ΓΔ: 1390.65 0.01% Τζίρος: 68.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Shutterstock

Γλάρος: Υψηλά κέρδη το 2022 αλλά με χαμηλή πτήση για την κερδοφορία

Η χαρτοβιομηχανία της οικογένειας Σκλαβενίτη πέτυχε αύξηση κύκλου εργασιών 37%, όμως το ενεργειακό κόστος συμπίεσε κατά 20% τα κέρδη της. Οι ενοποιημένες πωλήσεις εκτινάχτηκαν στα 110 εκατ. ευρώ.

Συνέχισε για ακόμη μία χρονιά τις υψηλές πτήσεις ο όμιλος της Χαρτοβιομηχανίας Γλάρος, η οποία ελέγχεται από την οικογένεια Σκλαβενίτη. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα οικονομικά μεγέθη του 2022, οι πωλήσεις του ομίλου διαμορφώθηκαν σε 110,6 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 26,69% σε σχέση με το 2021, όπου είχαν διαμορφωθεί σε 87,3 εκατ. ευρώ.

Πέρα από την ομώνυμη χαρτοβιομηχανία, σε ενοποιημένο επίπεδο συμπεριλαμβάνονται οι εταιρείες Baker Master ABEE, η οποία παράγει -μεταξύ άλλων- τα ομώνυμα σφολιατοειδή και πίτσες, η Bonora IKE, που διαχειρίζεται τα έτοιμα γεύματα και τους χώρους εστίασης στα σούπερ μάρκετ της αλυσίδας, η Meat House AE, που δραστηριοποιείται στην εμπορία, επεξεργασία, τυποποίηση και συσκευασία κάθε είδους κρέατος και η ΑΝΙΚΑ Εταιρεία Γενικών Επενδύσεων και Επενδυτικών Υπηρεσιών ΑΕ, με βασική της συμμετοχή στην Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης ΑΕΕ, δηλαδή την ομώνυμη αλυσίδα σούπερ μάρκετ.

Σε ότι αφορά την εταιρεία, δηλαδή τη Χαρτοβιομηχανία Γλάρος, ο κύκλος εργασιών της διαμορφώθηκε σε 59,2 εκατ. ευρώ αυξημένος κατά 37,11% συγκρινόμενος με αυτόν του 2021 (43,2 εκατ. ευρώ). Αντίθετα, η κερδοφορία τόσο σε επίπεδο ομίλου όσο και σε εταιρικό περιορίστηκε εξαιτίας, κυρίως, της αύξησης του ενεργειακού κόστους. Συγκεκριμένα τα εταιρικά καθαρά κέρδη υποχώρησαν κατά 20,37% στα 6,3 εκατ. ευρώ ενώ του ομίλου διαμορφώθηκαν σε 14,1 εκατ. ευρώ από 16,5 εκατ. ευρώ το 2021 εμφανίζοντας μείωση κατά 14,37%.

Όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση το Διοικητικό Συμβούλιο της μητρικής εταιρείας θα εισηγηθεί τη διανομή μερίσματος ύψους 4 εκατ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην περσινή χρήση διανεμήθηκαν στους μετόχους της μητρικής εταιρεία, δηλαδή μέλη της οικογένειας Σκλαβενίτη, μερίσματα ύψους 8 εκατ. ευρώ τα οποία προήλθαν από τα κέρδη προηγούμενων χρήσεων.

Δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία του ομίλου πίσω από τη χαρτοβιομηχανία που πραγματοποιεί πάνω από το μισό του κύκλου εργασιών βρίσκεται η Μeat House η οποία είδε πέρυσι τον τζίρο της να αυξάνεται στα 24,14 εκατ. ευρώ από 17,1 εκατ. ευρώ το 2021 και ακολουθούν οι Baker Master με κύκλο εργασιών 21,6 εκατ. ευρώ και η Bonora με πωλήσεις μειωμένες πέρυσι στα 5,62 εκατ. ευρώ έναντι 9,9 εκατ. ευρώ το 2021.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Sklavenitis, sklabenithw, super market
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση αποδοχών 5,17% για τους εργαζόμενους στα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτη

Ο βασικός μισθός φτάνει τα 900 ευρώ για εργαζόμενο με έως δύο έτη προϋπηρεσίας στην επιχείρηση, ενώ παράλληλα διευρύνεται το πρόγραμμα παροχών της επιχείρησης με στόχο την ενίσχυση των εργαζομένων με αυξημένες οικογενειακές ανάγκες.
Sklavenitis, sklabenithw, super market
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ψάχνει για εξαγορά η Σκλαβενίτης για να γίνει πρώτη και στην Κύπρο

Καθαρή πρωτιά σε μερίδιο αγοράς στην Κύπρο επιδιώκει η κορυφαία αλυσίδα της ελληνικής αγοράς και διερευνά πιθανή εξαγορά μικρότερης αλυσίδας. Στην Ελλάδα οι πωλήσεις θα ξεπεράσουν φέτος τα 4 δισ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πεθαίνει το τσάμπα delivery από τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ

Μετά την επιβολή χρεώσεων στις διανομές από τη Σκλαβενίτης, η Μασούτης, που είναι η τελευταία αλυσίδα με δωρεάν διανομές, αξιολογεί όλα τα σενάρια. Στόχος, να περιοριστούν οι ζημιές από τις ηλεκτρονικές πωλήσεις.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σούπερ μάρκετ μετά τα... μεσάνυχτα από τη συμμαχία e-fresh με Wolt

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα ένα μεγάλο ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ, το e-fresh, σε συνεργασία με την Wolt, θα πραγματοποιούν παραδόσεις όλο το 24ωρο. Ο ρόλος της ρομποτικής τεχνολογίας στις αποθήκες.