ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

Πέρασε σε κέρδη η Σκλαβενίτης με αύξηση τζίρου 9%

Στην κερδοφορία πέρασε το 2019 η αλυσίδα Σκλαβενίτης, έχοντας θέσει σε πλήρη λειτουργία το δίκτυο της πρώην Μαρινόπουλος, καθώς πέτυχε αύξηση του τζίρου της κατά 9%.

Το 2020 και εν μέσω πανδημίας η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης έκανε το μεγάλο βήμα της εισόδου στο ηλεκτρονικό λιανεμπόριο μέσω της επένδυσης στο caremarket.gr., ενώ σχεδιάζει μέχρι τέλος του έτους να αναπτύξει περαιτέρω την online παρουσία της με το λανσάρισμα του sklavenitis.gr και την ενίσχυση των διαθέσιμων υποδομών που θα υποστηρίξουν την βέλτιστη λειτουργία του.

Ο όμιλος Σκλαβενίτης επέστρεψε στην κερδοφορία με τον κύκλο εργασιών το 2019 να διαμορφώνεται στα 3,3 δισ. ευρώ ενισχυμένος κατά 9%, με τα κέρδη ωστόσο να διαμορφώνονται στα 4,2 εκατ. ευρώ. Για τις Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 2,63 δισ. ευρώ ενισχυμένος κατά 11%, επιβεβαιώνοντας την ανοδική τάση που καταγράφουν οι υπεραγορές μετά την πανδημία.

Με βάση την αναλυτική ανάγνωση του ισολογισμού, το 2019 ο Όμιλος Σκλαβενίτης και η ΕΥΣ κατέγραψαν τα ακόλουθα αποτελέσματα: 

Όμιλος ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ:

  • Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου έφτασε τα €3,28 δισ., ενισχυμένος κατά 9% το 2019 (έναντι €3,01 δισ. το 2018)
  • Σε επίπεδο μικτής κερδοφορίας τα αποτελέσματα εμφανίζονται ενισχυμένα στα €835,2 εκατ. (έναντι €735,9 εκατ. το 2018)
  • Τα Κέρδη προ Τόκων, Φόρων και Αποσβέσεων ενισχύθηκαν σημαντικά και ανήλθαν σε €174,4 εκατ. (χωρίς την επίδραση του ΔΠΧΠ 16: €82,3 εκατ.) από €17,7 εκατ. το 2018
  • Τα συγκρίσιμα (πριν την εφαρμογή του ΔΠΧΠ 16) κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €4,2 εκατ., έναντι ζημιών €60,2 εκατ. το 2018.

ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΥΠΕΡΑΓΟΡΕΣ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ:

  • Ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα €2,63 δισ., ενισχυμένος κατά 11% (από €2,37 δισ. το 2018)
  • Τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν στα €694,5 εκατ. από €595,8 εκατ. το 2018
  • Τα Κέρδη προ Τόκων, Φόρων και Αποσβέσεων ανήλθαν σε €151,3 εκατ. (χωρίς την επίδραση του ΔΠΧΠ 16: €72,9 εκατ.), έναντι €13,3 εκατ. το 2018
  • Τα συγκρίσιμα (πριν την εφαρμογή του ΔΠΧΠ 16) κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €8,6 εκατ., έναντι ζημιών €54,4 εκατ. το 2018
  • Τα δημοσιευμένα αποτελέσματα προ φόρων της Εταιρίας και του Ομίλου για το 2019 επιβαρύνθηκαν κατά €9,7 εκατ. και €11,0 εκατ. αντίστοιχα από την εφαρμογή του λογιστικού προτύπου ΔΠΧΠ 16, και διαμορφώθηκαν σε ζημία €1,2 εκατ. και €6,8 εκατ. αντίστοιχα.

Στη σημαντική βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2019 συνέβαλαν, μεταξύ άλλων, η ολοκλήρωση του πλάνου ανακαίνισης συνολικά 99 καταστημάτων και η ενσωμάτωση των 12 καταστημάτων της Κρόνος στην περιοχή της Αχαΐας, τα οποία πλέον λειτουργούν υπό το σήμα της Σκλαβενίτης.

Επιπλέον, εντός του 2019, ο Όμιλος Σκλαβενίτης υλοποίησε επενδύσεις ύψους 53 εκατ. ευρώ και προχώρησε στη δημιουργία 1.000 νέων θέσεων εργασίας, ενώ στο ίδιο διάστημα ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση εγκατάστασης και λειτουργίας του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος SAP ERP.

Υπενθυμίζεται πως σήμερα, το δίκτυο του Ομίλου Σκλαβενίτης αριθμεί 497 καταστήματα και ανθρώπινο δυναμικό που ανέρχεται σε 30.000. Αντίστοιχα, η ΕΥΣ κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο στην οργανωμένη αγορά λιανεμπορίου (30%) και διαθέτει 427 καταστήματα και 2 e-hub για την εξυπηρέτηση των online πωλήσεων, με το ανθρώπινο δυναμικό της να προσεγγίζει τους 26.000.

Βασικά Σημεία για την πορεία του 2020 και Επόμενα Βήματα

  • Το 2020 αποτελεί για τον κλάδο του λιανεμπορίου μια ιδιαίτερη χρονιά λόγω της πανδημίας του κορονοϊού. Ειδικά το διάστημα Μαρτίου-Απριλίου, εν μέσω ισχύος των μέτρων ασφαλείας, παρατηρήθηκε αυξημένη κατανάλωση σε είδη διατροφής και οικιακής χρήσης, ωστόσο ταυτόχρονα ασκήθηκαν σημαντικές πιέσεις στην αγορά που επηρέασαν τα λειτουργικά έξοδα των καταστημάτων και αλυσίδων λιανικής.
  • Σε αυτές τις πιέσεις του κλάδου, είναι απαραίτητο να σημειωθεί η υπεράνθρωπη προσπάθεια που κατέβαλλε όλο το ανθρώπινο δυναμικό των αλυσίδων σούπερ μαρκετ, όντας καθημερινά στην πρώτη γραμμή.
  • Ειδικά η ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ, κατά το εννεάμηνο του 2020 σημειώνει σταθερά διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης. Η δυναμική αυτή απόδοση υποστηρίζεται από μια σειρά στρατηγικών κινήσεων και πρωτοβουλιών και συνοδεύεται από ισχυρές επενδύσεις.

Πιο συγκεκριμένα: 

  • Τους πρώτους μήνες του 2020, πραγματοποιήθηκε η είσοδος της εταιρείας στο ψηφιακό λιανεμπόριο, μέσω της επένδυσης στο caremarket.gr, η αναβάθμιση του οποίου βρίσκεται σε εξέλιξη και εντός του έτους θα ενσωματωθεί πλήρως στο brand Σκλαβενίτης.
  • Συνήφθη στρατηγική συνεργασία με την πλατφόρμα online παραγγελιών efood που αποτέλεσε τη σημαντικότερη διαδικτυακή επιλογή των καταναλωτών για άμεση προμήθεια βασικών αγαθών, στη διάρκεια της καραντίνας.
  • Δημιουργήθηκε το δεύτερο υπερσύγχρονο e-hub στην Πέτρου Ράλλη, μια σημαντική επένδυση με στόχο την ομαλή και ποιοτική εξυπηρέτηση των online παραγγελιών.
  • Η Εταιρεία προχώρησε σε 1.500 προσλήψεις, με στόχο την ακόμα καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών και την αντιμετώπιση της αυξημένης ζήτησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
  • Συνεχίστηκε απρόσκοπτα το νέο πλάνο ανακαινίσεων των καταστημάτων της εταιρείας και της επένδυσης σε τεχνολογικές υποδομές για τον εκσυγχρονισμό των εσωτερικών διαδικασιών της.
  • Σημειώνεται επίσης πως στις ειδικές συνθήκες που διαμόρφωσε η πανδημία, η Σκλαβενίτης στάθηκε δίπλα στους εργαζόμενους της, προχωρώντας στην καταβολή έκτακτης παροχής ύψους 5 εκατ. ευρώ, επιβραβεύοντας την αφοσίωση τους και την σπουδαία προσπάθειά τους, ενώ λειτούργησε ως πρότυπο σε επίπεδο λήψης μέτρων ασφαλείας.
  • Μέχρι το τέλος του 2020, η online παρουσία της Σκλαβενίτης αναμένεται να αναπτυχθεί περαιτέρω με το λανσάρισμα του sklavenitis.gr και την ενίσχυση των διαθέσιμων υποδομών που θα υποστηρίξουν την βέλτιστη λειτουργία του.
  • Τα επόμενα χρόνια η ΕΥΣ θα εστιάσει στην ενίσχυση όχι μόνο των μεγεθών της, αλλά πρωτίστως στην παροχή νέων υπηρεσιών και στον περαιτέρω εκσυγχρονισμό των σημείων διεπαφής με τους πελάτες της.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Sklavenitis, sklabenithw, super market
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση αποδοχών 5,17% για τους εργαζόμενους στα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτη

Ο βασικός μισθός φτάνει τα 900 ευρώ για εργαζόμενο με έως δύο έτη προϋπηρεσίας στην επιχείρηση, ενώ παράλληλα διευρύνεται το πρόγραμμα παροχών της επιχείρησης με στόχο την ενίσχυση των εργαζομένων με αυξημένες οικογενειακές ανάγκες.
Sklavenitis, sklabenithw, super market
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση 5% στον τζίρο της Σκλαβενίτης με μείωση των κερδών κατά 9%

Ξεπέρασαν τα 92 εκατ. ευρώ τα κέρδη προ φόρων για τον όμιλο που το 2021 προχώρησε σε υπογραφή νέας επιχειρησιακής σύμβασης με αυξήσεις και παροχές άνω των 15 εκατ. ευρώ. Συνεχίζεται η ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων.
Sklavenitis, sklabenithw, super market
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αυξήσεις μισθών και νέες παροχές δίνει στους εργαζομένους η Σκλαβενίτης

Νέα πολιτική αποδοχών και παροχών από τον όμιλο Σκλαβενίτη που επιβραβεύει έμπρακτα τους εργαζομένους της για τη συμβολή τους στη θετική της πορεία. Αυξήσεις και στον βασικό μισθό για τους νεοπροσληφθέντες υπαλλήλους.