ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Πηγή: Fais Group

Αύξηση πωλήσεων 15% αλλά και πίεση στα κέρδη για τη Sportswind το 2023

Βελτίωση μεγεθών προβλέπει για φέτος ο όμιλος Φάις, χάρη στη νέα συνεργασία με την αμερικανική Levi's και στη διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων. Το 9ο κατάστημα Puma θα ανοίξει αρχές του 2025 στο The Mall of Athens.

Σε θετικό έδαφος βρέθηκαν οι πωλήσεις της εταιρείας Sportswind κατά τη χρήση του 2023, στη βάση των εξαιρετικών επιδόσεων τόσο της ισπανικής φίρμας ενδυμάτων Mango -της οποίας είναι master franchisee- όσο και της Puma, την οποία η εταιρεία αντιπροσωπεύει κατά αποκλειστικότητα σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία. Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας -η οποία εντάσσεται στον όμιλο Φάις- ενισχύθηκε κατά 15% συγκριτικά με το 2022, ωστόσο οι αυξημένες αγορές αποθεμάτων προκειμένου να τροφοδοτηθεί η περαιτέρω ανάπτυξη της μέσω του ανοίγματος νέων σημείων δημιούργησαν προσωρινά αρνητικό κεφάλαιο κίνησης, το οποίο αναμένεται να αντιστραφεί εντός της τρέχουσας χρήσης.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις της Sportswind αυξήθηκαν κατά 15%, σε 46,12 εκατ ευρώ το 2023, έναντι 40,16 εκατ ευρώ το 2022, ωθούμενες κυρίως από την ενίσχυση των πωλήσεων της Mango σε ποσοστό 23% σε ετήσια βάση, της Puma κατά 5%, αλλά και του brand New Era, κατά 62%, συγκριτικά με το 2022. Ωστόσο τα κέρδη μετά φόρων μειώθηκαν σε 1,4 εκατ ευρώ από 2,97 εκατ ευρώ και το μικτό περιθώριο κέρδους προσδιορίσηκε σε 36% το 2023, από 41% κατά την προηγούμενη χρήση. Όπως διευκρινίζει η διοίκηση της Sportswind, η καταγραφόμενη μείωση οφείλεται κυρίως σε δαπάνες διαφήμισης, ενσωματωμένες στο κόστος αγορών εμπορευμάτων της Puma, αλλά και στην αλλαγή του τρόπου τιμολόγησης των ειδών με την υπογραφή της γερμανικής εταιρείας. Ως εκ τούτου, αρνητικά επηρεάστηκαν και τα αποτελέσματα σε επίπεδο EBITDA, υποχωρώντας την χρονιά που πέρασε σε 5,81 εκατ ευρώ από 6,85 εκατ ευρώ το 2022.

Σε κάθε περίπτωση, η εταιρεία εκτιμά ότι η τρέχουσα χρήση θα ολοκληρωθεί με θετικό πρόσημο, δεδομένου ότι ωριμάζουν οι επενδύσεις στις οποίες προέβη το περασμένο έτος, με πιο σημαντική την ανάληψη της αποκλειστικής αντιπροσώπευσης των χονδρικών πωλήσεων της αμερικανικής φίρμας Levi’s σε Ελλάδα και Κύπρο, καθώς και την συνακόλουθη λειτουργία και διαχείριση δύο ομώνυμων καταστημάτων σε Γλυφάδα και Νέα Ερυθραία. Μέσα στην χρήση του 2023 ξεκίνησε επίσης η λειτουργία του νέου καταστήματος Puma στο εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos στην Θεσσαλονίκη, ενώ μέσα στο 2024 άνοιξε ένα νέο flagship κατάστημα της φίρμας στην Γλυφάδα. Η Sportswind προτίθεται να προσθέσει ένα ακόμη σημείο της γερμανικής εταιρείας στις αρχές του 2025, στο εμπορικό κέντρο The Mall of Athens. Σημειώνεται τέλος ότι πέραν των συνεργασιών χονδρικής, η Sportswind διαθέτει δίκτυο 19 καταστημάτων, εκ των οποίων 4 καταστήματα της ισπανικής αλυσίδας Mango και 8 σημεία Puma.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τζίρο 100 εκατ. θα φέρει η Foot Locker στον όμιλο Φουρλή το 2027

Μέσω της Sportswear AE ο όμιλος Φουρλή τοποθετείται ανταγωνιστικά στην αγορά των αθλητικών ενδυμάτων και υποδημάτων, αναπτύσσοντας τις αλυσίδες Intersport και Foot Locker στη Ν.Α. Ευρώπη. Επενδύσεις άνω των 80 εκατ. μέχρι το 2028.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Έτος σταθεροποίησης κι ανόδου του 2024 για την αλυσίδα Toi & Moi

Η αλυσίδα γυναικείων ενδυμάτων διαβλέπει προοπτικές επαναφοράς σε κερδοφορία φέτος, μετά από ένα έτος μείωσης πωλήσεων και ζημίων. Διατηρεί 20 σημεία πώλησης σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πέντε καταστήματα στο δίκτυο της JD Sports και σχέδια για νέα επέκταση

Ο βρετανικός όμιλος τροφοδοτεί την ανάπτυξη του μέσω του ανοίγματος νέων σημείων διεθνώς. Άνοιξε 83 νέα καταστήματα το πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης, αυξάνοντας τα έσοδα του κατά 5% συγκριτικά με πέρσι.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ενισχυμένες οι πωλήσες της Shop & Trade, οι τόκοι πίεσαν την κερδοφορία

Η εταιρεία προσδοκά καλύτερες επιδόσεις φέτος. Ποντάρει στην αποδοτικότητα της εφοδιαστικής της αλυσίδας και σε συνεργασίες με ξένα σήματα, όπως τα υποδήματα Birkenstock που είχαν αύξηση πωλήσεων 150% το 2023.
Pepco
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πιέζονται διεθνώς οι πωλήσεις της Pepco, δύο νέα καταστήματα στην Ελλάδα

Η επέκταση του δικτύου καταστημάτων θα τροφοδοτήσει την ανάπτυξη στην Ελλάδα και το 2025, παρά τα αυξανόμενα κόστη αγορών και μεταφοράς εμπορευμάτων. Μειώθηκαν οι πωλήσεις του ομίλου το δ' τρίμηνο.