ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 09:37:09 DATA
Πηγή: Fais Group

Αύξηση πωλήσεων 15% αλλά και πίεση στα κέρδη για τη Sportswind το 2023

Βελτίωση μεγεθών προβλέπει για φέτος ο όμιλος Φάις, χάρη στη νέα συνεργασία με την αμερικανική Levi's και στη διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων. Το 9ο κατάστημα Puma θα ανοίξει αρχές του 2025 στο The Mall of Athens.

Σε θετικό έδαφος βρέθηκαν οι πωλήσεις της εταιρείας Sportswind κατά τη χρήση του 2023, στη βάση των εξαιρετικών επιδόσεων τόσο της ισπανικής φίρμας ενδυμάτων Mango -της οποίας είναι master franchisee- όσο και της Puma, την οποία η εταιρεία αντιπροσωπεύει κατά αποκλειστικότητα σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία. Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας -η οποία εντάσσεται στον όμιλο Φάις- ενισχύθηκε κατά 15% συγκριτικά με το 2022, ωστόσο οι αυξημένες αγορές αποθεμάτων προκειμένου να τροφοδοτηθεί η περαιτέρω ανάπτυξη της μέσω του ανοίγματος νέων σημείων δημιούργησαν προσωρινά αρνητικό κεφάλαιο κίνησης, το οποίο αναμένεται να αντιστραφεί εντός της τρέχουσας χρήσης.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις της Sportswind αυξήθηκαν κατά 15%, σε 46,12 εκατ ευρώ το 2023, έναντι 40,16 εκατ ευρώ το 2022, ωθούμενες κυρίως από την ενίσχυση των πωλήσεων της Mango σε ποσοστό 23% σε ετήσια βάση, της Puma κατά 5%, αλλά και του brand New Era, κατά 62%, συγκριτικά με το 2022. Ωστόσο τα κέρδη μετά φόρων μειώθηκαν σε 1,4 εκατ ευρώ από 2,97 εκατ ευρώ και το μικτό περιθώριο κέρδους προσδιορίσηκε σε 36% το 2023, από 41% κατά την προηγούμενη χρήση. Όπως διευκρινίζει η διοίκηση της Sportswind, η καταγραφόμενη μείωση οφείλεται κυρίως σε δαπάνες διαφήμισης, ενσωματωμένες στο κόστος αγορών εμπορευμάτων της Puma, αλλά και στην αλλαγή του τρόπου τιμολόγησης των ειδών με την υπογραφή της γερμανικής εταιρείας. Ως εκ τούτου, αρνητικά επηρεάστηκαν και τα αποτελέσματα σε επίπεδο EBITDA, υποχωρώντας την χρονιά που πέρασε σε 5,81 εκατ ευρώ από 6,85 εκατ ευρώ το 2022.

Σε κάθε περίπτωση, η εταιρεία εκτιμά ότι η τρέχουσα χρήση θα ολοκληρωθεί με θετικό πρόσημο, δεδομένου ότι ωριμάζουν οι επενδύσεις στις οποίες προέβη το περασμένο έτος, με πιο σημαντική την ανάληψη της αποκλειστικής αντιπροσώπευσης των χονδρικών πωλήσεων της αμερικανικής φίρμας Levi’s σε Ελλάδα και Κύπρο, καθώς και την συνακόλουθη λειτουργία και διαχείριση δύο ομώνυμων καταστημάτων σε Γλυφάδα και Νέα Ερυθραία. Μέσα στην χρήση του 2023 ξεκίνησε επίσης η λειτουργία του νέου καταστήματος Puma στο εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos στην Θεσσαλονίκη, ενώ μέσα στο 2024 άνοιξε ένα νέο flagship κατάστημα της φίρμας στην Γλυφάδα. Η Sportswind προτίθεται να προσθέσει ένα ακόμη σημείο της γερμανικής εταιρείας στις αρχές του 2025, στο εμπορικό κέντρο The Mall of Athens. Σημειώνεται τέλος ότι πέραν των συνεργασιών χονδρικής, η Sportswind διαθέτει δίκτυο 19 καταστημάτων, εκ των οποίων 4 καταστήματα της ισπανικής αλυσίδας Mango και 8 σημεία Puma.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Tρία σχήματα ενδιαφέρονται για την εξαγορά της «νέας» Folli Follie

Η εταιρεία συνομιλεί με τρεις ενδιαφερόμενους αγοραστές, από την Ελλάδα και το εξωτερικό. «Ασφυξία» προκαλεί η δικαστική απόφαση για τη δέσμευση περιουσιακών στοιχείων, θα κατατεθεί έφεση.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ισχυρά κέρδη για το 2024 αναμένει η Funky Buddha, ενισχύει το δίκτυό της

Η εταιρεία Altex που αναπτύσσει την αλυσίδα ανδρικών ενδυμάτων έκλεισε την χρήση του 2023 με αύξηση πωλήσεων σε ποσοστό 15%, ενώ αναμένει περαιτέρω διεύρυνση του κύκλου εργασιών σε ποσοστό 12% για φέτος.