Αν το μέλλον ανήκει σ’ αυτούς που το προετοιμάζουν, η εταιρεία Πλαίσιο Computers είναι ένα αντιπροσωπευτικό παράδειγμα αυτής της κατηγορίας επιχειρήσεων. Και τούτο διότι αποτελεί μια από τις λίγες εταιρείες που κατάφεραν να αυξήσει μερίδια αγοράς, τζίρους και κέρδη μέσα στην πανδημία, μολονότι δεν ανήκει ούτε στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, αλλά ούτε στον κλάδο ευρύτερου υγειονομικού ενδιαφέροντος, όπως μάσκες, αντισηπτικά και ειδών προσωπικής φροντίδας.
Την ώρα που η πανδημία αιφνιδίασε τους πάντες πριν από 14 μήνες και άρχισαν σχεδόν εκ του μηδενός να στήνουν ηλεκτρονικά δίκτυα και να δημιουργούν κανάλια πωλήσεων χωρίς φυσικά καταστήματα, η Πλαίσιο Computers είχε ήδη στημένο τέτοιο δίκτυο. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι έως και πριν την πανδημία, το 8% των πωλήσεών της περνούσε μέσα από το ηλεκτρονικό κανάλι, ποσοστό που για τέτοια μεγέθη δεν είναι καθόλου μικρό, ειδικά για την Ελλάδα.
Έτσι, επιβεβαιώνοντας ότι οι ψηφιακά ώριμες επιχειρήσεις, αυτές που έχουν εξοικειωθεί με τη νέα τεχνολογική εποχή είναι καλύτερα τοποθετημένες, πιο ανθεκτικές στις επιπτώσεις του Covid-19 και καλύτερα καταρτισμένες για να αντέξουν και να περάσουν στη νέα εποχή, η εταιρεία Πλαίσιο Computers, πέτυχε σημαντική ανάπτυξη με αύξηση πωλήσεων και κερδών μέσα στην πανδημία.
Ένα από τα ισχυρά ατού της αλυσίδας ήταν ότι διαθέτει το δικό της δίκτυο διανομής, που αποδείχθηκε ανθεκτικό στην αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων και αποτελεσματικό στην εξυπηρέτηση των καταναλωτών, την ώρα που ευρύτερα στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου η διανομή γινόταν μετ' εμποδίων, με τις εταιρείες ταχυμεταφορών να αδυνατούν να καλύψουν τις αυξημένες παραγγελίες.
Οι αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες
Καταλυτικό ρόλο επίσης έπαιξε η αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες, που έφερε θεαματική έξαρση για υπηρεσίες και είδη πληροφορικής και τεχνολογίας. Το Πλαίσιο πλέον έχει γίνει ένα είδος… σούπερ μάρκετ από gadget και άλλα χρηστικά είδη, τα οποία βρέθηκαν στην κορυφή της ζήτησης μέσα στην πανδημία.
Οι αλλαγές που επέβαλαν οι καιροί, όπως η τηλεργασία, η τηλεκπαίδευση και η… υποχρεωτική παραμονή στο σπίτι για εκατομμύρια πολίτες, εκτόξευσε όλα τα προϊόντα τεχνολογίας όπως laptops, tablets, web cameras, ακουστικά, προϊόντα ενίσχυσης Wi‐Fi και δικτύου, εκτυπωτές, πολυμηχανήματα, μελάνια, αλλά και λιγότερο παραδοσιακών κατηγοριών όπως παζλ, επιτραπέζια, κουζινομηχανές, καφετιέρες, ατμοκαθαριστές, δώρα, πατίνια κ.λπ.
Έτσι λοιπόν, η εταιρεία Πλαίσιο, παρά το κλείσιμο των 24 φυσικών καταστημάτων της για περίπου 100 ημέρες το 2020, πέτυχε πωλήσεις 355 εκατ. ευρώ έναντι 317 εκατ. ευρώ το 2019, βελτιωμένες κατά 11,8%, πετυχαίνοντας τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση πωλήσεων από το 2007. Τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 20% στα 3,6 εκατ. ευρώ, τα EBITDA διαμορφώθηκαν στο επίπεδο των 13 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά μετά φόρων κέρδη ενισχύθηκαν κατά 59,7% στα 3,1 εκατ. ευρώ.
Η ταμιακή ρευστότητα αυξήθηκε κατά περίπου 20 εκατ. ευρώ στα 58 εκατ. ευρώ, τα καθαρά ταμιακά διαθέσιμα μετά το δανεισμό στα 40 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ τα ίδια κεφάλαια διαμορφώνονται στα 95,7 εκατ. ευρώ. Οι μέτοχοι θα λάβουν 5 λεπτά μέρισμα έναντι 2 την περυσινή χρήση και η αποκοπή του δικαιώματος θα γίνει στις 22 Ιουνίου.
Κ. Γεράρδος: Έτσι πετύχαμε
Στη χθεσινή παρουσίαση των ετήσιων αποτελεσμάτων στους αναλυτές, ο Κώστας Γεράρδος, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Πλαίσιο, επισήμανε μεταξύ άλλων πως «παρά το γεγονός ότι τα καταστήματα, το κύριο κανάλι πωλήσεων που αντιπροσώπευε το 70% του τζίρου παρέμεινε κλειστό για εκατό μέρες, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 11,8%. Η επιτυχία αυτή μεταφράστηκε και σε αύξηση των μεριδίων αγοράς, καθώς η πελατειακή βάση της Πλαίσιο διευρύνθηκε, καθώς προστέθηκαν 350.000 νέοι πελάτες».
Σύμφωνα με τον κ. Γεράρδο, το επιστέγασμα όλων των παραπάνω ήταν ότι ενισχύθηκε η αξιοπιστία του brand Πλαίσιο, καθώς τήρησε τους χρόνους παράδοσης και εξυπηρέτησε τις ανάγκες των πελατών παραδίδοντας πολύ γρήγορα σε σχέση με τις συνθήκες της αγοράς στη δύσκολη αυτή συγκυρία.
Ο Γιώργος Γεράρδος, ιδρυτής και πρόεδρος της εταιρείας επεσήμανε ότι «με τους καταναλωτές να είναι πλέον εξοικειωμένοι με τις ηλεκτρονικές συναλλαγές, την παρακαταθήκη της αξιοπιστίας και της εμπιστοσύνης που κερδήθηκε σε συνθήκες που αυτή είχε μεγάλη σημασία και ένα αειθαλές επιχειρηματικό μοντέλο omni-channel, που μετράει ήδη 25 χρόνια, η Πλαίσιο είναι “Future Ready”. Τα ισχυρά αποτελέσματα επιβεβαιώνουν την στρατηγική της διοίκησης της Πλαίσιο για επενδύσεις στο τρίπτυχο logistics ‐ διανομή – in‐house call center και όχι στη δημιουργία νέων καταστημάτων».
Η εταιρεία έχει προβλέψει να δημιουργήσει σημαντικές υποδομές logistics αξίας 38 εκατ. ευρώ, κάτι που σε συνδυασμό με το βέλτιστο αριθμό καταστημάτων και τις επενδύσεις ύψους 1,8 εκατ. ευρώ στη νέα πλατφόρμα e-commerce και το in house call center, το οποίο έφτασε να απασχολεί 360 ανθρώπους, κατέστησαν την επιτυχία αυτή δυνατή.
Το κέντρο στη Μαγούλα Αττικής, έκτασης 22.500 τ.μ. αποτέλεσε επένδυση ύψους 30 εκατ. ευρώ, ενώ το κέντρο στη Μάνδρα Αττικής για τις οικιακές συσκευές ήταν επένδυση 8 εκατ. ευρώ. Ακόμη, η Πλαίσιο βασίστηκε στον στόλο 90 φορτηγών που διαθέτει.
Οι αριθμοί της Πλαίσιο για το 2020 είναι εντυπωσιακοί: Έγιναν 1,5 εκατομμύριο παραδόσεις, 52 εκατομμύρια επισκέψεις στο site της εταιρείας και 6,5 εκατομμύρια κλήσεις στο τηλεφωνικό κέντρο. Το αποτέλεσμα εκτός από την ισχυρή συνεισφορά του κλάδου ηλεκτρονικών υπολογιστών και λογισμικού ενισχύθηκε και από τον κλάδο λευκών συσκευών ο οποίος διέγραψε μια πλήρη χρονιά πωλήσεων συνεισφέροντας 24,5 εκατ. ευρώ στις πωλήσεις.
Η ιστορία
Το ξεκίνημα της εταιρείας έγινε τον Οκτώβριο του 1969, όταν ο φοιτητής Γιώργος Γεράρδος άνοιξε ένα μικρό κατάστημα 12 τετραγωνικών στην οδό Στουρνάρη 24, γράφοντας στην ταμπέλα: «Πλαίσιο. Eίδη σχεδίου». Το μικρό μαγαζάκι των 12, που αργότερα έγινε 24 τετραγωνικών, μεταμορφώθηκε σε μια αλυσίδα με 24 μεγάλα και κομβικά καταστήματα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Kρήτη και περίπου 1.400 εργαζομένους,
Σήμερα, ο Γιώργος Γεράρδος κατέχει το 66,58% της εταιρείας, ο γιος του, Kωνσταντίνος, κατέχει το 15,47%, θεσμικοί επενδυτές το 10,68% και το υπόλοιπο 7,27% το κατέχουν λοιποί επενδυτές. Στο ελληνικό χρηματιστήριο εισήχθη στις 15 Μαρτίου του 1999 και είναι από τις χαρακτηριστικές περιπτώσεις εταιρειών που χρησιμοποίησαν σωστά τα κεφάλαια που άντλησαν, έχοντας υπερ-δεκαπλασιάσει έκτοτε το επιχειρηματικό της εκτόπισμα.