Το ενδιαφέρον για την αντιπροσώπευση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα από τη Μοτοδυναμική επιβεβαίωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης κ. Πάρης Κυριακόπουλος κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των αναλυτών με αφορμή τα αποτελέσματα του 2023.
Όπως επισήμανε ο κ. Κυριακόπουλος, «παρακολουθούμε την κινητικότητα στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης και την εμφάνιση νέων "παικτών" όχι μόνο από Κίνα αλλά και από άλλες χώρες. Θα μας ενδιέφερε να εντάξουμε στο χαρτοφυλάκιό μας μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρεία».
Η Μοτοδυναμική, η οποία εμπορεύεται τα προϊόντα της Yamaha και της Porsche και δραστηριοποιείται και στις ενοικιάσεις αυτοκινήτων με τη Sixt, ανακοίνωσε νέο ιστορικό ρεκόρ μεγεθών για το 2023. Οι πωλήσεις ανήλθαν στα 170 εκατ. ευρώ (+28,7%), κέρδη EBITDA στα 29,1 εκατ. ευρώ (+16,5%) και τα καθαρά κέρδη 11,8 εκατ. (+28%). Τα κέρδη ανά μετοχή έφτασαν τα 0,39 ευρώ από 0,31 ευρώ το 2022 (+27,6%). Τα κέρδη ανά μετοχή επηρεάστηκαν θετικά από την αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας αλλά και την πλήρη εξαγορά της Lion Rental (Sixt), οπότε δεν υπήρξαν δικαιώματα μειοψηφίας.
Σχεδόν διπλασιάστηκε το μέσο επιτόκιο δανεισμού το 2023
Όπως ανέφερε ο κ. Κυριακόπουλος, η εταιρεία από το 2018 εμφανίζει μέση ετήσια αύξηση πωλήσεων 23%, ενώ τα λειτουργικά κέρδη από το τέλος του 2019 έχουν πενταπλασιαστεί.
Η εταιρεία προχωρεί συνεχώς σε επενδύσεις για να ενισχύσει το στόλο της Sixt, για αυτό μεγαλώνει και ο δανεισμός με αποτέλεσμα τα υψηλά επιτόκια και οι τόκοι να επηρεάζουν την κερδοφορία. Το 2023 το μέσο επιτόκιο δανεισμού της εταιρείας έφτασε στο 6,4% από 3,6% το 2022.
Σύμφωνα με τον κ. Κυριακόπουλο, «δουλεύουμε για τη μείωση του δανεισμού. Αναμένουμε τις επικείμενες μειώσεις από τις κεντρικές τράπεζες αλλά παράλληλα διεκδικούμε καλύτερους όρους δανεισμού από τις τράπεζες καθώς η εταιρεία μεγαλώνει». Ο καθαρός δανεισμός διαμορφώθηκε στο τέλος του 2023 στα 26,3 εκατ.ευρώ αλλά η σχέση καθαρού δανεισμού προς EBITDA στο 0,9X παραμένει πολύ χαμηλή. Πέρσι η εταιρεία είχε αρνητικό κεφάλαιο κίνησης αλλά φέτος, όπως υποστηρίζει η διοίκηση, θα γυρίσει σε θετικό.
Οι επιδόσεις στις επιμέρους δραστηριότητες και οι εκτιμήσεις για το 2024
Το 2023 η Porsche αύξησε κατά 59% τη μικτή της κερδοφορία. Ταξινομήθηκαν 234 αυτοκίνητα από 168 το 2022. Για πρώτη φορά η εταιρεία πούλησε και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα Porsche, σε μια προσπάθεια να εμπλουτίσει με περισσότερα προϊόντα το χαρτοφυλάκιό της.
Η Yamaha σημείωσε στην Ελλάδα αύξηση πωλήσεων 25%. Το δίκυκλο επανήλθε στην αγορά, λόγω και της αυξανόμενης κίνησης στους δρόμους. Η Sixt εμφάνισε μικρή πτώση των μικτών κερδών καθώς ο ανταγωνισμός από ξένες και εγχώριες εταιρείες στην ενοικίαση αυτοκινήτων ήταν ιδιαίτερα έντονος και πίεσε τις τιμές.
Για το 2024 οι προβλέψεις της διοίκησης για τις επιμέρους δραστηριότητες αναφέρουν τα εξής:
- Η Yamaha θα διεκδικήσει μεγαλύτερα μερίδια αγοράς στα δίκυκλα και τις μηχανές θαλάσσης. Επίσης θα επενδύσει σε σημεία λιανικής σε Ρουμανία και Βουλγαρία.
- Για την Porsche ποντάρουν πολλά στο νέο ηλεκτρικό Macan, ενώ θα είναι και η πρώτη πλήρης χρονιά για το νέο Porsche Cayenne που λανσαρίστηκε το τελευταίο τρίμηνο του 2023.
- Για τη Sixt εκτιμούν ότι ο τουρισμός θα βοηθήσει και φέτος, καθώς καταγράφεται μεγάλος αριθμός προκρατήσεων. Θεωρούν όμως ότι και φέτος θα υπάρξει πίεση στις τιμές. Όπως εξηγούν: «Το 2022 υπήρχε μεγάλη ζήτηση μετά την πανδημία και λίγα αυτοκίνητα λόγω των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα, οπότε οι τιμές για ενοικίαση ήταν ψηλές. Φέτος υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα καθώς έχουν διορθωθεί οι «αρρυθμίες, αλλά και έντονος ανταγωνισμός». Στόχος της εταιρείας για τη Sixt είναι να δημιουργήσει νέα σημεία πώλησης.
Η διοίκηση θα προτείνει στη γενική συνέλευση τη διανομή μερίσματος 0,12 ευρώ ανά μετοχή (μερισματική απόδοση στο 3,9%). Στα 92 εκατ. ευρώ η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας.