ΓΔ: 1407.03 -0.97% Τζίρος: 71.88 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Moτοδυναμική

«Γκάζια» και το 2024 από Μοτοδυναμική, υψηλές επιδόσεις Porsche, Yamaha

Διψήφιοι ρυθμοί ανάπτυξης για Porsche και Yamaha. O ανταγωνισμός στο rent a car (Sixt) πιέζει τις τιμές. H υποσχόμενη αγορά της Ρουμανίας, το ηλεκτρικό μέλλον της Ελλάδας και η προσδοκία για την έναρξη μείωσης των επιτοκίων.

Θετικά  ξεκίνησε το 2024 για τη Μοτοδυναμική, η οποία εμπορεύεται τα προϊόντα της Yamaha και της Porsche, ενώ παράλληλα δραστηριοποιείται και στις ενοικιάσεις αυτοκινήτων με τη Sixt.

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος  της εταιρείας κ. Πάρης Κυριακόπουλος κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης των μετόχων «μετά από μια χρονιά ρεκόρ όπως ήταν το 2023, όλες μας οι δραστηριότητες συνεχίζουν να αναπτύσσονται και εντός του 2024».

Ειδικότερα, για τη Υamaha τόνισε ότι το δίκυκλο έχει αρχίσει και ανεβαίνει και καταγράφει διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης για τρεις λόγους: Πρώτον, γιατί όλο και περισσότεροι πολίτες στρέφονται στη μηχανή για να αντιμετωπίσουν τη μεγάλη κίνηση της πόλης. Δεύτερον, γιατί έχει εξισωθεί -με μερικές προϋποθέσεις- το δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου με την οδήγηση μηχανής έως 125 κυβικά εκατοστά και, τρίτον, γιατί το τουριστικό ρεύμα βοηθά πολύ και στην ενοικίαση δικύκλων. Πρόσθεσε όμως πως το δίκυκλο βρίσκεται έως και 40% κάτω σε σχέση με τα επίπεδα προ της κρίσης του 2010. 

Για την Porsche ο κ. Κυριακόπουλος τόνισε ότι κινείται επίσης με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης καθώς υπάρχει ενδιαφέρον για το νέο ηλεκτρικό Macan, ενώ θα είναι και η πρώτη πλήρης χρονιά για το νέο Porsche Cayenne που λανσαρίστηκε το τελευταίο τρίμηνο του 2023.  

Για τη Sixt o επικεφαλής της Μοτοδυναμικής επισήμανε ότι δραστηριοποιείται σε μια ανταγωνιστική αγορά με πολλούς παίκτες και υπάρχει μια καθημερινή μάχη για τη διατήρηση ή και την ενίσχυση της κερδοφορίας. Ο κλάδος του rent a car έχει επιστρέψει στην κανονικότητα μετά τη χρονιά ρεκόρ του 2022, όταν μετά την πανδημία υπήρχε μεγάλη ζήτηση αλλά λίγα αυτοκίνητα λόγω των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα, οπότε οι τιμές για ενοικίαση ήταν ψηλές. Αυτό έχει αλλάξει πλέον και οι εταιρείες λειτουργούν άκρως ανταγωνιστικά για να προσελκύσουν πελάτες. Η Sixt θα δημιουργήσει νέους σταθμούς σε Ακτιο, Πάρο και Ηράκλειο. 

Η ηλεκτροκίνηση και οι όροι συνεργασίας με ξένο εταίρο

Ο κ. Κυριακόπουλος αναφέρθηκε και στη στρατηγική της εταιρείας πέραν του 2024. Όπως επισήμανε, «η άνοδος του luxury τουρισμού μας ευνοεί. Η Ελλάδα είναι από τους top προορισμούς και εμείς είμαστε τοποθετημένοι καλά. Επίσης, η ηλεκτροκίνηση είναι μονόδρομος. Θα κυριαρχήσει και στην Ελλάδα έστω και σε χρονική καθυστέρηση με την Ευρώπη. Η Porsche έχει ως στόχο το 80% των αυτοκινήτων της να είναι ηλεκτρικά έως το 2030. Στους φόρους ως χώρα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα- σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες- είμαστε ανταγωνιστικοί. Υπάρχει από την πλευρά μας ενδιαφέρον για κινέζικες αντιπροσωπείες, αλλά θα κάνουμε κίνηση μόνο αν ο εταίρος ταιριάζει με το DNA της Μοτοδυναμικής».

Απαντώντας σε ερώτηση για την αγορά της Ρουμανίας όπου η Μοτοδυναμική εμπορεύεται τα προϊόντα της Yamaha ανέφερε τα εξής: «Πρόκειται για μια χώρα με διπλάσιο πληθυσμό σε σχέση με την Ελλάδα αλλά με το 1/11 των δίκυκλων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα. Δεν πρόκειται ποτέ η Ρουμανία να γίνει Ελλάδα στη χρήση του δίκυκλου, αλλά αυτή η δυσαναλογία εκτιμάται ότι θα βελτιωθεί στο μέλλον προς όφελος της εταιρείας. Είναι μια χώρα με μόλις 3,3% ανεργία».

Αναφερόμενος στο επενδυτικό πλάνο, ο κ. Κυριακόπουλος τόνισε ότι θα συνεχιστεί η ενίσχυση του στόλου της Sixt, χωρίς όμως να αποκαλύψει το ύψος των επενδύσεων. Ο καθαρός δανεισμός πέρσι αυξήθηκε στα 26 εκατ. ευρώ από 19 εκατ. ευρώ το 2022. «Όσο μεγαλώνει η εταιρεία θα μεγαλώνει και ο δανεισμός», ανέφερε ο κ. Κυριακόπουλος αν και έσπευσε να διευκρινίσει πως τη δεδομένη στιγμή δεν υπάρχει ανάγκη αύξησης κεφαλαίου. Ήδη η εταιρεία τα τελευταία 12 χρόνια  έχει κάνει δυο αυξήσεις κεφαλαίου».

Όπως επισήμανε, όταν δεν υπάρχει ανάγκη για επενδύσεις οι ροές θα κατευθύνονται για τη μείωση του δανεισμού. Όπως όλη η αγορά, έτσι και η εταιρεία αναμένει την έναρξη των μειώσεων των επιτοκίων από την ΕΚΤ ώστε να υποχωρήσουν τα χρηματοοικονομικά κόστη, Πέρσι το μέσο επιτόκιο δανεισμού του ομίλου αυξήθηκε στο 6,4% από 3,6% το 2022.

Nέο πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών και μέρισμα 0,12 ευρώ ανά μετοχή

Οι πωλήσεις της Μοτοδυναμικής το 2023 ανήλθαν στα 170 εκατ. ευρώ (+28,7%), τα κέρδη EBITDA στα 29,1 εκατ. ευρώ (+16,5%) και τα καθαρά κέρδη 11,8 εκατ. (+28%). Τα κέρδη ανά μετοχή έφτασαν τα 0,39 ευρώ από 0,31 ευρώ το 2022 (+27,6%). Τα κέρδη ανά μετοχή επηρεάστηκαν θετικά από την αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας αλλά και την πλήρη εξαγορά της Lion Rental (Sixt), οπότε δεν υπήρξαν δικαιώματα μειοψηφίας. Η απόδοση των ιδίων κεφαλαίων έφτασε το 31% και τα λειτουργικά κέρδη σε σχέση με το 2019 -όταν ενσωματώθηκε η Sixt- πενταπλασιάστηκαν.

Η συνέλευση ενέκρινε νέο πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών καθώς το τρέχον λήγει τον Ιούνιο. Θα αποκτηθούν εντός διετίας έως 1,5 εκατ. μετοχές (περίπου το 5% του μετοχικού κεφαλαίου) με ανώτατη τιμή αγοράς τα 6 ευρώ. Το σύνολο των μετοχών που αποκτούνται από το πρόγραμμα θα δίνονται με τη μορφή stock options στα στελέχη της εταιρείας όταν πιάνονται οι στόχοι κάθε χρονιάς. Η συνέλευση ενέκρινε τη διανομή μερίσματος 0,12 ευρώ ανά μετοχή ή 3,6 εκατ. ευρώ. Η αποκοπή του δικαιώματος θα γίνει στις 28 Μαΐου και η πληρωμή θα ξεκινήσει από τις 3 Ιουνίου.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ellaktor_office
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ελλάκτωρ: Μερισματική απόδοση 20% και μεγάλα μπόνους στα στελέχη

Συναλλαγές αξίας 3,3 δισ. έκαναν οι Ολλανδοί την τελευταία τριετία, πουλώντας συμμετοχές και σβήνοντας χρέος. Η Άκτωρ Παραχωρήσεις συμμετέχει σε διαγωνισμούς αξίας 6 δισ. ευρώ. Πολλά τα σενάρια για την επόμενη μέρα αλλά δεν έχουν ληφθεί αποφάσεις.
Χρηματιστήριο Αθηνών
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Υψηλές οι μερισματικές αποδόσεις από την Alpha Trust Ανδρομέδα

Σταθερά υψηλή η μερισματική πολιτική της εταιρείας, πάνω από το μέσο όρο της αγοράς. Δίνεται η δυνατότητα στους μετόχους να λάβουν μετοχές αντί για μετρητά. Παραμένει το μεγάλο discount στη μετοχή, ενώ προβληματίζει και η εμπορευσιμότητα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Έργα ICT και ισχυρά δίκτυα θα δώσουν ώθηση στην κερδοφορία του ΟΤΕ

«Καρφιά» του Τσαμάζ στους ανταγωνιστές, ο ΟΤΕ δεν ακολουθεί τις μειώσεις τιμών. Αισιοδοξία για αύξηση συνδρομητών, αλλά με χαμηλότερα περιθώρια κέρδους. Τι (δεν) είπε η διοίκηση για Ρουμανία και απόσχιση του κλάδου των κεραιών.