Με αύξηση πωλήσεων και διατήρηση της κερδοφορίας έκλεισε το 2022 για τον όμιλο Fais, στην βάση τόσο της εμπορικής του δραστηριοποίησης, όσο και των επενδύσεων στον ευρύτερο χώρο του τουρισμού και της φιλοξενίας. Η τάση δείχνει να συνεχίζεται σε έναν βαθμό και μέσα στο 2023, όμως σαφώς πιο μετριασμένη, καθώς ο όμιλος προχώρησε μέσα στο τρέχον έτος σε σημαντική αναδιοργάνωση του δικτύου καταστημάτων των αλυσίδων που ελέγχει, διευρύνοντας παράλληλα το χαρτοφυλάκιο των εμπορικών σημάτων που αντιπροσωπεύει στην χώρα μας.
Σε ό,τι αφορά την αλυσίδα Καλόγηρου, ο όμιλος τερμάτισε την λειτουργία του καταστήματος Ferragamo Outlet εντός του εμπορικού κέντρου McArthurGlen στα Σπάτα, μέσα στο καλοκαίρι, αποσκοπώντας στην δημιουργία οικονομιών κλίμακας, από την λειτουργία των δύο καταστημάτων Καλόγηρου και Pret-a-Porter εντός των χώρων του ίδιου εμπορικού πάρκου. Είχε προηγηθεί επίσης ο τερματισμός της λειτουργίας 3 σημείων μέσα στο 2022, σε Αθήνα και Μύκονο, με το συνολικό δίκτυο σημείων να ανέρχεται πλέον σε 26 καταστήματα. Η αλυσίδα Καλόγηρου εμφανίζει αύξηση τζίρου κατα 15% στο πεντάμηνο του 2023, συγκριτικά με πέρσι και διαβλέπει προοπτικές βελτίωσης και των κερδών της. Ολοκλήρωσε δε την χρήση του 2022 με αύξηση πωλήσεων κατά 25% συγκριτικά με το 2021, αγγίζοντας τα 45,9 εκατ ευρώ, από 36,7 εκατ ευρώ το 2021 και διπλασίασε τα κέρδη της σε 4,3 εκατ ευρώ, από 2,4 εκατ ευρώ το προηγούμενο έτος.
Ο όμιλος τερμάτισε την συνεργασία της θυγατρικής του εταιρείας Sportswind AE για το σήμα της Puma στην Βουλγαρία, κρίνοντας την συγκεκριμένη δραστηριότητα μη αποδοτική, ενώ προχώρησε στο άνοιγμα νέου καταστήματος της γερμανικής φίρμας αθλητικών ειδών εντός των χώρων του εμπορικού κέντρου Mediterranean Cosmos στην Θεσσαλονίκη. Παράλληλα, η Sportswind εξαγόρασε το 35% της εταιρείας Northcut IKE, μετατρέποντάς την σε 100% θυγατρική της, και μέσω αυτής εγκαινίασε την συνεργασία της με την αμερικανική ιστορική φίρμα denim, Levi’s Strauss & Co. Europe, ανοίγοντας μέσα στο τρέχον έτος δύο καταστήματα. Για φέτος προσδοκά αύξηση πωλήσεων σε ποσοστό 6% συγκριτικά με το 2022, καθώς τόσο οι παραπάνω κινήσεις όσο και η απόκτηση μέσω πλειστηριασμού του 50% του παλαιού εργοστασίου “Αλλατίνη” στην Θεσσαλονίκη, μέσω της θυγατρικής Alezur Ltd, επιτρέπουν την αποκόμιση πολλαπλών οφελών από την πολυσχιδή δραστηριοποίηση της σε εμπόριο και τουρισμό.
Η Sportswind έκλεισε την χρήση του 2022 με αύξηση τζίρου κατά 36% συγκριτικά με το 2021, αγγίζοντας τα 40,1 εκατ ευρώ, με την χονδρική της Puma να ενισχύει τις πωλήσεις κατά 36% και τον τζίρο της New Era να ενισχύεται κατά 72%. Κατά αναλογία, τα κέρδη προ φόρων ενισχύθηκαν κατά 78%, στα 3,8 εκατ ευρώ και τα κέρδη EBITDA βελτιώθηκαν κατά 47% συγκριτικά με το 2021, αγγίζοντας τα 6,85 εκατ ευρώ. Η εταιρεία είναι master franchisee της ισπανικής φίρμας ενδυμάτων Mango, λειτουργωντας 4 σημεία στην χώρα μας, ενώ παράλληλα διατηρεί ένα κατάστημα πώλησης μοτοσυκλετών Indian Motorcycles, ως αποκλειστικός αντιπρόσωπος, και 10 σημεία πώλησης αθλητικών ειδών Puma.
Ως προς την αλυσίδα καλλυντικών κι ειδών μακιγιάζ Kiko Milano, το δίκτυο καταστημάτων της επεκτάθηκε μέσα στο 2023 με την προσθήκη 6 νέων σημείων στην Ελλάδα, δύο σημείων στην Βουλγαρία και ακόμη δύο στην Ρουμανία. Χάριν στην προσθήκη των νέων αυτών σημείων, εκτιμάται ότι το 2023 θα ολοκληρωθεί με αύξηση πωλήσεων για την αλυσίδα. Στο πεντάμηνο του έτους αύξησε τις πωλήσεις της στην Ελλάδα κατά 88%, συγκριτικά με πέρσι, στα 3,6 εκατ ευρώ, σε συνέχεια ενός έτους κατά το οποίο επετεύχθησαν κέρδη ύψους 885.494 ευρώ, έναντι ζημίων ύψους 311.711 ευρώ, και υπερδιπλασιασμός πωλήσεων σε 8,3 εκατ ευρώ, από 3,27 εκατ ευρώ το 2021.
Σε ό,τι αφορά την θυγατρική ΑM Gencom AE, η εταιρεία δεν ανανέωσε την συνεργασία της με την γερμανική φίρμα αθλητικών ειδών Adidas, προχωρώντας στο κλείσιμο των καταστημάτων λιανικής που ήλεγχε. Πλέον, η εταιρεία προσανατολίζεται κυρίως στον κλάδο του τουρισμού, προχωρώντας σε συνεργασία με την δανέζικη μάρκα σκαφών αναψυχής Rand Boats, καθώς και αναλαμβάνοντας την αντιπροσώπευση της μάρκας σκαφών Nerea Yacht. Η αλλαγή του προσανατολισμού φάνηκε και στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, η οποία έκλεισε το 2022 με αύξηση τζίρου κατά 23,6%, η οποία προήλθε κυρίως από την πώληση μεγάλων σκαφών αναψυχής, κατά 97,32%. Η απώλεια της Adidas αντισταθμίζεται πάντως από την Under Armour, η οποία επέκτεινε φέτος την παρουσία της στην χώρα μας με 4 νέα καταστήματα, υπό την έλεγχο της θυγατρικής Unlimited Sport ΑΕ.
Ο όμιλος Φάις έκλεισε το 2022 με αύξηση πωλήσεων κατά 33,4%, αγγίζοντας τα 163,2 εκατ ευρώ, και κέρδη EBITDA βελτιωμένα κατα 12% συγκριτικά με το 2021, στα 32,7 εκατ ευρώ. Ωστόσο τα κέρδη χρήσης περιορίστηκαν σε 8,95 εκατ ευρώ, από 11,4 εκατ ευρώ το 2021 και καταγράφεται αρνητικό κεφάλαιο κίνησης, ύψους 8,45 εκατ ευρώ, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος που ήταν 7,49 εκατ ευρώ. Το στοιχείο αυτό υποχρεώνει τον όμιλο να προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία του, υπό την προϋπόθεση της συνεχιζόμενης στήριξης μετόχων και δανειστών.
Αξίζει να σημειωθεί τέλος ότι ο όμιλος Φάις προδοκά περαιτέρω αύξηση των εσόδων του μέσα στο τρέχον έτος, καθώς θα συμπληρωθεί η πρώτη δωδεκάμηνη λειτουργία της ανανεωμένης Αγοράς Μοδιάνο, στην Θεσσαλονίκη, η οποία ενσωματώνεται στην θυγατρική One Outlet AE, μαζί με την ομώνυμη εταιρεία διαχείρισης εμπορικών κέντρων και την Creta Seaside Estates Ανώνυμη Εταιρεία Εκμετάλλευσης Ακινήτων. Η One Outlet έκλεισε την χρήση του 2022 με αύξηση τζίρου και 56%, στα 7,11 εκατ ευρώ, κι αύξησε τα μικτά της κέρδη σε 1,6 εκατ ευρώ από 1,1 εκατ ευρώ το 2021.