Διψήφιο ποσοστό αύξησης πωλήσεων περιμένει φέτος η Κρι Κρι, καθώς οι πωλήσεις γιαουρτιού ενισχύονται σημαντικά, ενώ στην αγορά παγωτού οι οικογενειακές συσκευασίες και τα multipacks στα σούπερ μάρκετ βοήθησαν να μετριαστούν οι απώλειες από την καθίζηση της τουριστικής κίνησης.
Ο όγκος πωλήσεων γιαουρτιού αυξήθηκε φέτος κατά 2,2% και η αξία κατά 2,7% σύμφωνα με στοιχεία της IRI για την περίοδο μέχρι και τον Αύγουστο. Το γιαούρτι αποτελεί το 70% των πωλήσεων της Κρι Κρι, ενώ ενισχύει και τα μεριδιά της στην αγορά, με αποτέλεσμα να καταγράφεται διψήφια αύξηση των πωλήσεων στο 9μηνο. Σημαντική άνοδο καταγράφουν επίσης οι εξαγωγές της εταιρείας, με την Ιταλία να βρίσκεται στο προσκήνιο, όπου η Κρι Κρι έχει λανσάρει με επιτυχία το frozen yoghurt.
«Ανοδικές ήταν οι πωλήσεις στο εννεάμηνο, με το γιαούρτι να τρέχει με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης και το παγωτό να καλύπτει μέρος των απωλειών του τον Σεπτέμβριο, χάρη στον καλό καιρό», αναφέρουν πηγές της εταιρείας στο Business Daily και προσθέτουν πως «υπήρξε σημαντική αύξηση των εξαγωγών». Η εταιρεία είναι επίσης αισιόδοξη και για το 2021, καθώς προβλέπει πως θα συνεχιστεί η θετική δυναμική για τα προϊόντα της στο εξωτερικό. Ειδικότερα, θα αρχίσουν νέες συνεργασίες σε Βρετανία και Ιταλία τόσο με επώνυμα προϊόντα όσο και με προϊόντα private label σε γιαούρτια και παγωτά.
Η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία, διαπιστώνοντας τη στροφή των καταναλωτών σε υγιεινά προϊόντα, επενδύει στην παραγωγή καινοτόμων προϊόντων και προϊόντων ειδικών κατηγοριών με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη. Από τον Ιούνιο, λάνσαρε ξανά μια σειρά επιδόρπιων γιαουρτιού με λιγότερη ζάχαρη και λιπαρά, καθώς και ένα επιδόρπιο στραγγιστού γιαουρτιού εμπλουτισμένο με βιταμίνες, όπως και ένα νέο γιαούρτι χωρίς λακτόζη.
Στήριγμα για το παγωτό οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ
Η μεγάλη πτώση της τουριστικής κίνησης προκάλεσε πλήγμα στην αγορά του παγωτού. Οι πωλήσεις στο α’ εξάμηνο διαμορφώθηκαν στα 12,18 εκατ. ευρώ σημειώνοντας πτώση 5%, με το ρυθμό να παραμένει πτωτικός και στο γ’ τρίμηνο, παρά τα 850 νέα σημεία πώλησης που έχει προσθέσει φέτος η εταιρεία.
Ωστόσο, ο καλός καιρός που επικράτησε τον Σεπτέμβριο και η άνοδος των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ βοήθησαν να μετριαστούν οι απώλειες στο γ’ τρίμηνο. Η αύξηση της κατανάλωσης παγωτού στο σπίτι αποτέλεσε, σε κάποιο βαθμό, «αντίδοτο» στις μειωμένες πωλήσεις που σημειώθηκαν εξαιτίας της μειωμένης τουριστικής κίνησης.
Όπως αναφέρει η εταιρεία «τα νούμερα του παγωτού βελτιώθηκαν τον Σεπτέμβριο, που συνήθως είναι χαμηλότερα. Πραγματικά υπήρξε μια μεγάλη ανωμαλία στην αγορά του παγωτού μέσα στη σαιζόν που ξεκίνησε λίγο περίεργα με το lockdown», επισημαίνουν πηγές της εταιρείας, προσθέτοντας πως «τα οικογενειακά παγωτά και οι συσκευασίες multi-packs ήταν εκείνα που είχαν την μεγαλύτερη κίνηση μέσα από το κανάλι των σουπερ μάρκετ».
Οι επενδύσεις συνεχίζονται
Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις, «το πλάνο των 27 εκ. ευρώ συνεχίζει να υλοποιείται παρά την πανδημία», όπως αναφέρουν πηγές της εταιρείας. Από τα 27 εκατ. ευρώ του επενδυτικού πλάνου, τα 12 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για την αύξηση της παραγωγικής ικανότητας της μονάδας της εταιρείας, 6 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των γραμμών παραγωγής, 5 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία μονάδας βιοαερίου, η οποία θα παράγει ηλεκτρική ενέργεια από την επεξεργασία των υγρών αποβλήτων του εργοστασίου και 4 εκατ. ευρώ για την αντικατάσταση παλαιών μηχανημάτων.
Υπενθυμίζεται πως το πλάνο της τρέχουσας τριετίας έρχεται σε συνέχεια αυτού της περιόδου 2014-2018, όταν η γαλακτοβιομηχανία διέθεσε κεφάλαια της τάξεως των 40 εκατ. ευρώ σε επενδύσεις.