Η Xiaomi Corporation (Xiaomi), μια εταιρεία έξυπνων ηλεκτρονικών συσκευών ευρείας κατανάλωσης που διακρίνεται για τα smartphone της και για όλο το έξυπνο οικοσύστημα προϊόντων της, τα οποία συνδέονται σε μια πλατφόρμα ΙοΤ, ανακοίνωσε τα μη-ελεγμένα ενοποιημένα αποτελέσματα για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2024.
Τα έσοδα κατά την περίοδο αυτή κατέγραψαν νέο ρεκόρ, σημειώνοντας ισχυρή ανάπτυξη για τρία συνεχόμενα τρίμηνα. Εντός του Γ’ τριμήνου του 2024, τα έσοδα έφτασαν τα RMB 92,5 δις, αριθμός που αντιστοιχεί σε 30,5% άνοδο (έτος-προς-έτος). Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη έφτασαν τα RMB 6,3 δις, διατηρώντας ιστορικά υψηλά επίπεδα. Η στρατηγική premiumization της Εταιρείας σημείωσε σημαντικά άλματα, με τα συνολικά περιθώρια μικτού κέρδους να φτάνουν το 20,4%, διατηρώντας την ανοδική τους πορεία.
Οι τρεις βασικές δραστηριότητες της Xiaomi, smartphones, IoT και lifestyle προϊόντα και υπηρεσίες internet, σημείωσαν έσοδα ύψους of RMB 47,5 δις, RMB 26,1 δις και RMB 8,5 δις, αντίστοιχα. Τα έσοδα από τον κλάδο EV (Electric Vehicle) και από άλλες νέες επιχειρηματικές δράσεις της Εταιρείας έφτασαν τα RMB 9,7 δις, πλησιάζοντας το ορόσημο των RMB 10 δις, με την συνολική επίδοση τους να ξεπερνά τις προσδοκίες. Η ανάπτυξη αυτή, υπογραμμίζει τη σημασία του έξυπνου οικοσυστήματος “Human x Car x Home” της Xiaomi, ως πυλώνα ανάπτυξης που οδηγεί την Εταιρεία στην επίτευξη νέων ρεκόρ.
Εντός του Γ’ τριμήνου, τα ταμειακά αποθέματα της Xiaomi συνεχίζουν να διατηρούν μια ανοδική πορεία, φθάνοντας στις 30 Σεπτεμβρίου 2024 τα RMB 151,6 δις - ένα νέο υψηλό. Κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ Double 11, η αθροιστική ακαθάριστη αξία των εμπορευμάτων της Xiaomi σε όλα τα κανάλια GMV ξεπέρασε τα RMB 31,9 δις, σημειώνοντας επίσης νέο ρεκόρ. Καθώς οι επιχειρηματικές δραστηριότητες της Xiaomi ευδοκιμούν, η Εταιρεία θωρακίζει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα, ανοίγοντας ένα νέο αναπτυξιακό κεφάλαιο.
Οι παγκόσμιες αποστολές smartphones της Xiaomi ξεπέρασαν τα 43,1 εκατομμύρια τεμάχια εντός του Γ΄ τριμήνου, αριθμό που αντιστοιχεί σε αύξηση κατά 13,9% (έτος-προς -έτος). H Εταιρεία συνέχισε να κάνει σημαντική πρόοδο στην στρατηγική premiumization στα smartphone. Σύμφωνα με τα στοιχεία τρίτων, τα smartphone της Xiaomi αξίας RMB 3000 και άνω, αναλογούν στο 20,1% των συνολικών αποστολών smartphone στην Κίνα – γεγονός που αντιστοιχεί σε αύξηση κατά 7,9 ποσοστιαίες μονάδες (έτος-προς-έτος).
Εντός του Γ’ τριμήνου του 2024 η Xiaomi πέτυχε έτος-προς-έτος αυξήσεις ανά κατηγορία τιμής, στο μερίδιο αγοράς της, σε τρεις κατηγορίες τιμών smartphone στην Κίνα. Στη κατηγορία RMB 3000 - 4000, το μερίδιο αγοράς της Xiaomi έφτασε το 18,1% - αύξηση κατά 9,3 ποσοστιαίες μονάδες (έτος-προς-έτος). Στη κατηγορία RMB 4000 - 5000, το μερίδιο αγοράς της Xiaomi έφτασε το 22,6% - αύξηση κατά 9,7 ποσοστιαίες μονάδες (έτος-προς-έτος). Στην κατηγορία RMB 5000 - 6000 το μερίδιο αγοράς της Xiaomi έφτασε το 6,9% - αύξηση κατά 2,4 ποσοστιαίες μονάδες (έτος-προς-έτος).
Η σειρά των premiumsmartphones της Xiaomi συνεχίζει να παρουσιάζει ανοδική πορεία ανάπτυξης με τη Xiaomi 15 Series να πετυχαίνει πωλήσεις 1 εκατομμυρίου τεμαχίων σε μικρότερο χρονικό διάστημα από την προηγούμενη γενιά. Από την αρχή της διάθεσής της, η σειρά παραμένει bestseller, θέτοντας νέα ρεκόρ για τις αρχικές πωλήσεις σε smartphone ναυαρχίδες. Κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ Double 11, η εταιρεία ήταν πρώτη σε μέγεθος πωλήσεων και έσοδα σε όλες τις δημοφιλείς πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου στην κατηγορία RMB 4000 - 5999.
Κατά τη διάρκεια του Γ’ τριμήνου του 2024, οι κατηγορίες προϊόντων ΙοΤ και lifestyle της Xiaomi διατήρησαν την ισχυρή τους δυναμική, με τα έσοδα να φτάνουν τα RMB 26,1 δις, αριθμός που αντιστοιχεί σε 26,3% αύξηση (έτος-προς-έτος) και το μικτό περιθώριο κέρδους να φτάνει το 20,8% (νέο ρεκόρ) – αύξηση κατά 2,9 ποσοστιαίων μονάδων (έτος-προς-έτος).
Αξιοποιώντας την ιδιόκτητη τεχνολογία για την ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων, το οικοσύστημα IoT της Xiaomi πέτυχε ανάπτυξη τόσο σε όγκο, όσο και σε αξία. Οι αποστολές ψυγείων και πλυντηρίων, έφτασαν σε νέα ύψη με τις αποστολές aircondition να ξεπερνούν τα 1,7 εκατομμύρια τεμάχια – αριθμός που αντιστοιχεί σε αύξηση κατά 55% (έτος-προς-έτος). Οι αποστολές ψυγείων ξεπέρασαν τα 810.000 τεμάχια, αριθμός που αντιστοιχεί σε αύξηση κατά 20% (έτος-προς-έτος). Οι αποστολές πλυντηρίων ξεπέρασαν τα 480.000 τεμάχια, αριθμός που αντιστοιχεί σε αύξηση κατά 50% (έτος-προς-έτος).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Canalys, οι αποστολές tablets της Xiaomi συνεχίζουν να σημειώνουν ταχύτατη ανάπτυξη, διατηρώντας την 5η θέση παγκοσμίως και την 3η θέση στην Κίνα. Οι αποστολές των wearables της Xiaomi αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 50% (έτος-προς-έτος), ενώ και οι αποστολές smartwatches και TWS earbuds σημείωσαν νέα ρεκόρ.
Νέες επιτυχίες για τις υπηρεσίες ίντερνετ
Κατά τη διάρκεια του Γ’ τριμήνου, ο κλάδος υπηρεσιών ίντερνετ της Xiaomi συνέχισε την ανοδική του πορεία με τα έσοδα να αυξάνονται κατά 9,1% (έτος-προς-έτος) στα RMB 8,5 δις (νέο ρεκόρ). Το μικτό περιθώριο κέρδους των υπηρεσιών ίντερνετ έφτασε το 77,5% - αριθμός που αντιστοιχεί σε αύξηση κατά 3,1 ποσοστιαίες μονάδες (έτος-προς-έτος).
Ο αριθμός χρηστών των υπηρεσιών ίντερνετ της Xiaomi συνεχίζει και αυξάνεται. Οι κατά μέσο όρο ενεργοί χρήστες ανά μήνα (MonthlyAverageUsers, MAU) παγκοσμίως, αλλά και στην Κίνα σημείωσαν νέα ρεκόρ. Τον Σεπτέμβριο του 2024, οι ΜΑU παγκοσμίως έφτασαν τα 685,8 εκατομμύρια, αριθμός που αντιστοιχεί σε 10,1% αύξηση (έτος-προς-έτος), ενώ οι MAU στην Κίνα έφτασαν τα 167,9 εκατομμύρια - αριθμός που αντιστοιχεί σε αύξηση κατά 10,6% (έτος-προς-έτος).
Το Xiaomi EV για ακόμα μια φορά σημείωσε ανάπτυξη πέραν των προσδοκιών. Κατά το Γ’ τρίμηνο του 2024, τα έσοδα από τα EV και άλλες νέα επιχειρηματικές πρωτοβουλίες έφτασαν τα RMB 9.7 δις, πλησιάζοντας το ορόσημο των RMB 10 δις, με το περιθώριο κέρδους να φτάνει το 17,1%. Η Xiaomi συνεχίζει να αυξάνει την παραγωγή του, με τις αποστολές της σειράς Xiaomi SU7 να φτάνουν τα 39.790 οχήματα εντός του τριμήνου. Μέχρι και τις 30 Σεπτεμβρίου 2024, η Xiaomi έχει παραδώσει 67.157 μοντέλα της σειράς Xiaomi SU7.
Τον Οκτώβριο του 2024, οι μηνιαίες αποστολές της Xiaomi SU7 Series ξεπέρασαν τα 20.000 οχήματα. Επιπλέον, στις 13 Νοεμβρίου 2024, η Xiaomi πέτυχε συνολική παραγωγή 100.000 οχημάτων, ενώ στις 18 Νοεμβρίου 2024 πέτυχε τον στόχο που είχε θέσει για την αποστολή 100.000 οχημάτων. Η εταιρεία στοχεύει στην επίτευξη της αποστολής 130.000 οχημάτων εντός του 2024. Οι πωλήσεις και το δίκτυο service της Xiaomi επίσης αυξάνονται, καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία της 30ης Σεπτεμβρίου, έχει στο δυναμικό της 127 κέντρα πωλήσεων EV σε 38 πόλεις της Κίνας.
Τον Οκτώβριο του 2024, το Xiaomi SU7 Ultra Prototype ολοκλήρωσε το γύρο του στο Nürburgring Nordschleife, «σπάζοντας» το ρεκόρ «Nürburgring Nord schleife World's Fastest Four-Door Car» με χρόνο 6’ 46”874. Οι προ-πωλήσεις άνοιξαν για το μαζικής παραγωγής Xiaomi SU7 Ultra, το οποίο τροφοδοτείται από ένα tri-motor σύστημα με δύο κινητήρες Xiaomi HyperEngine V8 ιδιόκτητης τεχνολογίας, και έναν κινητήρα Xiaomi HyperEngine V6. Το Xiaomi SU7 Ultra έχει μέγιστη ταχύτητα μέχρι και 350 χλμ/ώρα. Με τιμή στα RMB 814,900, οι προ-πωλήσεις φτάσανε τις 3680 μέσα σε 10 μόλις λεπτά. Το Xiaomi SU7 Ultra είναι προγραμματισμένο να κυκλοφορήσει τον Μάρτιο του 2025.
Η Xiaomi έχει δεσμευτεί να επενδύει βιώσιμα σε θεμελιώδεις βασικές τεχνολογίες και να καταστεί παγκόσμιος ηγέτης στην εξελισσόμενη σφαίρα των τεχνολογιών αιχμής. Εντός του Γ’ τριμήνου του 2024, οι δαπάνες έρευνας και ανάπτυξης (R&D) της Xiaomi έφτασαν τα RMB 6 δις, αριθμός που αντιστοιχεί σε 19,9% αύξηση (έτος-προς-έτος). Από τις 30 Σεπτεμβρίου 2024, η Xiaomi απασχολεί 20.436 εργαζομένους στο τμήμα R&D της, ενώ διατηρεί πάνω από 41.000 πατέντες παγκοσμίως. Εντός του 2024, η κατάταξη της Xiaomi στις έγκυρες κατηγορίες διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας των δηλωμένων 5G Standard EssentialPatents (“SEPs”) βελτιώθηκε, καθώς ανέβηκε στην 8η θέση παγκοσμίως.
Στις 14 Νοεμβρίου 2024, η Xiaomi EV ανακοίνωσε την έξυπνη τεχνολογία σασί, προ-έρευνας, παρουσιάζοντας τέσσερις κομβικές τεχνολογίες: Xiaomi FullActiveSuspension, Xiaomi Quad-HyperEngine, Xiaomi 48V Electric MechanicalBrake και το Xiaomi 48V SbWSystem. Επιπλέον, το έξυπνο σύστημα οδήγησης της Xiaomi θα υιοθετήσει πλήρως το μεγάλο μοντέλο end-to-end και θα μετονομαστεί σε HAD, με την πρωτοποριακή έκδοση του προϊόντος να αναμένεται να κυκλοφορήσει μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου 2024. Μέχρι στιγμής, το έξυπνο σύστημα της Xiaomi έχει διανύσει πάνω από 75 εκατομμύρια χιλιόμετρα, με το ΝΟΑ να αντιπροσωπεύει το 81% αυτής της απόστασης, καλύπτοντας 333 πόλεις παγκοσμίως.
Αυτό αποδεικνύει τις σημαντικές εξελίξεις της Xiaomi στον τομέα της έξυπνης οδήγησης. Από τις 30 Οκτωβρίου 2024, το Xiaomi SU7 Pro και το Xiaomi SU7 Max ξεκίνησαν τη σταδιακή ανάπτυξη της λειτουργίας υποβοήθησης πλοήγησης στην πόλη (urban NOA), σηματοδοτώντας μια νέα φάση για την έξυπνη οδήγηση της Xiaomi.
Τον Οκτώβριο του 2024, η Xiaomi εγκαινίασε επίσημα το Xiaomi HyperOS 2, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό βήμα προς τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου οικοσυστήματος AI. Το λογισμικό διαθέτει τρεις βασικές τεχνολογικές καινοτομίες - HyperCore, HyperConnect και HyperAI - προσφέροντας μια φρέσκια και προηγμένη εμπειρία για τους παγκόσμιους χρήστες σε θεμελιώδεις λειτουργίες, έξυπνη συνδεσιμότητα μεταξύ συσκευών και αλληλεπιδράσεις AI.