Για μια παγκόσμια πρόκληση χωρίς προηγούμενο έκανε λόγο σε επιστολή του προς όλο το προσωπικό της Eurobank ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Φωκίων Καραβίας.
Ο κ. Καραβίας τονίζει ότι δεν υπάρχει κανείς πια που να μην συνειδητοποιεί τη σοβαρότητα και την έκταση της επιδημίας, το βάρος της απώλειας ανθρώπων και τις επιπτώσεις στην οικονομική δραστηριότητα. Σημειώνει ότι πλέον υπάρχει μόνο μια πραγματικότητα και πρόκληση: πώς θα περιορίσουμε τις συνέπειες της πανδημίας.
Σε ό,τι αφορά την τράπεζα τονίζει ότι έχουν ληφθεί όλα τα απαιτούμενα μέτρα για την προστασία του προσωπικού και των πελατών, ενώ παράλληλα μειώνεται το προσωπικό που απασχολείται καθημερινά στα καταστήματα αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας.
Παράλληλα η τράπεζα ήδη έχει στείλει επιστολές στους πελάτες της, ενημερώνοντας για τα εναλλακτικά δίκτυα, τις ηλεκτρονικές συναλλαγές και το e-banking μέσω των οποίων μπορεί να διεκπεραιωθεί το σύνολο των συναλλαγών.
Ο κ. Καραβίας σημειώνει ότι η τράπεζα διαθέτει επαρκή ρευστότητα και ισχυρή κεφαλαιακή βάση για να στηρίξει τους πελάτες και την οικονομία. Παράλληλα, εκφράζει την βεβαιότητά του ότι και το κράτος και οι ευρωπαϊκές αρχές θα λάβουν μέτρα αντίστοιχα προς το μέτρο του προβλήματος.
«Το πλήγμα στην οικονομία θα είναι μεγάλο, αλλά η βασική μας εκτίμηση παραμένει ότι η αρνητική επίδραση θα έχει προσωρινό χαρακτήρα. Σε κάθε περίπτωση, η Eurobank και το τραπεζικό σύστημα θα έχουν κεντρικό ρόλο στη φάση της ανόρθωσης, που ελπίζουμε να έρθει το συντομότερο», τονίζει ο κ. Καραβίας.
Η επιστολή του διευθύνοντος συμβούλου της Eurobank
«Η χώρα μας και όλος ο κόσμος βρίσκεται μπροστά σε μια πρόκληση χωρίς προηγούμενο. Δεν υπάρχει πια κανείς που να μην έχει συνειδητοποιήσει τη σοβαρότητά της, την έκταση των επιπτώσεών της, το βάρος της απώλειας ανθρώπων πρώτα και πάνω από όλα. Επίσης, το κόστος που συνεπάγεται για την οικονομική δραστηριότητα. Τα δεδομένα που είχαμε έως και πριν από λίγες μέρες και με τα οποία υπολογίζαμε τις προοπτικές μας, ατομικά και συλλογικά, δεν υπάρχουν πια. Υπάρχει μόνο η νέα πραγματικότητα, στην οποία πρέπει να ανταποκριθούμε, ώστε να περιορίσουμε όσο περνάει από το χέρι μας τις συνέπειες της πανδημίας.
Έχουμε, λοιπόν, μπροστά μας μια διπλή πρόκληση. Να προστατεύσουμε τους εαυτούς μας και τους ανθρώπους στο στενό περιβάλλον μας, και παράλληλα να δουλέψουμε για να στηρίξουμε τους συναδέλφους μας, εάν χρειαστεί, τους πελάτες και όλη την κοινωνία που δοκιμάζεται. Να μεγιστοποιήσουμε την αυτοπροστασία και ταυτόχρονα να ελαχιστοποιήσουμε τις συνέπειες στην οικονομία. Αυτό είναι σήμερα το χρέος μας. Να είστε σίγουροι ότι και αυτή τη φορά θα το εκπληρώσουμε στο ακέραιο.
Είναι αυτονόητο ότι όλοι πρέπει να συμμορφωνόμαστε απολύτως με τις οδηγίες και τις κατευθύνσεις που λαμβάνουμε από τις αρμόδιες αρχές. Όπως πάντοτε, προτεραιότητα για τη Eurobank αποτελεί η ασφάλεια των εργαζομένων και των οικογενειών μας. Μέχρι σήμερα δεν έχει καταγραφεί κανένα δηλωθέν κρούσμα στο προσωπικό της Τράπεζας. Η ευχή μας είναι τα πράγματα να παραμείνουν έτσι, αλλά είναι σχεδόν βέβαιο ότι κάποια στιγμή συνάδελφοί μας θα ασθενήσουν.
Σαν οργανισμός παίρνουμε κάθε επιβεβλημένο, αλλά και δυνατό προληπτικό μέτρο για την προστασία του προσωπικού της Τράπεζας. Είμαστε σε συνεχή επαφή με ομάδα εξειδικευμένων γιατρών που μας καθοδηγούν για κάθε μας ενέργεια. Μια ειδική τηλεφωνική γραμμή ιατρικής υποστήριξης, στελεχωμένη από ειδικούς, τέθηκε σε λειτουργία και θα είναι στη διάθεση όλων των εργαζομένων μας από σήμερα. Σας προτρέπω να την χρησιμοποιήσετε χωρίς καθυστέρηση για οποιαδήποτε συμβουλή, απορία ή οδηγία χρειαστείτε. Το Σαββατοκύριακο έγινε απολύμανση σε όλα τα κτήρια που στεγάζουν σημαντικό αριθμό εργαζομένων. Σε επιβαρυμένες περιοχές απολυμάνθηκε το σύνολο των κτηρίων και των καταστημάτων.
Τα καταστήματά μας, σύμφωνα με τις οδηγίες των κρατικών αρχών, συνεχίζουν να λειτουργούν. Ωστόσο, προχωρούμε στη μείωση του προσωπικού που θα απασχολείται καθημερινά ανά κατάστημα, έτσι ώστε αφενός να διευκολύνουμε τους συναδέλφους να ανταποκριθούν και στις οικογενειακές συνθήκες και αφετέρου να διευρύνουμε την απόσταση, όπως απαιτείται, ανάμεσα στις θέσεις εργασίας. Όπως είναι φυσικό και επιβεβλημένο, θα εφαρμόσουμε και τις προδιαγραφές για τη μείωση του αριθμού των πελατών σε αναμονή μέσα στο κατάστημα, ανάλογα και με το μέγεθός του. Σε ό,τι αφορά τους συναδέλφους πλην του δικτύου καταστημάτων, περίπου το ένα τρίτο από αυτούς θα εργάζεται από αύριο και για όσο διάστημα απαιτηθεί, κατά περίπτωση, με τηλεεργασία. Έχουμε αναστείλει όλα τα επαγγελματικά ταξίδια και συγκεντρώσεις και οι συναντήσεις μας διεξάγονται από μέρες με τα ψηφιακά συνεργατικά εργαλεία που διαθέτει η Τράπεζα. Η τεχνολογία μας δίνει δυνατότητες να συνεχίσουμε, σε πολλές περιπτώσεις σχεδόν απρόσκοπτα, να δουλεύουμε εκτός γραφείου.
Η προστασία της υγείας των συγγενών, των συναδέλφων και της δικής μας είναι απόλυτη προτεραιότητα. Δεν μπορούμε, όμως, να παραμελήσουμε την ευθύνη προς τους πελάτες μας, που σήμερα μας έχουν ανάγκη καθώς, ιδιαίτερα οι επιχειρήσεις σε πρώτη φάση, προσπαθούν να αντιμετωπίσουν την πρωτόγνωρη κρίση. Και εδώ αξιοποιούμε κάθε διαθέσιμη ευχέρεια για την εξυπηρέτησή τους. Η φυσική επαφή είναι ο βασικός δίαυλος μετάδοσης του ιού και ο περιορισμός της το βασικό μέσο για να περιοριστεί και να καθυστερήσει η διάδοσή του. Ήδη προχωρήσαμε μέσα στο Σαββατοκύριακο σε ένα πλήθος κινήσεων ώστε να πολλαπλασιάσουμε την πελατειακή βάση που εξυπηρετούμε πλήρως με ηλεκτρονικό τρόπο. Στείλαμε επιστολή σε όλους τους πελάτες μας ενημερώνοντάς τους για τις δυνατότητες που προσφέρει η Τράπεζα για ηλεκτρονικές συναλλαγές από όλα τα δίκτυα, το e-banking από υπολογιστή και το mobile banking από κινητά τηλέφωνα και tablet. Προχωρήσαμε σε ενημέρωση περίπου 300.000 πελατών μας που διαθέτουν κάρτα εκδόσεως της Τράπεζας αλλά δεν έχουν κωδικούς e-banking για το πώς μπορούν να τους αποκτήσουν χωρίς να πάνε σε κατάστημα. Και σε άλλους 100.000 πελάτες μας, που δεν διαθέτουν κάρτα, θα στείλουμε τις αμέσως επόμενες μέρες με δική μας πρωτοβουλία και χωρίς φυσικά χρέωση στο σπίτι τους, με κούριερ, κάρτες, ώστε με αυτές να μπορούν να προχωρήσουν αμέσως στην έκδοση κωδικών για ηλεκτρονικές συναλλαγές.
Οι επιχειρήσεις είναι εκείνες που κατεξοχήν δοκιμάζονται ήδη από την πρώτη φάση της πανδημίας και της διατάραξης της κατανάλωσης. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Η Τράπεζά μας για τους πελάτες αυτής της κατηγορίας έχει μια μοναδική τεχνολογική υποδομή. Το v-banking για επιχειρήσεις δίνει τη δυνατότητα εκτέλεσης σχεδόν του συνόλου των συναλλαγών της τραπεζικής επιχειρήσεων μέσω της οθόνης του ηλεκτρονικού υπολογιστή σε συνεργασία με το στέλεχος της τράπεζας που χειρίζεται τον αντίστοιχο λογαριασμό. Θέλουμε να αξιοποιήσουμε στο έπακρο αυτή τη μοναδική ευελιξία και για το σκοπό αυτό από σήμερα κιόλας θα έχουμε 1.000 θέσεις v-banking διαθέσιμες για την εξυπηρέτηση των πελατών μας.
Η πανδημική κρίση βρίσκει την Τράπεζα σε ισχυρή θέση. Έχουμε επαρκή ρευστότητα για να στηρίξουμε τους πελάτες μας και είναι βέβαιο ότι και το κράτος και οι ευρωπαϊκές αρχές θα λάβουν μέτρα αντίστοιχα προς το μέτρο του προβλήματος. Έχουμε ισχυρή κεφαλαιακή βάση και έχουμε πρακτικά ολοκληρώσει την εξυγίανση του ισολογισμού μας. Για το άμεσο μέλλον, ο αντίκτυπος από την πρόσφατη πανδημία του κορωνοϊού δεν μπορεί να εκτιμηθεί με ακρίβεια. Το πλήγμα στην οικονομία θα είναι μεγάλο, αλλά η βασική μας εκτίμηση παραμένει ότι η αρνητική επίδραση θα έχει προσωρινό χαρακτήρα. Σε κάθε περίπτωση, η Eurobank και το τραπεζικό σύστημα θα έχουν κεντρικό ρόλο στη φάση της ανόρθωσης, που ελπίζουμε να έρθει το συντομότερο.
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Κανείς μας, κανείς στην Ελλάδα και τον κόσμο, δεν έχει ξαναζήσει τέτοιας έκτασης διατάραξη της κοινωνικής και οικονομικής ζωής σε καιρό ειρήνης. Προστατέψτε πριν από όλα τους εαυτούς σας και τις οικογένειές σας. Κάνετε το καλύτερο για τους πελάτες μας. Στηρίξτε τους συναδέλφους που χρειάζονται βοήθεια. Η Eurobank, o οργανισμός που υπηρετούμε, θα είναι διαρκώς παρών στο πλευρό των εργαζομένων, των πελατών και των κοινωνιών που μας εμπιστεύονται μέχρι να ξεπεράσουμε και αυτή τη δοκιμασία».