Σε αναζήτηση βηματισμού βρίσκεται το αμερικανικό brand ένδυσης Gap στην Ευρώπη, καθώς το υπάρχον μοντέλο λειτουργίας αποδεικνύεται αναποτελεσματικό στην παρούσα φάση. Η έως πρότινος αγαπημένη εταιρεία των Αμερικανών φαίνεται ότι ποτέ δεν κέρδισε τις καρδιές των Ευρωπαίων με τον ίδιο τρόπο, με αποτέλεσμα η αλλαγή των δεδομένων που έχει επιφέρει η πανδημία στο λιανεμπόριο, να αναδείξει τις αδυναμίες της με τον πλέον ανάγλυφο τρόπο.
Προβληματική παραμένει η λειτουργία της αλυσίδας και στην χώρα μας, από τον εγχώριο συνεργάτη - franchisee Μαρινόπουλος Σύμβουλοι Επιχειρήσεων ΑΕ, το σχέδιο εξυγίανσης της οποίας αναμένεται να συζητηθεί την προσεχή Τετάρτη, 4 Νοεμβρίου, στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών.
Πριν λίγες ημέρες η εταιρεία έκλεισε το κατάστημα Gap που διατηρούσε στο Ηράκλειο της Κρήτης, και πλέον διατηρεί δίκτυο έξι καταστημάτων στην Αθήνα, σε Κηφισιά, Ψυχικό, Γλυφάδα, τα εμπορικά κέντρα Golden Hall και The Mall και στο εμπορικό πάρκο Smart Park των Σπάτων. Επιπλέον λειτουργούν τρία store-in-store σημεία στα πολυκαταστήματα Attica (Citylink, Mediterranean Cosmos και επί της Τσιμισκή), στα πλαίσια συμφωνίας με την Αττικά Πολυκαταστήματα AEE, για την εκ μέρους της είσπραξη των εσόδων από τις πωλήσεις των corners, και κατάθεση αυτών στο τέλος του μήνα στην Μαρινόπουλος, αφού προηγηθεί εκκαθάριση.
Με βάση δε τα τελευταία δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία της Μαρινόπουλος, οι πωλήσεις της το 2018 διαμορφώθηκαν σε 11,13 εκατ ευρώ, έναντι 11,78 εκατ ευρώ το 2017, ενώ η εταιρεία κατέγραψε κέρδη μετά τους φόρους 658.468 ευρώ, έναντι ζημιών ύψους 144.321 ευρώ το 2017.
Σύμφωνα τώρα με τα όσα προβλέπει η συμφωνία εξυγίανσης της Μαρινόπουλος ΑΕ Γενικού Εμπορίου που επικυρώθηκε στις 16 Ιανουαρίου 2017, το σύνολο των απαιτήσεων της εταιρείας από αυτή αποσβένονται δια συμψηφισμού με τις υποχρεώσεις της. Βάσει της ίδια συμφωνίας διαγράφεται το σύνολο των υποχρεώσεων της εταιρείας προς την Μαρινόπουλος ΑΕ Γενικού Εμπορίου, όπως αυτό θα έχει διαμορφωθεί, μετά και τους παραπάνω συμψηφισμούς. Κατόπιν αυτών, την προσεχή Τετάρτη καλείται να αποφανθεί το δικαστήριο για την άμεση επικύρωση της συμφωνίας εξυγίανσης, με ποσοστό 79,05%, στο οποίο συμπεριλαμβάνεται ποσοστό 100% των εξασφαλισμένων απαιτήσεων της επιχείρησης.
Η μητρική εταιρεία πάντως, προκρίνει τις συνεργασίες franchising για την ανάπτυξη της στην ευρωπαΐκή ήπειρο στην παρούσα δύσκολη φάση για το εμπόριο και στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής ανακοίνωσε ότι προγραμματίζεται το κλείσιμο καταστημάτων και πιθανώς ενός κέντρου διανομής σε Βρετανία, Γαλλία, Ιρλανδία και Ιταλία μέχρι τα μέσα του 2021. Η κίνηση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της ευρύτερης στρατηγικής για τον τερματισμό της λειτουργίας τουλάχιστον 225 σημείων Gap και Banana Republic παγκοσμίως.
Πρέπει να αναφερθεί ότι στις προαναφερθείσες αγορές, τα δύο brands αναπτύσσονται από την μητρική, σε αντίθεση με 35 χώρες παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, όπου τα καταστήματα λειτουργούν με την μέθοδο της δικαιόχρησης. Μέσω αυτών των συνεργασιών λειτουργούν περισσότερα από 400 καταστήματα και 14 e-shops.
Σημειώνεται ότι στο τέλος του Ιουλίου λειτουργούσαν 129 εταιρικά καταστήματα Gap στην Ευρώπη, τα όποια συνεισέφεραν μόλις 2% των πωλήσεων της εταιρείας για το πρώτο εξάμηνο του 2020. Παρά τη θετική εξέλιξη των πωλήσεων μέσω του ψηφιακού καναλιού (eshop), οι οποίες αυξήθηκαν κατά 95% την περίοδο του lockdown, η Gap κατέγραψε ζημιές ύψους 62 εκατ δολαρίων στο δεύτερο τρίμηνο του φετινού έτους, εξέλιξη που ώθησε την διοίκησή της να λάβει δραστικά μέτρα περιορισμού των απωλειών.