ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
desfa_revithousa
Οι εγκαταστάσεις του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα.

ΔΕΣΦΑ: Μειωμένη κατά 21,56% η συνολική ζήτηση φυσικού αερίου το 2023

Ο Τερματικός Σταθμός της Ρεβυθούσας αποτέλεσε την κύρια πύλη εισαγωγής φυσικού αερίου στη χώρα κατά το συγκεκριμένο διάστημα, ακολουθούμενος από το σημείο εισόδου του Σιδηροκάστρου.

Μειωμένη κατά 21,56% σε σχέση με πέρυσι καταγράφεται η συνολική ζήτηση φυσικού αερίου στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΕΣΦΑ για το 2023. Ο Τερματικός Σταθμός της Ρεβυθούσας αποτέλεσε την κύρια πύλη εισαγωγής φυσικού αερίου στη χώρα κατά το συγκεκριμένο διάστημα, ακολουθούμενος από το σημείο εισόδου του Σιδηροκάστρου, του οποίου οι ροές μειώθηκαν κατά 20,82% συγκριτικά με την ίδια περίοδο του περασμένου έτους.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία του ΔΕΣΦΑ για το 2023, η συνολική ζήτηση (εγχώρια κατανάλωση & εξαγωγές) φυσικού αερίου μειώθηκε κατά 21,56%, φθάνοντας τις 67,60 Τεραβατώρες (TWh) από 86,18 TWh το 2022. Μείωση σε ποσοστό 10,13% καταγράφηκε στην εγχώρια κατανάλωση από 56,65 Τεραβατώρες (TWh) στις 50,91 TWh, ενώ κατά 43,48% μειώθηκαν οι εξαγωγές φυσικού αερίου από 29,53 Τεραβατώρες (TWh) σε 16,69 TWh. 

Οι εισαγωγές φυσικού αερίου ανήλθαν σε 67,71 TWh, καταγράφοντας μείωση κατά 21,41% σε σύγκριση με τις 86,16 TWh το 2022. Οι μεγαλύτερες ποσότητες εισήλθαν στη χώρα από τον Τερματικό Σταθμό LNG της Ρεβυθούσας, που κάλυψε ποσοστό 43,55% των εισαγωγών. Ειδικότερα, εκφορτώθηκαν περίπου 28,52 TWh LNG από 41 δεξαμενόπλοια από 7 χώρες. Οι ΗΠΑ παρέμειναν ο μεγαλύτερος εισαγωγέας LNG στη χώρα μας (10,75 TWh) με ποσοστό 37,69%. Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν οι εισαγωγές από τη Ρωσία (8,38 TWh), ενώ ακολούθησαν η Αίγυπτος (3,5 TWh), η Αλγερία (3,47 TWh), η Νορβηγία (0,97 TWh), η Νιγηρία (0,94 TWh) και η Ισπανία (0,51 TWh). 

Ως προς τη συμβολή των υπολοίπων σημείων εισόδου, το σημείο εισόδου του Σιδηροκάστρου κάλυψε ποσοστό 34,6% των εισαγωγών (23,43 TWh), ενώ ακολούθησε το σημείο εισόδου στη Νέα Μεσημβρία, το οποίο, μέσω του αγωγού TAP, κάλυψε το 18,44% των εισαγωγών (12,49 TWh). Τέλος, οι Κήποι Έβρου κάλυψαν το 3,39% των εισαγωγών (2,3 TWh).

Όσον αφορά τις κατηγορίες καταναλωτών φυσικού αερίου, το μεγαλύτερο τμήμα της εγχώριας κατανάλωσης (67,84%) αντιστοιχεί στην κατανάλωση μονάδων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ ακολουθούν οι οικιακοί καταναλωτές και οι συνδεδεμένες στα δίκτυα διανομής επιχειρήσεις με ποσοστό 21,98%. Τέλος, οι εγχώριες βιομηχανίες και οι σταθμοί CNG, που συνδέονται απευθείας στο σύστημα υψηλής πίεσης του ΔΕΣΦΑ, αύξησαν κατά 84,34% τη χρήση φυσικού αερίου συγκριτικά με πέρσι, καλύπτοντας το 10,17% της εγχώριας κατανάλωσης για το 2023. 

Συνοψίζοντας, κατά το έτος 2023 οι υποδομές του ΔΕΣΦΑ συνέβαλαν ουσιαστικά στη διαφοροποίηση των πηγών προμήθειας του φυσικού αερίου και στην ενίσχυση του επιπέδου ασφάλειας εφοδιασμού τόσο της Ελλάδας όσο και της ευρύτερης περιοχής. Η απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας και το ρυθμιζόμενο καθεστώς πρόσβασης τρίτων (Third Party Access - TPA), βάσει του οποίου ο ΔΕΣΦΑ παρέχει πρόσβαση στο ΕΣΦΑ, προάγει τον ανταγωνισμό των προμηθευτών φυσικού αερίου προς όφελος του τελικού καταναλωτή. Η πρόσβαση τρίτων (TPA) διέπεται από τις διατάξεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της εθνικής νομοθεσίας, διασφαλίζοντας ανοιχτή πρόσβαση σε οποιοδήποτε ενδιαφερόμενο μέρος.

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Συμφωνίες συνεργασίας του ΔΕΣΦΑ με τις αιγυπτιακές EGAS και GASCO

Η επικεφαλής του ΔΕΣΦΑ, κα Μ. Γκάλι, υπογράμμισε τη σημασία της συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου για τη διασφάλιση της ασφάλειας εφοδιασμού της περιοχής και την προώθηση της απανθρακοποίησης.
fysiko aerio,
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η ICGB υπογράφει συμφωνία διασύνδεσης με τον ΔΕΣΦΑ στην Κομοτηνή

Πραγματοποιείται ένα σημαντικό βήμα για διασφαλιστεί η ασφαλής λειτουργία του FSRU στην Αλεξανδρούπολη από την 1η Οκτωβρίου και στη μηνιαία δημοπρασία δυναμικότητας η ICGB προσέφερε διαθέσιμη δυναμικότητα 48.044.459 kwh/ημέρα στην στο σημείο διασύνδεσης. 
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ωριμάζουν οι διαδικασίες για τον κάθετο διάδρομο φυσικού αερίου του ΔΕΣΦΑ

Ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα του market test που θα πραγματοποιηθεί προκειμένου να πιστοποιηθεί η βιωσιμότητα του έργου, ο ΔΕΣΦΑ θα συνεχίσει την προσπάθεια για την υλοποίησή του. Οι παράγοντες που μπορεί να καθυστερήσουν το έργο.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΔΕΣΦΑ: Θα επιβλέψει την κατασκευή του αγωγού διασύνδεσης με Β. Μακεδονία

Ο μήκους 123 χιλιομέτρων αγωγός φυσικού αερίου που θα ενώνει τις δυο χώρες αναμένεται να είναι έτοιμος στα τέλη του 2024. Ο ΔΕΣΦΑ αναδείχθηκε ανάδοχος μετά από ανοιχτό διαγωνισμό της Nomagas όπου συμμετείχαν 4 εταιρείες.