ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.05 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:22:18 DATA
Φώτο: Sarantis Group

Οι ισχυρές επιδόσεις της Σαράντης και το στοίχημα για Estee Lauder

Ο όμιλος καλλυντικών πέτυχε αύξηση τζίρου κατά 9% και των κερδών κατά 21% το γ' τρίμηνο, ενώ κατάφερε να περιορίσει την εξάρτηση από το joint venture με τον αμερικανικό κολοσσό.

Ως εξαιρετικές αποτιμώνται οι επιδόσεις της εταιρείας Σαράντης κατά το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, δεδομένης της δύσκολης συγκυρίας για τον χώρο των καλλυντικών συνολικά. Σύμφωνα με ανάλυση της χρηματιστηριακής εταιρείας Παντελάκης Securities, η εισηγμένη κατάφερε να διατηρήσει υπό έλεγχο τα κόστη της, επιτυγχάνοντας σημαντική αύξηση κερδών προ φόρων και περιορίζοντας την ίδια στιγμή την εξάρτηση της από το joint venture με τον αμερικανικό κολοσσό της Estee Lauder

Το τελευταίο στοιχείο κρίνεται ιδιαίτερα σημαντικό για το μέλλον της Σαράντης δεδομένου του χαρακτήρα της συμφωνίας επέκτασης της κοινοπραξίας, όπως αυτή διαμορφώθηκε το περσινό καλοκαίρι. Υπενθυμίζεται ότι η μητρική αμερικανική εταιρεία έχει το δικαίωμα να αυξήσει το ποσοστό της στην κοινοπραξία σε 60% τον Ιούνιο του 2021 και εν συνεχεία σε 85% τον Ιούνιο του 2024, καθώς και να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο (100%) το 2027. Στο ίδιο διάστημα, η συμμετοχή της Σαράντης στο επικερδές σχήμα Estee Lauder JV θα περιοριστεί σε 40%, εν συνεχεία σε 15% και τελικώς θα μηδενιστεί, σημείο που αποτελεί τον βασικό κίνδυνο για το μέλλον της εισηγμένης. 

Στην παρούσα φάση ωστόσο, η Σαράντης εμφάνισε εξαιρετικές επιδόσεις κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους. Ειδικότερα, τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν 21% συγκριτικά με πέρσι, αγγίζοντας τα 14 εκατ ευρώ, έναντι αρχικών εκτιμήσεων για κέρδη 11,1 εκατ ευρώ, διευρύνοντας κατά αυτό τον τρόπο και το περιθώριο κέρδους του ομίλου σε 13,6%, έναντι εκτιμήσεων 11%. Επίσης οι πωλήσεις του ομίλου αυξήθηκαν κατά 9% το τρίτο τρίμηνο φέτος συγκριτικά με πέρσι, αγγίζοντας τα 102,8 εκατ ευρώ και ξεπερνώντας τις αρχικές εκτιμήσεις των αναλυτών κατά 2%. 

Οι επιδόσεις αυτές επιβεβαιώνουν, σύμφωνα με τους αναλυτές της Παντελάκης Securities, τη δυναμική του ομίλου στην τρέχουσα δύσκολη συγκυρία για το λιανεμπόριο και φαίνεται να απορρέουν από την ενισχυμένη ζήτηση στην εγχώρια αγορά αλλά και διεθνώς για προϊόντα καλλυντικής φροντίδας και προσωπικής υγιεινής. Εξίσου επικερδής αποβαίνει επίσης η συνεργασία με την Coty, η οποία συνεισέφερε πωλήσεις ύψους 2,7 εκατ ευρώ, ενώ στο θετικό momentum πρέπει να προστεθεί και η αύξηση των διεθνών δραστηριοτήτων της Σαράντης κατά 8%, οι οποίες συνεισέφεραν πωλήσεις ύψους 67,1 εκατ ευρώ, ουσιαστικά αντιστρέφοντας την κάμψη 12% του προηγούμενου τριμήνου. Για την τελευταία εξέλιξη σημαντικό ρόλο φαίνεται να έπαιξε η ανάκαμψη της ζήτησης για αρώματα κυρίως στις αγορές της Ρουμανίας, Τσεχίας και Βουλγαρίας

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πρεμιέρα για το πρώτο ελληνικό αθλητικό παπούτσι υψηλών απαιτήσεων

Το νέο εγχείρημα αποτελεί επενδυτική πρωτοβουλία των Αλ. Λάτση και P. Ruppe, κορυφαίου πρώην στελέχους της Nike. Ο Εμ. Μπιάνκι ανέλαβε τον σχεδιασμό και Θ. Θωμαΐδης την επιχειρησιακή ηγεσία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι τουρίστες στήριξαν την αγορά, προσδοκίες για την Black Friday

Το δίμηνο Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου αυξήθηκαν οι τουρίστες υψηλών εισοδημάτων, οι οποίοι συνεισέφεραν και στους εμπορικούς τζίρους. Ήδη «τρέχουν» οι προωθητικές ενέργειες για Black Friday και Cyber Monday.
IKEA, Fourlis
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Όμιλος Φουρλή: Στην Πάτρα άνοιξε το πρώτο μεγάλο IKEA μετά την κρίση

Όπως τόνισε ο Βασίλης Φουρλής, το νέο κατάστημα της αλυσίδας αποτελεί το πρώτο μεγάλο σημείο που ανοίγει μετά το 2010. Σχέδια για άνοιγμα έως και 10 νέων μικρότερων ΙΚΕΑ σε μακροπρόθεσμη βάση.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Έτος σταθεροποίησης κι ανόδου του 2024 για την αλυσίδα Toi & Moi

Η αλυσίδα γυναικείων ενδυμάτων διαβλέπει προοπτικές επαναφοράς σε κερδοφορία φέτος, μετά από ένα έτος μείωσης πωλήσεων και ζημίων. Διατηρεί 20 σημεία πώλησης σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πέντε καταστήματα στο δίκτυο της JD Sports και σχέδια για νέα επέκταση

Ο βρετανικός όμιλος τροφοδοτεί την ανάπτυξη του μέσω του ανοίγματος νέων σημείων διεθνώς. Άνοιξε 83 νέα καταστήματα το πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης, αυξάνοντας τα έσοδα του κατά 5% συγκριτικά με πέρσι.