Την επάνοδο του τομέα κατασκευών (Άκτωρ) σε κερδοφορία σε ορίζοντα 18 μηνών μετά την ολοκλήρωση της αύξησης κεφαλαίου της Ελλάκτωρ προβλέπει το επιχειρησιακό σχέδιο της νέας διοίκησης. Το σχέδιο περιλαμβάνει την πλήρη εξυγίανση της Άκτωρ σε ορίζοντα 12 μηνών, ώστε η εταιρία να λειτουργεί χωρίς εξωτερική χρηματοδοτική βοήθεια, και την επίτευξη break even μέχρι το καλοκαίρι του 2022. Κατόπιν, σε ορίζοντα 6 μηνών, δηλαδή μέχρι το τέλος του 2022, προβλέπεται ότι θα επιτευχθεί η επάνοδος σε κερδοφορία.
Η ανόρθωση της κατασκευής αποτελεί το πιο δύσκολο στοίχημα των νέων Ολλανδών μετόχων, καθώς η Άκτωρ βαρύνεται με πολλά προβλήματα: υψηλές υποχρεώσεις σε προμηθευτές, χαρτοφυλάκιο με πολλά ζημιογόνα έργα, «τραυματισμένο» στελεχιακό δυναμικό.
Καθόλου τυχαία, από την αύξηση των 120 εκατ. ευρώ στην οποία προχωρά ο μητρικός όμιλος της Ελλάκτωρ, τα 100 εκατ. ευρώ θα διοχετευθούν για τη θεραπεία της Άκτωρ. Το βασικό μήνυμα που θέλει να μεταδώσει η νέα διοίκηση είναι ότι πρόκειται για την τελευταία κεφαλαιακή ενίσχυση του τομέα των κατασκευών, ο οποίος θα πρέπει απαραιτήτως σε σύντομο χρονικό διάστημα να καταστεί αυτάρκης και, σε δεύτερο χρόνο, να επανέλθει σε ουσιαστική κερδοφορία. Για την επίτευξη του στόχου αυτού θα αξιοποιηθούν όλα τα διαθέσιμα εργαλεία: κεφαλαιακή ενίσχυση μέσω της αύξησης κεφαλαίου, απεμπλοκή από ζημιογόνα έργα, επανασχεδιασμός έργων που έχουν αναληφθεί με μεγάλες εκπτώσεις ώστε να περιοριστεί η ζημιά, περικοπές σε αμοιβές και παροχές καθώς και μείωση προσωπικού που δεν είναι απαραίτητο.
Διοικητικές αλλαγές
Παράλληλα, θέμα χρόνου είναι η υλοποίηση σημαντικών αλλαγών στη διοικητική κορυφή της ΕΛΛΑΚΤΩΡ και όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν ότι τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου θα αναλάβει ο Ευθύμιος Μπουλούτας. Οι δρομολογούμενες αλλαγές αποδίδονται στη νέα περίοδο που εισέρχεται ο όμιλος μετά την επιτυχή έκβαση της προσπάθειας ελέγχου της εταιρείας από τον ολλανδικό όμιλο Reggeborgh.
Η κινητικότητα που επικρατεί τροφοδοτεί φημολογία για την τύχη των συμβάσεων, συνολικού ύψους άνω του ενός δισ. ευρώ, που έχει η ΑΚΤΩΡ σε σιδηροδρομικά έργα στην Ρουμανία και ορισμένες πληροφορίες αναφέρουν συζητήσεις για τη μεταβίβαση εργολαβιών είτε στην Archirodon είτε στην Intrakat. Πηγές της Ελλάκτωρ πάντως διαψεύδουν κατηγορηματικά το ενδεχόμενο μεταβίβασης εργολαβιών σε τρίτες εταιρείες.
Υπενθυμίζεται ότι τον Σεπτέμβριο του 2020 η ΑΚΤΩΡ είχε ανακοινώσει την υπογραφή σύμβασης για σιδηροδρομικό έργο προϋπολογισμού 573 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ στη Ρουμανία, ως επικεφαλής κοινοπραξίας (leader με ποσοστό 60%) με τις εταιρείες ALSTOM (20%) και ARCADA (20%). Το έργο αφορά στην αποκατάσταση και την αναβάθμιση του τμήματος Apata- Cata της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov - Simeria, η οποία αποτελεί μέρος του ευρωπαϊκού διαδρόμου μεταφορών Ρήνου - Δούναβη.
Είναι το τρίτο τμήμα της συγκεκριμένης σιδηροδρομικής γραμμής που αναλαμβάνει η θυγατρική του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, καθώς τον Ιούνιο του 2019 η ΑΚΤΩΡ είχε αναδειχθεί ανάδοχος και για το έργο αναβάθμισης των δύο όμορων σιδηροδρομικών τμημάτων Brasov - Apata και Cata - Sighisoara, με συνολικό προϋπολογισμό 627 εκατ. ευρώ, χωρίς ΦΠΑ.