Πάνω από 200 εκατ. ευρώ κέρδη EBITDA συνεισέφερε το 2023 η νέα επένδυση του συγκροτήματος επεξεργασίας νάφθας στις εγκαταστάσεις της Motot Oil, αφού επέτρεψε στο διυλιστήριο να παράγει βενζίνες με υψηλά περιθώρια κέρδους.
Όπως ανέφερε χθες ο αναπληρωτής CEO της Motor Oil Πέτρος Τζαννετάκης κατά την ενημέρωση των αναλυτών, οι αρχικές εκτιμήσεις για τη συγκεκριμένη επένδυση έκαναν λόγο για κέρδη EBITDA γύρω στα 60 εκατ. ευρώ, αλλά τελικά η αποδοτικότητα της επένδυσης ξεπέρασε κάθε προσδοκία.
Γενικότερα, η Motor Oil πατάει γκάζι στις επενδύσεις της διύλισης, χωρίς βεβαίως να μένουν πίσω οι προγραμματισμένες επενδύσεις για την πράσινη μετάβαση. Φέτος οι επενδύσεις στη διύλιση θα ανέλθουν στα 210 εκατ. ευρώ και στα 340 εκατ. ευρώ για τον όμιλο.
Υπενθυμίζεται πως από τα 4 δισ. του επενδυτικού προγράμματος τα 2,5 δισ. θα κατευθυνθούν για το «πρασίνισμα» του ομίλου (ήδη περίπου 1 δισ αξιοποιήθηκε για την εξαγορά της Άνεμος και της Unagi) και 1,5 δισ. για εργασίες στο διυλιστήριο όπως η νέα μονάδα παραγωγής προπυλενίου κ.α.
Σε άλλες εποχές επενδύσεις ύψους 340 εκατ. ευρώ μέσα σε μια χρήση θα τρόμαζαν τους αναλυτές, αλλά η Motor Oil έχει ισχυρό cash flow, κάθε τομέας είναι κερδοφόρος και δεν έχει νόημα να μην αξιοποιείται η ρευστότητα. Κάτι που η διοίκηση το έκανε πράξη και με το ιστορικό ρεκόρ στη διανομή μερίσματος συνολικής αξίας 199 εκατ. ευρω (0,40 ευρώ προμέρισμα και 1,4 ευρώ υπόλοιπο μερίσματος.
Ο κ. Τζαννετάκης απαντώντας σε σχετική ερώτηση ανέφερε πως το πρώτο τρίμηνο του 2024 τα περιθώρια διύλισης παραμένουν δυνατά αλλά γενικότερα το περιβάλλον είναι ασταθές και απαιτεί προσεκτικές κινήσεις.
Επισήμανε επίσης πως η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα επηρέασε στην αρχή τον εφοδιασμό της εταιρείας με πρώτη ύλη αλλά στην πορεία βρέθηκαν άλλες λύσεις για την τροφοδοσία και ο αντίκτυπος θα είναι σχεδόν μηδενικός στα μεγέθη της εταιρείας.
Ο κ. Τζαννετάκης ενημέρωσε ότι η εταιρεία το πρώτο τρίμηνο του 2024 πλήρωσε 90 εκατ. ευρώ και εξόφλησε τον φόρο αλληλεγγύης ύψους 358 εκατ. ευρώ που της αναλογούσε.
Ο αναπληρωτής CEO της Motor Oil αναφερόμενος στα πρατήρια τόνισε πως το πλαφόν στα περιθώρια κέρδους είναι ένας παράγοντας που δυσκολεύει τις εργασίες αλλά η εταιρεία συνεχίζει να επεκτείνει το δίκτυο των συμβατικών πρατηρίων, προσφέροντας περισσότερα σημεία εξυπηρέτησης.
Σε ότι αφορά στην ηλεκτροκίνηση επανέλαβε πως έως το 2030 ο όμιλος θα έχει εγκαταστήσει 4.000 σταθμούς φόρτισης από περίπου 1.300 σήμερα.
Στις ΑΠΕ η εγκατεστημένη δυναμικότητα ανέρχεται στα 839 MW και ο όμιλος έχει ένα pipeline έργων ΑΠΕ και συστημάτων αποθήκευσης πλέον των 2 GW, σε διάφορα στάδια ανάπτυξης.
Το 2023 από τα 1,48 δισ. ευρώ των προσαρμοσμένων EBITDA, τα 1,18 δισ. προήλθαν από τη διύλιση, τα 170 εκατ. ευρώ από τις ΑΠΕ και τα 124 εκατ. ευρώ από την εμπορία.