Την ηγετική της θέση στην αγορά της Κρήτης συνεχίζει να διατηρεί η Χαλκιαδάκης, επιτυγχάνοντας ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα για το 2023, ενώ παράλληλα ενισχύει το ανθρώπινο δυναμικό της.
Με ώθηση και από τη συνεργασία με τη Σκλαβενίτης που έχει το 60% της εταιρείας, ο κύκλος εργασιών της Χαλκιαδάκης αυξήθηκε κατά 15,3% στα 220,186 εκατ. ευρώ αυξημένη κατά 30 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα 190,859 εκατ. ευρώ του 2022.
Παράλληλα τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους για το 2023 ανήλθαν σε 12,979 εκατ. ευρώ έναντι 9,706 εκατ. στη χρήση 2022, αυξημένα κατά 34% παρά τις προκλήσεις στην αγορά.
«Τα αποτελέσματα της χρήσεως 2023 κρίνονται ικανοποιητικά αν λάβουμε υπόψη τον έντονο ανταγωνισμό που υπήρξε κατά τη χρήση αυτή και τις επιπτώσεις της χρηματοπιστωτικής και δημοσιονομικής κρίσης στο διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών, καθώς και την αύξηση του ενεργειακού κόστους και του πληθωρισμού», τονίζει η Διοίκηση της εταιρείας και συμπληρώνει:
«Η Εταιρεία στη χρονιά που πέρασε αύξησε τον κύκλο εργασιών της και εδραίωσε τη θέση της στην τοπική αγορά της Κρήτης. Η συνεργασία της Εταιρείας μας με την “ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΥΠΕΡΑΓΟΡΕΣ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ ΑΕΕ’’ μας προσέδωσε μεγαλύτερο κύρος και εμπιστοσύνη, επίσης, δημιούργησε καλύτερες προσδοκίες για τα επόμενα χρόνια. Επίσης, σχετικά με τις πολεμικές συγκρούσεις στις περιοχές Ουκρανίας, Ρωσίας και Μέσης Ανατολής, η Διοίκηση εκτιμά ότι δεν θα επηρεάσουν ουσιωδώς την χρηματοοικονομική θέση της εταιρείας».
Leader στην Κρήτη με 40 καταστήματα
Η Χαλκιαδάκης που είναι leader στην απαιτητική αγορά της Κρήτης, με τα εκατομμύρια τουριστών, καθώς έχει 40 καταστήματα θα διανείμει μέρισμα 12 εκατ. ευρώ και αμοιβές στα μέλη του ΔΣ 843.621,73 ευρώ από το σωρευμένο υπόλοιπο κερδών εις νέο.
Η εταιρεία απασχολεί 1.770 εργαζόμενους, στους οποίους την προηγούμενη εβδομάδα κατέβαλε έκτακτη παροχή 300 ευρώ. Το συνολικό ποσό της παροχής ξεπέρασε τα 515.000 ευρώ.
Παράλληλα, από τις αρχές της χρονιάς έχει προχωρήσει σε αυξήσεις στους μισθούς των εργαζομένων της ύψους άνω των 1,45 εκατ. ευρώ. Οι αυξήσεις αυτές συνδέονται με την παραγωγικότητα και με το «ξεπάγωμα» ωρίμανσης.
Ο ανταγωνισμός στην Κρήτη είναι έντονος. Υπενθυμίζεται ότι εκτός από τα 40 καταστήματα που έχει η Χαλκιαδάκης, στην Κρήτη η Σκλαβενίτης έχει 15 καταστήματα με την επωνυμία της. Η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει 15 καταστήματα, εκ των οποίων 12 είναι εταιρικά και 3 franchise. Η Lidl έχει ένα αρκετά ισχυρό δίκτυο με 15 καταστήματα. Ενώ η Διαμαντής Μασούτης έχει καλή παρουσία μετά την στρατηγική συνεργασία με τη συνεταιριστική αλυσίδα ΣΥΝ.ΚΑ, όπου δημιουργήθηκε ένα νέο εταιρικό σχήμα με την επωνυμία «ΣΥΝ.ΚΑ Κρήτης Υπεραγορές Α.Ε.», αλλά και η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός μετά τις εξαγορές των CRM Αριάδνη και Μαθιουδάκης.
«Μήλον της έριδος» η Κρήτη
Η Κρήτη τόσο λόγω του μεγέθους της όσο και λόγω του αυξημένου αριθμού τουριστών που επισκέπτονται το νησί σχεδόν πλέον όλο τον χρόνο έχει γίνει «μήλον της έριδος» για τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Η δυναμική που έχει η αγορά της Κρήτης, είναι πάρα πολύ σημαντική, καθώς στο επτάμηνο του έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana για τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, εμφανίζει τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης μεταξύ των περιοχών της χώρας που εξετάζει η εταιρεία (δεν περιλαμβάνονται οι πωλήσεις της υπόλοιπης νησιωτικής χώρας). Παράλληλα σύμφωνα με τα στοιχεία της Νielsen για το 2023, ενώ ο συνολικός τζίρος της αγοράς αυξήθηκε κατά 9,3%, στην Κρήτη η άνοδος έφτασε το 12,9%.
Ισχυρό ατού βέβαια του νησιού είναι οι τοπικοί παραγωγοί και οι κρητικές εταιρείες που καλύπτουν πολλούς κλάδους και το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν καταφέρει να έχουν ισχυρή παρουσία όχι μόνο στην Κρήτη αλλά και σε όλη την Ελλάδα, αφού τα προϊόντα τους είναι υψηλής διατροφικής αξίας και ποιότητας.