Με όχημα τα αναψυκτικά και πιο συγκεκριμένα την Green Cola και τις υπόλοιπες σειρές της κατηγορίας Green, ο όμιλος Green Beverages αναπτύσσει την δραστηριότητα του στις αγορές του εξωτερικού αυξάνοντας τον κύκλο εργασιών κατά 15,8% στα 119 εκατ. ευρώ. Το 2024 αποτέλεσε χρονιά - ορόσημο για τον όμιλο καθώς σημείωσε ισχυρή άνοδο στα οικονομικά της αποτελέσματα, ενίσχυσε τις στρατηγικές της επενδύσεις και διεύρυνε το διεθνές της αποτύπωμα.
Ο βασικός πυλώνας του oμίλου Green Beverages, η Χήτος διατήρησε και ενίσχυσε τη δυναμική της πορεία μέσα στο 2024, αποτελώντας κινητήριο δύναμη για την ανάπτυξη του Ομίλου. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι πωλήσεις του φυσικού μεταλλικού νερού ΖΑΓΟΡΙ αυξήθηκαν κατά 14% και ανήλθαν σε 89,4 εκατ., ενώ οι πωλήσεις των αναψυκτικών GREEN κατέγραψαν εντυπωσιακή άνοδο 22%, αγγίζοντας τα 30 εκατ. ευρώ σε τζίρο. Η τάση για πιο υγιεινές, χωρίς ζάχαρη επιλογές αναψυκτικών επιβεβαιώνει την στρατηγική τοποθέτηση της εταιρείας σε ένα ταχέως αναπτυσσόμενο τμήμα της αγοράς.
Την ίδια ώρα η αγορά των αναψυκτικών είναι ένας διαρκώς αναπτυσσόμενος κλάδος και είναι χαρακτηριστικό ότι πάνω από 303 εκατ. ευρώ δαπανήθηκαν το 2024 για την αγορά αναψυκτικών, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της αγοράς. Όσον αφορά τις προβλέψεις για το 2025 μιλούν για αύξηση πάνω από 10%.
Το 2024, ο συνολικός κύκλος εργασιών της αγοράς αναψυκτικών στην Ελλάδα, η οποία περιλαμβάνει 137 διαφορετικά προϊόντα, ξεπέρασε τα 303 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana. Η Coca Cola HBC εξακολουθεί να κυριαρχεί στην αγορά, διατηρώντας μερίδιο που ξεπερνά το 50%. Στη δεύτερη θέση, με διαφορά, βρίσκονται τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία παρουσίασαν ήπια αύξηση, ανεβαίνοντας στο 6,9% από 6,7% το 2023.
Στην τρίτη θέση της αγοράς η Λουξ, με έδρα την Πάτρα, σημείωσε πτώση στο μερίδιό της από 6,7% το 2023 σε 6,4% το 2024, καταγράφοντας απώλειες. Αντίθετα, ο Βίκος, της Ηπειρώτικης Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων, παρουσίασε ανοδική πορεία, ανεβάζοντας το μερίδιό του από 5,5% στο ίδιο επίπεδο του 6,4%.
Στην τέταρτη θέση ακολουθεί η Schweppes με μερίδιο 5%, ελαφρώς μειωμένο από 5,2%, ενώ η Pepsi ενισχύθηκε οριακά φτάνοντας το 4,5% από 4,4%, καταλαμβάνοντας την έκτη θέση. Η Fanta βρίσκεται στην έβδομη με 4,2%. Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν τα brands Sparky (2,7%), Tuborg (2,6%) και Sprite (2,4%). Πιο κάτω, η ΕΨΑ υποχώρησε σημαντικά στο 2% από 2,8% το προηγούμενο έτος, ενώ η ΗΒΗ κινήθηκε ελαφρώς πτωτικά, από 1,6% σε 1,5%.
Αντιθέτως, η Green Cola συνέχισε την ανοδική της πορεία, διπλασιάζοντας σχεδόν το μερίδιό της από 0,7% το 2023 σε 1,3% το 2024, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική της διείσδυση στην αγορά. Κάτω του 1% κινούνται τα μερίδια της 7up (0,8%) και της Κλιάφα (0,8%), που είναι στο χαρτοφυλάκιο των Ελληνικών Γαλακτοκομείων.
Αύξηση στον τζίρο και επενδύσεις για την Green Beverages
Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου Green Beverages το 2024 ανήλθε σε 119 εκατ. σημειώνοντας αύξηση 15,8% σε σύγκριση με το 2023. Τα προσαρμοσμένα EBITDA διαμορφώθηκαν στα 8,1 εκατ. αυξημένα από τα 2,6 εκατ. το προηγούμενο έτος. Παράλληλα, η καθαρή ζημία μειώθηκε κατά 50,9%, αναδεικνύοντας τη θετική επίδραση του επιχειρησιακού μετασχηματισμού. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι το μικτό περιθώριο κέρδους ενισχύθηκε σημαντικά, από 42,2% σε 45%.
Παράλληλα έγιναν σημαντικές επενδύσεις. Η αναβάθμιση της μονάδας παραγωγής φυσικού μεταλλικού νερού στη Ζήρεια Κορινθίας, με παράλληλη ανανέωση του brand, η εγκατάσταση νέας γραμμής παραγωγής γυάλινων φιαλών και PET που μειώνουν το κόστος παραγωγής και ενισχύουν τη βιωσιμότητα, καθώς και η ψηφιοποίηση με υπερσύγχρονο ERP σύστημα και η καθολική χρήση πράσινης ενέργειας στις εγκαταστάσεις των Ιωαννίνων με χρήση φωτοβολταϊκών που τίθενται σε πλήρη λειτουργία από το β' εξάμηνο 2025. Όλες οι ενέργειες αυτές στοχεύουν στη βιωσιμότητα, την τεχνολογική αναβάθμιση και τη μείωση κόστους.
Ο Όμιλος πραγματοποίησε σημαντικά βήματα στη διεθνή επέκταση. Το 2024 υπεγράφησαν δύο στρατηγικές συνεργασίες, με τη Gulf International στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Al Rabie στη Σαουδική Αραβία, δημιουργώντας τις βάσεις για τοπική παραγωγή και ισχυρή παρουσία στη Μέση Ανατολή.
Η Green Cola και συνολικά η στρατηγική προσέγγιση της Green Beverages αντανακλούν την παγκόσμια καταναλωτική στροφή προς πιο υγιεινά, ποιοτικά και περιβαλλοντικά υπεύθυνα προϊόντα. Ο Όμιλος επιβεβαιώνει πως η βιωσιμότητα και η καινοτομία μπορούν να συνυπάρχουν με σταθερή επιχειρηματική ανάπτυξη, τοποθετώντας την Green Beverages ως έναν ανερχόμενο παίκτη στον κλάδο των αναψυκτικών.