Η είσοδος στην αγορά των ΗΠΑ, η εκκίνηση επενδυτικού προγράμματος 50 εκατομμυρίων ευρώ το επόμενο χρονικό διάστημα, καθώς και το placement στο Χρηματιστήριο μέσα στο 2024, προκειμένου να αυξηθεί η εμπορευσιμότητα, εντάσσονται στις άμεσες προτεραιότητες της διοίκησης της γαλακτοβιομηχανίας ΚΡΙ ΚΡΙ.
Οι πωλήσεις της εταιρείας το 2024 αναμένεται να ξεπεράσουν τα 245 εκατ. ευρώ, όπως εκτιμά η διοίκηση, ενώ οι επενδύσεις των 50 εκατ. ευρώ, που έχουν ορίζοντα υλοποίησής την περίοδο 2025-2027, θα αποτελέσουν τη βασική κινητήρια δύναμη της ανάπτυξης της εταιρείας τα επόμενα χρόνια. Εντός των επόμενων ημερών κατατίθεται φάκελος με επενδυτικό πρόγραμμα για στρατηγικές επενδύσεις, ύψους 40 εκατ. ευρώ στο Enterprise Greece, για προϊόντα όπως είναι το γιαούρτι.
Όσον αφορά το placement, που θα ολοκληρωθεί μέσα στη φετινή χρονιά, η οικογένεια Τσινάβου -που έχει ιδρύσει την ΚΡΙ ΚΡΙ και συμμετέχει με 72,8%- θα πουλήσει ένα μικρό μέρος των μετοχών της. Όπως τόνισε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Παναγιώτης Τσινάβος: «Θα προσπαθήσουμε να αυξήσουμε το free float γιατί θεωρώ δίκαιο το αίτημα όλων ότι πρέπει να αυξηθεί η εμπορευσιμότητα. Πρέπει η οικογένεια να δώσει κάποιες μετοχές. Θα δούμε πόσες θα είναι». Υπενθυμίζεται ότι ποσοστό συμμετοχής 20,3% διατηρούν νομικά πρόσωπα (εγχώριοι και ξένοι θεσμικοί) και ιδιώτες έχουν το υπόλοιπο 6,8%.
Οι ΗΠΑ και η επιτυχία του frozen yogurt
Στο μεταξύ, με «όχημα» το greek frozen yogurt η ΚΡΙ ΚΡΙ μέσα στο καλοκαίρι πέρασε στην άλλη μεριά του Ατλαντικού, εντάσσοντας την αγορά των ΗΠΑ στις χώρες που εξάγει τα προϊόντα της. Το Greek frozen yogurt έχει ήδη μπει σε ορισμένα σούπερ μάρκετ στο Τέξας, ενώ η εταιρεία βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με μεγάλους λιανοπωλητές των ΗΠΑ για παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Η ΚΡΙ ΚΡΙ στις εξαγωγές έχει παρουσία σε περισσότερες από 42 χώρες. Το Frozen Yogurt με πρώτη ύλη το αυθεντικό ελληνικό γιαούρτι είναι προϊόν στρατηγικής σημασίας και «ταξιδεύει» σε χώρες όπως η Ιταλία, η Κορέα, η Γερμανία. Νέες αγορές μέσα στο 2024 είναι η Νορβηγία, οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Σιγκαπούρη, η Ταϊβάν, ενώ αγορές στόχο αποτελούν το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιαπωνία και η Σαουδική Αραβία.
Το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς παγωτού είναι 60 δισεκατομμύρια ευρώ και το μέγεθος της αγοράς παγωτού στην Αμερική είναι 19 δισεκατομμύρια ευρώ, μια αγορά που αποτελεί βασικό στόχο για την ανάπτυξη της ελληνικής εταιρείας τα επόμενα χρόνια.
«Το ελληνικό γιαούρτι πάει πάρα πολύ καλά. Πάνω στην επιτυχία αυτή έρχεται το Greek frozen yogurt και νομίζω ότι η εταιρεία ΚΡΙ ΚΡΙ πάνω σε αυτό πρέπει γρήγορα να επενδύσει γιατί η ζήτηση είναι μεγάλη. Η υγιεινή διατροφή είναι μία τάση που υπάρχει. Θεωρώ ότι ήρθε για να μείνει. Εκεί εμείς πρέπει να δώσουμε σημαντική υπεραξία», επισήμανε ο κ. Π. Τσινάβος.
Υπογράμμισε ότι το μέλλον πλέον βρίσκεται σε αυτό που λέμε «λειτουργικά τρόφιμα» και σημείωσε ότι η ΚΡΙ ΚΡΙ αναζητά και άλλες κατηγορίες λειτουργικών τροφίμων που θα δώσουν υπεραξία στο ελληνικό γιαούρτι, στο οποίο η ελληνική γαλακτοβιομηχανία θα περάσει φέτος τους 90.000 τόνους.
Παράλληλα τεράστια ανάπτυξη παρουσιάζει και η κατηγορία των High protein yogurts που εξελίσσεται συνεχώς. Η ΚΡΙ ΚΡΙ κατάφερε να αναπτύξει μια νέα συνταγή ελληνικού στραγγιστού γιαουρτιού με μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη (+20%). Οι αγορές στόχος για αυτά τα προϊόντα είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία, η Γερμανία, το Βέλγιο, η Σκανδιναβία και η Γαλλία.
Πανάκριβο το παγωτό στην Ελλάδα
Στελέχη της εταιρείας σημείωσαν ότι παρατηρείται μεγάλη απόκλιση στην τιμή του παγωτού μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας. Όπως σημείωσαν χαρακτηριστικά, το frozen yogurt της ΚΡΙ ΚΡΙ στην Ιταλία πωλείται 2,90 ευρώ τα 500 ml, ενώ στην Ελλάδα, χώρα που παράγεται το συγκεκριμένο προϊόν, πωλείται στα 6,50 ευρώ!
Όπως εξήγησαν, προφανώς η αγορά εδώ στην Ελλάδα στο παγωτό είναι στρεβλή, καθώς μάλλον η μεγάλη διαφορά τιμής οφείλεται είτε στα logistics είτε στην επικοινωνία, όπου ίσως γίνονται πολλές δαπάνες και διαμορφώνουν το τελικό ποσό πολύ υψηλά για τον καταναλωτή.