μπλοκαριστεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) το μεγάλο έργο αναβάθμισης του λιμένα κρουαζιέρας στο οποίο υπάρχει ανάδοχος.

Έτσι οι Κινέζοι ζητούν να τους αναγνωριστεί πως οι επενδύσεις καθυστερούν με ευθύνη τρίτων και συνεπώς πρέπει να αποκτήσουν άμεσα το πρόσθετο ποσοστό 16% του ΟΛΠ. Ως «δώρο», σε περίπτωση που υπάρξει συμφωνία και αποφευχθεί η διαιτησία, προσφέρουν στην ελληνική πλευρά και μια πρόσθετη επένδυση, ύψους 300 εκατ. ευρώ, για την κατασκευή τέταρτου προβλήτα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά. Όμως, όπως και για τόσα άλλα θέματα στο λιμάνι (από το σχέδιο για το ναυπηγείο μέχρι τα ξενοδοχεία) υπάρχουν σοβαρές αντιδράσεις από τοπικούς παράγοντες. Συνεπώς το «δώρο» του Πεκίνου χρειάζεται αρκετή πολιτική προεργασία προκειμένου να γίνει δεκτό.

Με την κατασκευή του τετάρτου προβλήτα, η δυναμικότητα του ΟΛΠ θα ξεπερνούσε πλέον τα 10 εκατ. εμπορευματοκιβώτια (TEUs) με αποτέλεσμα να διεκδικεί με αξιώσεις μία από τις πρώτες τρεις θέσεις στα λιμάνια ολόκληρης της Ευρώπης. 

Η πλευρά της Cosco υποστηρίζει στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης πως μπορεί να καθυστέρησαν οι επενδύσεις με ευθύνη τρίτων αλλά ο ΟΛΠ έχει ήδη δεσμευτεί και προχωρά σε πρόσθετα επενδυτικά έργα, ύψους 200 εκατ. ευρώ, όπως τα κέντρο logistics, κτίρια στάθμευσης αυτοκινήτων, κ.α. Παράλληλα, από τα 293,8 εκατ. ευρώ των υποχρεωτικών επενδύσεων έχουν συμβασιοποιηθεί τα 230 εκατ.  ευρώ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ψάχνει έξοδο από τον Πειραιά η ΤΕΚΑΛ, διεκδικεί νέα έργα και μαρίνες

Η τεχνική εταιρεία που είχε τον πρώτο λόγο στα έργα της κινεζικής Cosco είδε να «παγώνει» η επέκταση του λιμένα κρουαζιέρας και στράφηκε σε μεγάλους διαγωνισμούς, ενώ διεκδικεί τις μαρίνες Αρετσούς και Ναυπλίου.
Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών, Ελευθέριος Βενιζέλος
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

AviAlliance: Tο «Ελ. Βενιζέλος», οι ζημιές και η «μάχη» με τον Όρμπαν

Η καναδική εταιρία πέτυχε κυβερνητική στήριξη 130 εκατ. ευρώ για την Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), ωστόσο στην Ουγγαρία η κυβέρνηση Όρμπαν επιχειρεί να κρατικοποιήσει το αεροδρόμιο της Βουδαπέστης.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τηλεκατευθυνόμενοι γερανοί στον Πειραιά για αναβάθμιση του λιμανιού

Τρεις σύγχρονες γερανογέφυρες για την αποδοτικότερη διαχείριση των κοντέινερ παρήγγειλε η Cosco στην επίσης κινεζική και κρατική βιομηχανία ZPMC. Επένδυση 6,8 εκατ. ευρώ και για τον Προβλήτα Ι.