ΓΔ: 1390.49 0.56% Τζίρος: 113.37 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 DATA
Φωτο: ΔΕΠΑ

Νέες τεχνολογίες φυσικού αερίου στο επιχειρηματικό πλάνο της ΔΕΠΑ

Η ΔΕΠΑ αναπτύσσει το επενδυτικό της πλάνο και προχωρά στη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης εφοδιαστικής αλυσίδας με LNG στην Ανατολική Μεσόγειo.

Η γρήγορη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της χώρας και η επίτευξη των εθνικών στόχων για το κλίμα περνά μέσα από την υποκατάσταση των «βρώμικων» καυσίμων, όπως το πετρέλαιο, το μαζούτ και ο λιγνίτης, από το πιο «καθαρό» φυσικό αέριο. Το τελευταίο άλλωστε, προκρίνεται διεθνώς ως το καύσιμο γέφυρα ανάμεσα στις συμβατικές και τις ανανεώσιμες πηγές, τη λειτουργία των οποίων υποστηρίζει και συμπληρώνει.

Έτσι, το φυσικό αέριο πρόκειται να καλύψει μεγάλος μέρος του κενού στην ηλεκτροπαραγωγή που δημιουργεί η προγραμματισμένη απόσυρση των λιγνιτικών μονάδων μέχρι το 2028, ενώ η επέκταση της χρήσης του σε περισσότερες δραστηριότητες θα οδηγήσει σε ακόμα ταχύτερη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, με ευεργετικά αποτελέσματα τόσο για το περιβάλλον, όσο και για την οικονομία.

Εκεί ακριβώς επικεντρώνει το νέο businessplan της ΔΕΠΑ, της εταιρείας που έφερε το φυσικό αέριο στην Ελλάδα και τώρα μεριμνά για φτάσουν τα οφέλη του σε περισσότερες επιχειρήσεις, νοικοκυριά, βιομηχανίες, αλλά και περιοχές της χώρας, με τη χρήση έξυπνων τεχνολογιών πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) και μικρής κλίμακας υγροποιημένου φυσικού αερίου (small scale LNG).

Σε αυτή την κατεύθυνση, η εταιρεία εγκαινίασε πρόσφατα την τροφοδοσία ενός υπερσύγχρονου θερμοκηπίου στη Δήμητρα Σερρών με μια μονάδα CNG, δυναμικότητας 5.000 Νμ3 ημερησίως, ενώ βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις και με άλλες βιομηχανίες για την κατασκευή ανάλογων μονάδων.

Επιπλέον, η ΔΕΠΑ αναπτύσσει συστηματικά ένα πανελλαδικό δίκτυο πρατηρίων με CNG (FISIKON) διαχέοντας, επεκτείνοντας την αεριοκίνηση σε όλη την επικράτεια. Το τελευταίο διάστημα, μάλιστα, η εταιρεία επιταχύνει τον βηματισμό της στον συγκεκριμένο τομέα, έχοντας ήδη προσθέσει 4 νέα πρατήρια (ΣΕΑ Ευαγγελισμού Λαρίσης & ΣΕΑ Ψαθόπυργου Αχαίας), με άλλα 4 (σε Ηγουμενίτσα, Κοζάνη, Χαλκίδα, Θεσσαλονίκη) να κατασκευάζονται και να τίθενται σε λειτουργία εντός του 2021, ενώ άλλα 12 είναι υπό ανάπτυξη και αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2022, σε όλη τη χώρα.

Αλλά και στη ναυτιλία, η ΔΕΠΑ πρωτοστατεί, μέσω των προγραμμάτων POSEIDON MED II και Blue HUBS, στη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης εφοδιαστικής αλυσίδας με LNG στην Ανατολική Μεσόγειο. Για τον σκοπό αυτό, η εταιρεία κατασκευάζει ένα καινοτόμο πλοίο μεταφοράς LNG, χωρητικότητας 3.000 κ.μ., το πρώτο αυτού του είδους, το οποίο θα τροφοδοτεί τα λιμάνια και τα πλοία της ευρύτερης περιοχής, εισάγοντας την ελληνική ναυτιλία σε μια νέα εποχή.

Η εταιρεία άλλωστε έχει μεγάλη εμπειρία στις τεχνολογίες του CNG και ss LNG αφού τις αξιοποιεί εδώ και χρόνια στα νησιά της χώρας και σε περιοχές εκτός δικτύου, σπάζοντας την ενεργειακή απομόνωσή τους αλλά και συμβάλλοντας στην απεξάρτησή τους από το πετρέλαιο.

Στο ίδια πλαίσιο, η ΔΕΠΑ αναπτύσσει, σε συνεργασία με τον ΔΕΣΦΑ και τον Οργανισμό Λιμένα Πατρών, μια μονάδα υγροποιημένου φυσικού αερίου μικρής κλίμακας και LNG bunkering στους χώρους του λιμένα, με στόχο την τροφοδοσία όχι μόνο του λιμανιού, αλλά ολόκληρης της Δυτικής Ελλάδας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

sunergasia
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέες ευκαιρίες στον τομέα φυσικού αερίου για τη ΔΕΠΑ Διεθνών Έργων

Η εταιρεία συμμετείχε στις ομάδες εργασίας που συναντήθηκαν στο Κάιρο και σε συνέχεια του μνημονίου κατανόησης, θα εξειδικεύσει τη συνεργασία με την αιγυπτιακή πλευρά για τη διασύνδεση των συστημάτων φυσικού αερίου των δύο χωρών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επιτροπή Ανταγωνισμού: Δεκτό αίτημα της ΔΕΠΑ για άρση δεσμεύσεων

Όπως εξηγεί η Επ. Ανταγωνισμού «οι δεσμεύσεις έχουν επιτελέσει τον σκοπό τους, ήτοι την παροχή ρευστότητας στην αγορά φυσικού αερίου και ιδίως την ανάπτυξη επαρκών ανταγωνιστικών δυνάμεων».