ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 09:57:39 DATA
Φώτο: Shutterstock

Autohellas: «Βύθιση» 57,7% στα κέρδη προ φόρων προκάλεσε η πανδημία

Η εταιρεία κατόρθωσε να εμφανίσει βελτιωμένα κέρδη στο δ' τρίμηνο, με το σύνολο, όμως, του 2020 να είναι αρνητικό λόγω του lockdown, ενώ επισημαίνει ότι και το 2021 παραμένει «αβέβαιο».

Μεγάλο πλήγμα προκάλεσε στα μεγέθη της Autohellas η πανδημία και τα περιοριστικά μέτρα κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, παρά το γεγονός ότι η εταιρεία εμφάνισε ισχυρή ανάκαμψη στα περισσότερα οικονομικά της μεγέθη κατά το δ' τρίμηνο. 

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση για το σύνολο του 2020 τα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν 57,7% φθάνοντας στα 24,24 εκατ. ευρώ με τις πωλήσεις να αποδυναμώνονται 11,5% στα 491,7 εκατ. ευρώ. 

Πάντως στο δ' τρίμηνο η εταιρεία είχε πτώση μόλις -0,9% των προ φόρων κερδών της στα 6,3 εκατ. ευρώ, με τις πωλήσεις να αποδυναμώνονται 3,9% στα 131,1 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων και τόκων ενισχύθηκαν 68,1% στα 10,7 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων κινήθηκαν 13,1% υψηλότερα στα 33,9 εκατ. ευρώ. 

Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της Autohellas κ. Ευτύχιος Βασιλάκης δήλωσε ότι «το τέταρτο τρίμηνο του 2020 επιβεβαίωσε την αποτελεσματικότητα της προσαρμογής της Autohellas, αλλά και τη συμπληρωματικότητα των δραστηριοτήτων της σε πρωτόγνωρες συνθήκες κρίσης, πάρα τους περιορισμούς του δεύτερου lockdown. Με μια μεγάλη, ομαδική προσπάθεια αφήνουμε πίσω το δυσκολότερο έτος στην ιστορία της εταιρείας μας, διατηρώντας, μειωμένη, αλλά σημαντική κερδοφορία. Σίγουρα και το 2021 έχει εξαιρετικά δύσκολη αρχή και σημαντικές αβεβαιότητες, ιδιαίτερα σε σχέση με το χρόνο και το βαθμό επανόδου του τουρισμού. Σε μεγάλο βαθμό η ταχύτητα των εμβολιασμών ανά την Ευρώπη, αλλά και οι αναγκαίες συμφωνίες για τις συνθήκες μετακίνησης, θα διαμορφώσουν το περιβάλλον. Έχοντας όμως κάνει σημαντικές προσαρμογές σε δαπάνες και προϊόντα και διατηρώντας πολλαπλότητα στις πηγές των εσόδων μας, είμαστε αισιόδοξοι ότι η πορεία της, μερικής έστω, ανάκαμψης των αποτελεσμάτων των τελευταίων μηνών θα συνεχιστεί».

Autohellas

 

Η ανακοίνωση της εταιρείας

Κατά το δ' τρίμηνο, οι δείκτες λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA, EBIT) κινήθηκαν για πρώτη φορά ανοδικά σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, με τα κέρδη προ φόρων του τριμήνου να ανέρχονται σε 6.3 εκατ. ευρώ, παραμένοντας στα ίδια επίπεδα με το 2019.

Οι πωλήσεις του τριμήνου διαμορφώθηκαν στα 131 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας πτώση μόλις κατά 4% και παρά την επίδραση του δευτέρου lockdown κατά τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο. Με την θετική επίδραση του τελευταίου τριμήνου στη μετρίαση των απωλειών, o Όμιλος Autohellas έκλεισε το έτος, καταγράφοντας πωλήσεις σε ενοποιημένο επίπεδο ύψους 491,7εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 11,5% σε σχέση με το 2019, EBITDA ύψους 135.4εκατ ευρώ, κέρδη προ φόρων 24.2 εκατ. ευρώ και Κέρδη μετά φόρων 17.4 εκατ. ευρώ.

Κατά το 2020, πάρα την απώλεια κύκλου εργασιών και κερδοφορίας λόγω της πανδημίας, πέτυχε σημαντική βελτίωση των καθαρών ταμιακών ροών σε σχέση με το 2019, με αποτέλεσμα ο καθαρός δανεισμός να είναι μειωμένος κατά 60,4 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2019 και η διαθέσιμη ρευστότητα ιδιαίτερα αυξημένη. Στις 31/12/2020 τα ίδια κεφάλαια του Ομίλου ανήλθαν σε 273 εκατ. ευρώ.

Η βραχυχρόνια ενοικίαση αυτοκινήτων στην Ελλάδα, αλλά και στις επτά χώρες όπου δραστηριοποιείται ο Όμιλος, επηρεάστηκε καταλυτικά από την πανδημία και τους περιορισμούς στην μετακίνηση που επέφεραν δραματική μείωση ύψους 75-85% στις τουριστικές αφίξεις ανά χώρα δραστηριότητας του Ομίλου. Ουσιαστικά, η τουριστική αγορά λειτούργησε μόνο 3 μήνες στο διάστημα από 15/7 έως 15/10.

Αντίθετα, οι μακροχρόνιες μισθώσεις διατήρησαν για άλλη μια χρονιά την ανοδική τους πορεία, σημειώνοντας μόνο κάποια απώλεια ρυθμού, κυρίως από την αδράνεια στη σύναψη νέων συμβάσεων κατά την περίοδο του πρώτου lockdown τον Μάρτιο του 2020. Συνεπώς, ο Κύκλος Εργασιών του Ομίλου αθροιστικά από Βραχυχρόνιες και Μακροχρόνιες μισθώσεις, σε Ελλάδα και Εξωτερικό, είχε κάμψη 20% για το σύνολο του έτους, φτάνοντας τα 165.6 εκατ. ευρώ.

Ο Κύκλος Εργασιών από πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων (του στόλου μισθώσεων), κατέγραψε αύξηση 5,7% σε σχέση με το 2019, φτάνοντας τα 55.8 εκατ. ευρώ, συμβάλλοντας στην απαραίτητη απομείωση μέρους του ανενεργού στόλου βραχυχρόνιων μισθώσεων, αλλά και συμβάλλοντας στην κερδοφορία και την ενίσχυση των ταμειακών ροών.

Ο κλάδος εμπορίας καινούργιων αυτοκινήτων, λειτούργησε και αυτός σε δύσκολο περιβάλλον αφού, με την επίδραση των lockdowns και την καθολική απώλεια πωλήσεων προς εταιρείες βραχυχρόνιων μισθώσεων, η συνολική αγορά στην Ελλάδα εμφάνισε κάμψη ταξινομήσεων κατά 29% σε σχέση με το 2019. Η επίδραση ήταν πολύ πιο έντονη κατά το πρώτο εξάμηνο, με μερική ανάκαμψη στη ζήτηση ιδιωτών στο  δεύτερο εξάμηνο, πάντα όμως σε χαμηλότερα επίπεδα από το 2019.

Στο πλαίσιο αυτό οι εταιρείες εμπορίας του Ομίλου, τόσο χονδρικής, όσο και λιανικής, διαχειρίστηκαν αποτελεσματικά τη μειωμένη ζήτηση, αλλά και τις δαπάνες και το κεφάλαιο κίνησής τους, διατηρώντας το μεγαλύτερο μέρος της κερδοφορίας τους. Ως εκ τούτου, ο Κύκλος
Εργασιών του συγκεκριμένου κλάδου έκλεισε στα 270.2 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας πτώση 8.6 % σε σχέση με το 2019.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Autohellas
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ξεπέρασε το 1 δισ. ο τζίρος της Autohellas στα 106 εκατ. τα κέρδη προ φόρων

Tα Κέρδη μετά Φόρων (ΕΑΤ) του Ομίλου ανήλθαν σε 85 εκατ., παρουσιάζοντας αύξηση 3% καθώς η σημαντική αύξηση των επιτοκίων απορρόφησε το μεγαλύτερο μέρος της βελτίωσης στην λειτουργική κερδοφορία.