Μετά από μια χρονιά όπου τα σούπερ μάρκετ σημείωσαν διψήφια άνοδο πωλήσεων εξαιτίας των ιδιαίτερων συνθηκών της πανδημίας, η αλυσίδα Κρητικός επιδιώκει να αλλάξει επίπεδο, περνώντας στην κατηγορία των μεγάλων της αγοράς. Την προσπάθεια αυτή σηματοδοτούν η απόφαση της αλυσίδας σούπερ μάρκετ να αποχωρήσει από τη «συμμαχία» των μεσαίων ελληνικών αλυσίδων ΕΛΟΜΑΣ, ύστερα από 10 χρόνια συμμετοχής και ο σχεδιασμός για την ανάπτυξη του δικτύου της μέσω franchise, με έμφαση στα μικρά και ευέλικτα καταστήματα πόλης.
Η αλυσίδα Κρητικός ανακοίνωσε πρόσφατα την αποχώρηση της από την ΕΛΟΜΑΣ, δηλώνοντας ότι επιδιώκει να «συνεχίσει αυτόνομα την πορεία της προς την ανάπτυξη». Για το 2021, ο στόχος τζίρου τίθεται στα 400 εκατ. ευρώ, ενώ το 2019 είχε κλείσει με τζίρο 350 εκατ. ευρώ.
Η αλυσίδα που ξεκίνησε από την Αίγινα στοχεύει μια αύξηση του κύκλου εργασιών κατά το 8-10% το 2021, με βασικό «όπλο» την ανάπτυξη μικρών καταστήματων μέσω franchise, τα οποία θα λειτουργούν εντός των οικιστικών περιοχών σε πόλεις άνω των 25.000 κατοίκων, καθώς η διοίκηση θεωρεί πως το σήμα της αλυσίδας έχει ενδυναμωθεί τα τελευταία χρόνια και μπορεί να αξιοποιηθεί για franchise.
Σύμφωνα με όσα αναφέρουν πηγές της εταιρείας στο Business Daily, στόχος είναι να ενισχυθεί η παρουσία της αλυσίδας σε ολόκληρη τη χώρα. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η απορρόφηση του δικτύου καταστημάτων της CRM Αριάδνη στην Κρήτη. Πλέον, με την απορρόφηση της CRM, η Κρητικός θα δραστηριοποιείται σε 27 νομούς της χώρας, ενώ θα αριθμεί πάνω από 370 καταστήματα, 6 κέντρα διανομής και περισσότερους από 2.500 εργαζόμενους. Όπως ανέφερε η εταιρεία «η απόκτηση του 49% των Παντοπωλείων Κρήτης αποτελεί μέρος του επενδυτικού μας σχεδίου και πλέον μπορούμε να εξυπηρετούμε πάνω από 140 καταστήματα στο νησί».
Η αλυσίδα Κρητικός αναμένεται να στηριχθεί επίσης σε ένα δυνατό πλάνο προσφορών σε όλα τα είδη του νοικοκυριού, ενώ στοχεύει να ενισχύσει τη θέση της και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με ολοένα αυξανόμενη γκάμα. Επιπλέον, θα ενισχυθούν τα προϊόντα «Θησαυροί της Ελλάδας» που προέρχονται από Έλληνες παραγωγούς. Παράλληλα, θα επεκταθεί και το πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών, το οποίο θα λειτουργεί και μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος.
Ενισχυμένη ψηφιακή παρουσία
Το ηλεκτρονικό κανάλι, που γνώρισε σημαντική αύξηση μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, αποτελεί σημαντικό στοιχείο της στρατηγικής της αλυσίδας για τη μετάβαση στη «μεγάλη κατηγορία». Η Κρητικός έχει ήδη ανανεώσει την ηλεκτρονική της πλατφόρμα μέσα στη χρονιά, ενώ προχώρησε και σε προσλήψεις προσωπικού και αγορά οχημάτων ώστε να μπορεί να επιτύχει την γρηγορότερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών.
Η αλυσίδα από τον Οκτώβριο έχει προχωρήσει σε στρατηγική συμφωνία με την πλατφόρμα BOX του ΟΤΕ δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές στους περισσότερους νομούς και πόλεις της Ελλάδας, να πραγματοποιούν τα ψώνια τους, επιλέγοντας ανάμεσα σε 10.000 διαφορετικούς κωδικούς προϊόντων. Όπως αναφέρει η Κρητικός, οι καταναλωτές μπορούν να παραλάβουν τα ψώνια τους την ίδια μέρα μέσω της υπηρεσίας Κρητικός easy, με ελάχιστη παραγγελία 50 ευρώ, αλλά ακόμα και εντός μιας ώρας με την υπηρεσία Κρητικός express, με ελάχιστη παραγγελία 5 ευρώ.