ΓΔ: 1390.65 0.01% Τζίρος: 68.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
super market, trofima, emporio, prosfores
Φώτο: Shutterstock

Διψήφια αύξηση πωλήσεων έφερε στα σούπερ μάρκετ το δεύτερο lockdown

Στο 10% αναμένεται να διαμορφωθεί η αύξηση των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ το 2020. Σημαντική αύξηση των αγορών σημειώθηκε στην περίοδο των Χριστουγέννων. Επενδύσεις στα ηλεκτρονικά κανάλια.

Τα σούπερ μάρκετ αποτελούν αδιαμφισβήτητα εκ των μεγάλων κερδισμένων της πανδημίας το 2020, καταφέροντας σε μια χρονιά οικονομικής ασφυξίας να επιτύχουν διψήφιο ποσοστό αύξησης πωλήσεων. 

Σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς το 2020 θα κλείσει με αύξηση πωλήσεων κοντά στο +10%. Υπενθυμίζεται ότι οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ το 2019 διαμορφώθηκαν στα 11,5 δισ. ευρώ

Μετά το δεύτερο lockdown στις 7 Νοεμβρίου ο τζίρος των σουπερ μάρκετ καταγράφει κάθε βδομάδα διψήφια άνοδο, ενώ στην εορταστική περίοδο που ακόμα δεν έχει ενσωματωθεί υπολογίζεται πως προστέθηκαν πάνω από 1 δις. ευρώ στον τελικό «λογαριασμό» των πωλήσεων.

Το δεύτερο κύμα πανδημίας που προκάλεσε και το νέο lockdown αύξησε σημαντικά τον τζίρο των σουπερ μάρκετ καθώς η αύξηση 10% που αναμένεται να σημειωθεί το 2020 ξεπέρασε κατά πολύ τις προβλέψεις του Ιουνίου που έκαναν λόγο για αύξηση τζίρου κατά 5,3%. Παράλληλα το γεγονός ότι όλοι οι πολίτες ήταν φέτος αναγκασμένοι να κάνουν εορταστικά ρεβεγιόν στο σπίτι τους λόγω των κλειστών κέντρων διασκέδασης οδήγησε και στην σημαντική αύξηση των αγορών που σημειώθηκε στην περίοδο των Χριστουγέννων που ακόμα δεν έχει ενσωματωθεί στα τελικά αποτελέσματα.

Επίσης, τα ηλεκτρονικά κανάλια των σουπερ μάρκετ γνώρισαν ανάπτυξη με ρυθμούς που ξεπέρασαν το 150%, εξαιτίας βέβαια και της εξαιρετικά ισχνής παρουσίας που είχαν μέχρι πρότινος στον τζίρο. Ωστόσο το 2020 ο τζίρος των ηλεκτρονικών καναλιών αναμένεται να ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Convert Group, με τις μεγάλες αλυσίδες να έχουν προχωρήσει σε στρατηγικές συνεργασίες και να έχουν επενδύσει στη βελτιστοποίηση της ηλεκτρονικής τους παρουσίας.

Ώθηση στις πωλήσεις από το δεύτερου lockdown

Όπως αναφέρουν τα στοιχεία της IRI που καταγράφουν μέχρι τις 6/12 του 2020, ο τζίρος των σουπερ μάρκετ σημείωνε άνοδο 10%. Συγκεκριμένα την εβδομάδα που ολοκληρώθηκε όταν υπήρξε η ανακοίνωση για το νέο lockdown στις 8 Νοεμβρίου, ο τζίρος των σουπερ μάρκετ είχε ενισχυθεί κατά 36,3% φτάνοντας τα 151,63 εκατ. ευρώ.

Από την εβδομάδα επιβολής των νέων περιορισμών και μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου όπου ο τζίρος  αυξήθηκε κατά 15,9%, κάθε εβδομάδα έκλεινε με διψήφια άνοδο. Ο Δεκέμβριος επίσης θεωρείται παραδοσιακά ο πιο δυνατός μήνας για τα σούπερ μάρκετ καθώς τότε πραγματοποιείται σχεδόν το 11% του τζίρου. Με τους πολίτες να γιορτάζουν στο σπίτι, οι δυο τελευταίες εβδομάδες που δεν έχουν ενσωματωθεί ακόμα, αναμένεται να έχουν καταγράψει επίσης διψήφια αύξηση.

Οι υπεραγορές και τα πολύ μεγάλα σουπερ μάρκετ ενισχύθηκαν επίσης σημαντικά με τους καταναλωτές να προτιμούν τους πολύ μεγάλους χώρους (άνω των 1.000 τμ), καθώς η μεγάλη έκταση που διαθέτουν δίνει την αίσθηση ασφάλειας που χρειάζονται οι καταναλωτές όταν πραγματοποιούν τα ψώνια τους στα φυσικά καταστήματα, αλλά επίσης μειώνει και τον χρόνο αναμονής, καθώς εξυπηρετούνται περισσότεροι πελάτες. Σε έρευνα της η Nielsen είχε αναφέρει πως στο 10μηνο οι υπεραγορές σημείωσαν αύξηση των πωλήσεων κατά 48,1%, ενώ τα μεγάλα σούπερ μάρκετ με έκταση 1.000-2.499 τμ είδαν τον τζίρο να αυξάνεται κατά 35,2%.

Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις ενίσχυσαν τον φετινό τζίρο

Το δεύτερο lockdown και τα αυστηρά περιοριστικά σε συνδυασμό με την αύξηση της ζήτησης λόγω της εορταστικής περιόδου προκάλεσε πίεση στις μεγάλες αλυσίδες σουπερ μάρκετ που αντιμετώπισαν προβλήματα και υπήρξαν καθυστερήσεις στις παραδόσεις. Όλα αυτά συνέβησαν παρά το γεγονός ότι όλες οι αλυσίδες πραγματοποίησαν σημαντικές επενδύσεις στα ηλεκτρονικά τους κανάλια ενώ προχώρησαν και σε συμφωνίες ώστε να επιτυγχάνεται η γρήγορη παράδοση των προϊόντων τους.

Η αλυσίδα Σκλαβενίτης ανέπτυξε μέσα στο 2020 την ηλεκτρονική της παρουσία με την εξαγορά της πλατφόρμας caremarket.gr στις αρχές του έτους που έδωσε πλέον την θέση της στο sklavenitis.gr , ενώ παράλληλα προχώρησε στη συνεργασία με την πλατφόρμα e-food.gr. Στην εορταστική περίοδο ο τζίρος ενισχύθηκε σημαντικά και η ζήτηση στο eshop ήταν τέτοια που έφτασε στο σημείο να καταγράφονται παραδόσεις μετά από 7 ημέρες.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος ενίσχυσε επίσης την ηλεκτρονική της παρουσία ενώ παράλληλα προχώρησε σε συμφωνία με την Speedex και την πλατφόρμα του Νίκου Ιωάννου delivery.gr που ανήκει στον όμιλο Μούχαλη για την παράδοση των προϊόντων της. Επένδυσε επίσης στη δημιουργία του ΑΒ Home Shop Center για την εξυπηρέτηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών της Αττικής με προσωπικό 260 ατόμων που αναμένεται να φτάσουν τα 400.

Συνεργασία με Speedex και Uber πραγματοποίησε η αλυσίδα My Market για να εξασφαλίσει την γρήγορη παράδοση των προϊόντων της, με το ηλεκτρονικό της κανάλι να καταγράφει επίσης σημαντική αύξηση την εορταστική περίοδο.

Μια εφαρμογή για κινητά ήταν η παρουσία της Μασούτης πριν την πανδημία, και μέσα στη χρονιά η αλυσίδα δημιούργησε το ηλεκτρονικό της κατάστημα με τις παραγγελίες να σημειώνουν εξαιρετικά αποτελέσματα. Παράλληλα ξεκίνησε συνεργασία με την πλατφόρμα ΒΟΧ του ΟΤΕ στα τέλη Οκτωβρίου.

Η αλυσίδα Κρητικός που αποφάσισε πλέον να κινηθεί σε αυτόνομη πορεία από τον όμιλο ΕΛΟΜΑΣ, ενίσχυσε σημαντικά την ηλεκτρονική της παρουσία, καταγράφοντας ενθαρρυντικά νούμερα στις ηλεκτρονικές πωλήσεις ενώ προχώρησε και εκείνη σε συνεργασία με την πλατφόρμα BOX του ΟΤΕ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Sklavenitis, sklabenithw, super market
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πρώτη φορά κέρδη για τη Σκλαβενίτης μετά την εξαγορά της Μαρινόπουλος

Ξεπέρασαν τα 60 εκατ. ευρώ τα κέρδη προ φόρων, αύξηση 15% στον τζίρο και 2.500 προσλήψεις. Ανακαίνιση 300 καταστημάτων, αναβάθμιση των Hypermarkets και ανάπτυξη του ηλεκτρονικού καναλιού πωλήσεων.
Sklavenitis, sklabenithw, super market
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Δοκιμαστική λειτουργία για το ηλεκτρονικό κανάλι της Σκλαβενίτης

Το νέο ηλεκτρονικό κανάλι της Σκλαβενίτης ξεκίνησε την πιλοτική λειτουργία του εξυπηρετώντας τις περιοχές της Αττικής. Στο πρώτο τρίμηνο του 2021 θα έχει ολοκληρωθεί η πλήρης λειτουργία του.