Μικρά έργα με μεγάλες εκπτώσεις «χτυπάει» η Intrakat, σε μια προσπάθεια να εξασφαλίσει κατασκευαστικό αντικείμενο, έως ότου προχωρήσουν οι επόμενοι διαγωνισμοί μεγάλων έργων, πιθανώς μετά και την ψήφιση του νομοσχεδίου για τις αναθέσεις δημοσίων έργων, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή τον προσεχή Μάιο.
Με αυτή την τακτική, η εισηγμένη κατασκευαστική έχει εξασφαλίσει έργα συνολικού προϋπολογισμού της τάξεως των 100 εκατ. ευρώ, μειοδοτώντας το τελευταίο τρίμηνο σε μια σειρά διαγωνισμών, όπου το μεγαλύτερο από τα δημοπρατηθέντα έργα είχε συμβατικό προϋπολογισμό (με ΦΠΑ) της τάξεως των 30 εκατ. ευρώ.
Το πιο πρόσφατο έργο που ανέλαβε η εταιρεία αφορά στην εργολαβία - «σκούπα» για τον άξονα Θεσσαλονίκης-Πολύγυρου, που αφορά στην ολοκλήρωση του τελευταίου τμήματος από την Θέρμη μέχρι την Γαλάτιστα. Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 29 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), για το οποίο η Intrakat μειοδότησε, προσφέροντας έκπτωση 51,64%, έναντι έκπτωσης 50,4% της Άκτωρ. Σημειωτέον ότι αναθέτουσα αρχή για το εν λόγω έργο είναι η Εγνατία Οδός Α.Ε. Η διάρκεια των έργων εκτιμήθηκε σε 30 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.
Νωρίτερα και συγκεκριμένα πριν από τρεις μήνες, η Intrakat μειοδότησε στο διαγωνισμό για τις πρόδρομες εργασίες για την επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης προς τα δυτικά προάστια της πόλης. Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 18,6 εκατ. ευρώ, ο διαγωνισμός του οποίου μετρούσε ήδη δύο παρατάσεις. Η Intrakat μειοδότησε με έκπτωση 27%, ενώ και στην περίπτωση αυτή, δεύτερη ήταν η Άκτωρ με 22,03%. Πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα έργα στα οποία οι εκπτώσεις που προσφέρθηκαν κρίνονται ως σχετικά χαμηλές.
Αντικείμενο του έργου είναι η εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών, η εκτέλεση των αρχαιολογικών εργασιών, των διερευνητικών εργασιών των δικτύων κοινής ωφελείας, των εργασιών κυκλοφοριακών παρακάμψεων και λοιπών απαιτούμενων εργασιών, στους χώρους του έργου της βορειοδυτικής επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς και στον χώρο επέκτασης του αμαξοστασίου Πυλαίας. Το έργο ανατίθεται από την Αττικό Μετρό, ενώ χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Ένα ακόμα έργο ανέλαβε η Intrakat στην Κρήτη και συγκεκριμένα στο Λασίθι. Πρόκειται για την κατασκευή αρδευτικού δικτύου της λιμνοδεξαμενής Αγίου Γεωργίου στο οροπέδιο του Λασιθίου. Η εταιρεία μειοδότησε με έκπτωση 51,92%, ενώ δεύτερη κατετάγη η εταιρεία Λατομική ΑΤΕ με έκπτωση 35%. Το αρχικό κόστος του έργου είναι της τάξεως των 11,55 εκατ. ευρώ. Στόχος του έργου είναι η ταμίευση του νερού στη λιμνοδεξαμενή, χωρητικότητας 2.150.000 κ.μ., ώστε να αρδεύσει καλλιεργούμενες εκτάσεις 13.370 στρεμμάτων, οι οποίες εκτείνονται στο δυτικό τμήμα του οροπεδίου και δεν καλύπτονται από το υφιστάμενο γειτονικό δίκτυο άρδευσης ταμιευτήρα Χαυγά. Φορέας Υλοποίησης του έργου είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και συγκεκριμένα η Διεύθυνση Αντιπλημμυρικών & Εγγειοβελτιωτικών Έργων (Δ19) της Γενικής Διεύθυνσης Υδραυλικών Λιμενικών και Κτιριακών Υποδομών της Γενικής Γραμματείας Υποδομών (Γ.Γ.Υ.), του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Δύο νέα έργα ανέλαβε η Intrakat και στην Αττική. Το πρώτο αφορά ένα αντιπλημμυρικό έργο στο Θριάσιο Πεδίο, με αντικείμενο την διευθέτηση του χειμάρρου Αγίου Γεωργίου (Γιαννούλας). Πρόκειται για έργο κόστους 10,2 εκατ. ευρώ, για το οποίο η εταιρεία προσέφερε έκπτωση 51,5%, έναντι 48,61% που προσέφερε η δεύτερη ΕΛΤΕΡΓΑ. Η κατασκευή του εν λόγω έργου αναμένεται να ξεκινήσει εντός της άνοιξης, ενώ θα ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια, δηλαδή την άνοιξη του 2023. Στο αντικείμενο περιλαμβάνεται η κατασκευή των σχετικών υδραυλικών, δομικών έργων, καθώς και συναφών χωματουργικών και έργων οδοποιίας, μαζί με την προμήθεια και την τοποθέτηση των απαραίτητων υλικών, συσκευών και εξοπλισμού που προβλέπονται στις εγκεκριμένες μελέτες.
Το έτερο έργο στην Αττική ξεκινά τις αμέσως επόμενες ημέρες. Ο λόγος για την υπογειοποίηση τμήματος της οδού Πατριάρχου Κωνσταντίνου και τα συνοδά έργα, στον Δήμο Ν. Φιλαδέλφειας – Χαλκηδόνας που θα εξυπηρετεί την περιοχή αλλά και το υπό κατασκευή νέο γήπεδο της ΑΕΚ. Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 17,7 εκατ. ευρώ, με την έκπτωση της εταιρείας να διαμορφώνεται σε 45%. Πρόκειται για ένα συνοδευτικό έργο της κατασκευής του νέου ποδοσφαιρικού γηπέδου της ΑΕΚ, το οποίο ανεγείρεται στην περιοχή της Νέας Φιλαδέλφειας, στο χώρο της ιστορικής έδρας της ομάδας.