Στην κορυφή του κλάδου βρίσκει η νέα χρονιά την εταιρεία «Το Μάννα» – Τσατσαρωνάκη, καθώς μετά και το σνακ «Δαγκωτό», που λάνσαρε μέσα στο 2023, κατάφερε να κάνει πολύ σημαντικές πωλήσεις που έδωσαν ώθηση στον τζίρο της.
Οι τρεις πρώτοι μήνες του 2025 ξεκίνησαν με μία αύξηση 15% σε αξία στις πωλήσεις, ενώ το 2024 έκλεισε με αύξηση 3%. Χαρακτηριστικό είναι ότι το «Δαγκωτό», που είναι μικρά αφράτα παξιμάδια ζυμωμένα με ελαιόλαδο, σε πρακτική συσκευασία και πέντε γεύσεις, αποτελούν το 10% των πωλήσεων.
Μάλιστα η αύξηση στις πωλήσεις έχει γίνει όταν για τρία χρόνια η εταιρεία δεν έκανε ανατιμήσεις στα προϊόντα της, πρακτική που θα συνεχίσει και το 2025. Όπως σημείωσε η κ. Ελένη Τσατσαρωνάκη διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας σε εκδήλωση με δημοσιογράφους: «Διατηρούμε τις τιμές μας χωρίς να κάνουμε εκπτώσεις στην ποιότητα. “Το Μάννα” μπορεί να πουλήσει σε ακριβότερες τιμές ο σεβασμός στον καταναλωτή, όμως μας κάνει να μην ανεβάζουμε τιμές».
Επίσης η εταιρεία θέλει να επεκταθεί και στη μικρή λιανική, ενώ έχει και συσκευασίες για τη Horeca. Όμως το 80% πηγαίνει στο σουπερμάρκετ όπου το portfolio της εταιρείας περιλαμβάνει περίπου πενήντα κωδικούς. Να σημειωθεί ότι το μερίδιο της εταιρείας «Το Μάννα» - Τσατσαρωνάκη στην αγορά που είναι ο leader είναι 30% και δεύτερη είναι η ιδιωτική ετικέτα.
Όσον αφορά το νέο εργοστάσιο «Το Μάννα» – Τσατσαρωνάκη (πρώην Κατσέλη) που αναμένεται να δώσει μεγάλη ώθηση στις δραστηριότητες και τις πωλήσεις της εταιρείας, αυτήν την ώρα γίνονται εντατικά εργασίες για την επισκευή και γύρω στις 15 Μαΐου θα γίνει μεταφορά των logistics. Μέσα στο φθινόπωρο του 2025 αναμένεται να παραδοθεί και το υπόλοιπο εργοστάσιο ώστε να ξεκινήσει η λειτουργία του.
Το ύψος της επένδυσης αρχικά είναι 3,2 εκατ.. Το ακίνητο των 22.000 τ.μ. (που βρίσκεται εντός οικοπέδου 35.000 τ.μ.), αγοράστηκε από την εταιρεία «Το Μάννα» – Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ μέσω πλειστηριασμού το 2021. Μάλιστα, το τίμημα είχε φτάσει σε 6,2 εκατ. ευρώ, ωστόσο χρειάστηκαν τρία χρόνια για να ξεπεραστούν γραφειοκρατικές διαδικασίες και να τακτοποιηθούν όλες οι εκκρεμότητες.
Παράλληλα η εταιρεία ετοιμάζεται να κάνει μεγάλο άνοιγμα στις εξαγωγές, καθώς υπάρχουν σημαντικές προτάσεις από το εξωτερικό. Σε αυτό θα βοηθήσει την εταιρεία και το καινούργιο εργοστάσιο στην Αττική. Αυτήν την στιγμή οι εξαγωγές της εταιρείας είναι γύρω στο 7 - 10%.
«Το Μάννα» στον κλάδο του snack
Στον δυναμικά ανερχόμενο κλάδο των «σνακ» έχει μπει δυναμικά η οικογένεια Τσατσαρωνάκη, αποδεικνύοντας ότι το είδος αυτού του γρήγορου φαγητού που προτιμά τόσο η γενιά των Millennials όσο και η γενιά της Gen Ζ μπορεί να είναι υγιεινό και πάρα πολύ νόστιμο.
Έτσι το σνακ «Δαγκωτό», που λάνσαρε η εταιρεία τον Απρίλιο του 2023 και είναι αφράτο παξιμάδι με γεύσεις, κατάφερε να κάνει πολύ σημαντικές πωλήσεις που έχουν δώσει μεγάλη ώθηση στον τζίρο.
Όπως δήλωσε η κ. Χρύσα Σαπουντζή υπεύθυνη μάρκετινγκ της εταιρείας, μέσα στο α' εξάμηνο του 2025 θα λανσαριστούν νέοι κωδικοί γύρω στον Μάιο, στην κατηγορία του μίνι, ένα προϊόν που δεν έχει κανένας άλλος, καθώς το «Δαγκωτό» έχει ανοίξει πλέον το πεδίο στο snacking, καθώς γνώρισε το παξιμάδι στις ηλικίες κάτω των 30 ετών. Παράλληλα στο παξιμάδι θα βγουν και άλλες τρεις γεύσεις όπως λιναρόσπορος, βρώμη, καλαμπόκι.
Όσον αφορά τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, ο κύκλος εργασιών στη χρήση 2023 ανήλθε σε 12,8 εκατ. έναντι 12,09 εκατ. κατά την προηγούμενη χρήση εμφανίζοντας αύξηση 6%. Τα αποτελέσματα προ φόρων της χρήσεως ανήλθαν σε κέρδη ποσού 2,012 εκατ. έναντι κερδών ποσού 652.553 ευρώ. Ο Δείκτης EBITDA στη χρήση 2023 ανήλθε σε 2,67 εκατ. έναντι 1,51 εκατ. στη χρήση 2022.
Η βελτίωση οφείλεται στη βελτίωση του μικτού περιθωρίου πωλήσεων και στη μείωση των δαπανών διάθεσης. Το περιθώριο EBITDA (EBITDA/Κύκλος Εργασιών) διαμορφώθηκε σε 20,87% έναντι 12,54% αντίστοιχα. Όπως τονίζει η Διοίκηση της εταιρείας, η βελτίωση του περιθωρίου οφείλεται κυρίως στην αύξηση του κύκλου εργασιών σε συνδυασμό με την συγκράτηση του λειτουργικού κόστους.