ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.05 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:19:30 DATA
Sarantis
Πηγή: Όμιλος Σαράντης

H σημαντική έκθεση στην Ουκρανία και τα χαμηλά 21 μηνών για τη Σαράντης

Έξι διαδοχικές πτωτικές συνεδριάσεις για τη μετοχή της Σαράντης, εν μέσω ανησυχιών για την έκθεσή της στην Ουκρανία μέσω της εταιρείας Ergopack, που εξαγόρασε τον Μάιο του 2018.

Σε νέα χαμηλά 21 μηνών κατήλθε χθες η μετοχή της Σαράντης, καθώς υποχώρησε εκ νέου κατά 3,70% ύστερα από την πτώση 2,29% της Τρίτης, έχοντας συμπληρώσει έξι διαδοχικές πτωτικές συνεδριάσεις, καθώς ο όμιλος επηρεάζεται αρνητικά από τις δυσμενείς εξελίξεις στην Ουκρανία, όπου έχει ισχυρή παρουσία μέσω της εταιρείας Ergopack LLC, την οποία εξαγόρασε το Μάιο του 2018.

Πιο αναλυτικά, η μετοχή υποχωρεί κοντά στο 6% το τελευταίο διήμερο ενώ έχει απώλειες 12,36% το 2022, πέφτοντας χθες στα 7,80 ευρώ, επίπεδα που είχε να δει από τις 30 Απριλίου του 2020. Παράλληλα, η κεφαλαιοποίηση κατήλθε στα 545 εκατ. ευρώ.

Η χώρα της Ουκρανίας κηρύχθηκε από σήμερα 24 Φεβρουαρίου σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης για 30 ημέρες, καθώς αναμένεται να αρχίσει ο πόλεμος με τη Ρωσία. Θυμίζουμε πως η Ουκρανία είναι μια μεγάλη χώρα πλέον των 44 εκατ. κατοίκων με τη μεγαλύτερη γεωγραφική έκταση στην Ευρώπη και μια οικονομία διαρκώς αναπτυσσόμενη.

Η Σαράντης φέρνει το 65% των πωλήσεών της από το εξωτερικό, ενώ η ουκρανική αγορά είναι για την εισηγμένη η τρίτη μεγαλύτερη αγορά μετά την Πολωνία και τη Ρουμανία. Σε επίπεδο 1ου εξαμήνου 2021, οι διεθνείς πωλήσεις της Σαράντης έφτασαν στα 195,24 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 35,36 εκατ. ευρώ ήρθαν από την πολωνική αγορά, τα 27,56 εκατ. ευρώ από τη ρουμανική και τα 12,60 εκατ. ευρώ από την ουκρανική.

Πάντως, οι πωλήσεις στην Ουκρανία για τη Σαράντης κατέγραψαν πτώση 5,54% συγκριτικά με το 1ο εξάμηνο του 2020, ενώ και τα κέρδη προ φόρων ήταν σημαντικά μειωμένα, κάτι που δείχνει ότι τα προβλήματα στην ουκρανική αγορά είχαν ξεκινήσει πολύ πριν κλιμακωθεί η κρίση με τη Ρωσία.

Η Ergopack LLC είναι μια μεγάλη εταιρεία στην Ουκρανία που απασχολεί περί τους 900 εργαζόμενους, ενώ έχει σημαντική δραστηριότητα στην παραγωγή και διανομή προϊόντων οικιακής χρήσης και έντονη εξαγωγική παρουσία σε όλες τις γειτονικές χώρες. Η εταιρεία, στην τελευταία χρήση πριν την εξαγορά της από τη Σαράντης, ήτοι το 2017 είχε πραγματοποιήσει πωλήσεις 29 εκατ. δολαρίων, ενώ στις κυριότερες κατηγορίες προϊόντων της είναι οι σακούλες απορριμμάτων, τα προϊόντα συσκευασίας τροφίμων και τα είδη καθαρισμού.

Η Σαράντης εξαγόρασε το 90% της ουκρανικής Ergopack το Μάιο του 2018 και έκτοτε την ενοποιεί στα μεγέθη του. Η εξαγορά έγινε μέσω της GR. Sarantis Cyprus Ltd, 100% θυγατρική της Γρ. Σαράντης.

Η εταιρεία Ergopack έχει σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα, που αντιπροσωπεύει το 46% των συνολικών πωλήσεων και πραγματοποιείται στις χώρες της ΚΑΚ (Κοινοπολιτεία Ανεξάρτητων Κρατών) καθώς και σε ευρωπαϊκές χώρες, όπως είναι η Ρωσία, η Λευκορωσία, το Καζακστάν, η Μολδαβία, το Αζερμπαϊτζάν, η Γεωργία, η Πολωνία, η Λετονία κ.α.

Η αξία της επιχείρησης (Entreprise Value) κατά την περίοδο της εξαγοράς ανέρχονταν σε 20 εκατ. δολάρια, ενώ ο όμιλος Σαράντη, όπως προαναφέρθηκε εξαγόρασε το 90% του μετοχικού της κεφαλαίου, με το τίμημα να χρηματοδοτείται από ίδια κεφάλαια.

Η Ergopack αποτελεί ηγετικό παίκτη στην αναπτυσσόμενη oυκρανική αγορά προϊόντων οικιακής χρήσης παρουσιάζοντας αυξανόμενο μερίδιο αγοράς κάθε χρόνο. Το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας αποτελείται από τρεις ηγετικές μάρκες και συγκεκριμένα τις Melochi Zhizni, Domi και Novax.

Η εταιρεία διαθέτει επίσης ένα σύγχρονο παραγωγικό κέντρο κοντά στο Κίεβο με όλες τις αναγκαίες υποδομές για τη διαδικασία παραγωγής του. Η εξαγορά της Ergopack, ήταν στο πλαίσιο της αναπτυξιακής στρατηγικής του ελληνικού ομίλου και σηματοδότησε την είσοδό του σε μια νέα πολλά υποσχόμενη γεωγραφική περιοχή.

Από την εξαγορά και μετά, η διοίκηση της Σαράντης «μπόλιασε» με τη δική της εταιρική κουλτούρα και το επιτυχημένο της management την ουκρανική εταιρεία, με επικέντρωση στην εκμετάλλευση συνεργειών και στην αξιοποίηση ευκαιριών που θα αποσκοπούν στην περαιτέρω επέκταση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου και ανάπτυξη της γεωγραφικής παρουσίας του ομίλου.

Πιο αναλυτικά, ο όμιλος Σαράντη, εκμεταλλευόμενος το τεράστιο δίκτυο και τη μεγάλη αγορά που απευθύνεται η Ergopack, εμπλουτίζει διαρκώς το προϊοντικό της μείγμα καθώς εισήγαγε εκεί τα ισχυρά ευρωπαϊκά προϊόντα του χαρτοφυλακίου του, και ειδικότερα τα καλλυντικά προϊόντα, όπου ο όμιλος κατέχει ηγετική θέση στην Κεντρική Ανατολική Ευρώπη όπου δραστηριοποιείται.

Η πανδημία εκτόξευσε τις πωλήσεις της Σαράντης

Θυμίζουμε πως ο όμιλος Σαράντη είναι από τους λίαν ωφελημένους στην πανδημία, καθώς η στρατηγική κίνηση να εισέλθει στην αγορά των αντισηπτικών από την άνοιξη του 2020, έφερε σημαντικά οφέλη. Συνάμα, ένα μεγάλο μέρος της προϊοντικής γκάμας της εταιρείας αφορά προσωπική περιποίηση και ατομική υγιεινή, ενώ έχει επίσης παρουσία στα απορρυπαντικά – καθαριστικά που επίσης βρέθηκαν στην αιχμή των πωλήσεων την τελευταία διετία.

Δεν είναι τυχαίο ότι η Σαράντης σε κάθε χρήση την τελευταία 15ετία πετυχαίνει νέο ρεκόρ μεγεθών, τόσο από πλευράς κύκλου εργασιών, όσο και από πλευράς κερδοφορίας. Παρά τα γενικευμένα lockdown σε όλες τις χώρες τις οποίες δραστηριοποιείται την τελευταία διετία, η Σαράντης έδειξε ξανά μεγάλη ανθεκτικότητα, πετυχαίνοντας μέσα στην πανδημία νέο ρεκόρ πωλήσεων και κερδών.

Οι επιδόσεις που παρουσίασε ο όμιλος στο 9μηνο του 2021 οφείλονται αφενός στην ισχυρή ζήτηση σε ολόκληρη την γεωγραφική περιοχή που δραστηριοποιείται σε κατηγορίες που σχετίζονται με την προσωπική υγιεινή, την υγεία και την οικιακή φροντίδα, αφετέρου δε στην προσθήκη νέων προϊόντων, όπως τα πάσης φύσεως αντισηπτικά.

Θυμίζουμε πως η Σαράντης έχει εξελιχτεί σ’ έναν πολυεθνικό όμιλο με θυγατρικές σε 12 χώρες, εξάγει σε περίπου 50 χώρες, ενώ απευθύνεται σε μια αγορά πάνω από 100 εκατ. καταναλωτών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Sarantis
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Απάντηση Sarantis στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για την έκθεση στην Ουκρανία

H Sarantis σημειώνει πως σχεδόν 50% των πωλήσεων της Ergopack προέρχεται από εξαγωγές προς γειτονικές χώρες και οι οποίες βασίζονται στο αμερικανικό δολάριο ενώ αναφέρει πως έχουν ήδη καταρτιστεί ειδικά πλάνα ανάλογα με την εξέλιξη της κατάστασης.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Endless EC μπαίνει στα σούπερ μάρκετ με δικό της brand απορρυπαντικού

Σε νέα εποχή δυναμικής ανάπτυξης και εξωστρέφειας έχει μπει πλέον η εταιρεία Endless (πρώην Ευρωχαρτική), με αλλαγές στο μετοχολόγιο, αλλά και λανσάρισμα των δικών της brands στον κλάδο των απορρυπαντικών.
Med
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ποια είναι η εταιρεία εσωρούχων MED που μπαίνει στην Εναλλακτική Αγορά

Την προσεχή Παρασκευή η εισαγωγή της MED A.B.E.E.. Δραστηριοποιείται στο σχεδιασμό, την κατασκευή και την εμπορία ενδυμάτων μαγιό, εσωρούχων και αξεσουάρ. Διαθέτει 24 καταστήματα στην Ελλάδα και δύο στο εξωτερικό.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σαράντης: Οι λόγοι που πίεσαν τα κέρδη και οι εξελίξεις στην Πολωνία

Πηγές του ομίλου τονίζουν στο BD ότι διαθέτει πολύ καλή ρευστότητα για να στηρίξει την οργανική ανάπτυξη και την επέκταση μέσω εξαγορών. Αποδίδουν τη μείωση κερδοφορίας στον υψηλό πληθωρισμό. Κρίσιμη η εξαγορά της Stella Pack στην Πολωνία.