ΓΔ: 1392.44 -0.81% Τζίρος: 121.52 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 DATA
Πηγή: Fais Group

Επενδύει σε επέκταση των δικτύων καταστημάτων του ο όμιλος Φάις

Ο όμιλος αύξησε τις πωλήσεις του κατά 17% το 2023, ενώ προσδοκά ακόμη πιο βελτιωμένα μεγέθη φέτος, έχοντας επενδύσει σε δημοφιλή εμπορικά σήματα όπως τα Levi's, Under Armour, UGG και Kiko Milano.

Αυξημένες πωλήσεις είχε κατά τη χρήση του 2023 ο όμιλος Fais Group, με την ανοδική τάση στον τζίρο να διατηρείται και κατά το πρώτο μισό του 2024, προϊδεάζοντας για την ενίσχυση των κερδών EBITDA το τρέχον έτος. Παράλληλα, συνεχίζεται και φέτος το αναπτυξιακό πλάνο του ομίλου, το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την επέκταση του δικτύου καταστημάτων της αλυσίδας καλλυντικών Kiko Milano και στις αγορές της Τσεχίας και της Σλοβακίας, μετά από την υπογραφή σχετικού συμβολαίου, αλλά και της αλυσίδας αθλητικών ειδών Puma, με ένα ακόμη σημείο να εγκαινιάζεται τον προσεχή Ιανουάριο στο εμπορικό κέντρο The Mall Athens.

Σε ό,τι αφορά τα μεγέθη του 2023, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του ομίλου ενισχύθηκε κατά 17% συγκριτικά με το 2022, αγγίζοντας τα 191,3 εκατ ευρώ, με το μικτό περιθώριο κέρδους να διατηρείται αμετάβλητο στα επίπεδα του 45% και τα κέρδη της χρήσης να μειώνονται σε 5,1 εκατ ευρώ, από 8,9 εκατ ευρώ το προηγούμενο έτος. Ενισχυμένα ήταν τα κέρδη  ΕΒΙΤDA την χρονιά που πέρασε, αγγίζοντας τα 38,9 εκατ ευρώ από 32,7 εκατ ευρώ το 2022.

Η διοίκηση του ομίλου επισημαίνει τη διακοπή της διαδικασίας αποκλιμάκωσης του πληθωρισμού μέσα στο 2023 ως βασική παράμετρο που επηρέασε κι εξακολουθεί να επηρεάζει τις καταναλωτικές δαπάνες, σημειώνοντας ότι ο πληθωρισμός χωρίς την ενέργεια και τα είδη διατροφής αναμένεται να διατηρηθεί στο 3,1% τόσο φέτος όσο και το 2025. Ως εκ τούτου, οι οικονομίες κλίμακος, οι συνέργειες και η βελτίωση των υπαρχουσών συνεργασιών αποτελούν προτεραιότητες για φέτος, οι οποίες, εφόσον δεν υπάρξουν άλλα δυσμενή γεγονότα διεθνώς, δύναται να παράξουν καλύτερα αποτελέσματα.

Αναλύοντας την εικόνα του ομίλου ανά ενοποιούμενη εταιρεία, ξεχωρίζει η Unlimited Sport AE, η οποία διαθέτει τα σήματα Under Armour, UGG και Technogym. Η εταιρεία κατέγραψε αύξηση τζίιρου κατά 23% την χρονιά που πέρασε, χάριν στην ενίσχυση των λιανικών πωλήσεων της Under Armour κατά 32% και των χονδρικών κατά 25%. Σε ποσοστό 39% βελτιώθηκαν οι πωλήσεις των μηχανημάτων εκγύμνασης Technogym και κατά 18% των υποδημάτων με την υπογραφή UGG. Ως εκ τούτου, τα κέρδη ΕBITDA της εταιρείας βελτιώθηκαν κατά 36%, αγγίζοντας τα 13,3 εκατ ευρώ, ενώ για φέτος εκτιμάται ότι θα διατηρηθεί ο δυναμισμός πωλήσεων και κερδοφορίας.

Mango και New Era ώθησαν επίσης τις επιδόσεις της εταιρείας Sportswind AE, με την πρώτη να ενισχύει τις λιανικές της πωλήσεις κατά 23% και την δεύτερη κατά 62% συγκριτρικά με το 2022, ωθώντας συνολικά την εταιρεία σε αυξηση πωλήσεων κατά 15%. Πιο μετριασμένη ήταν η αύξηση των χονδρικών πωλήσεων για την αλυσίδα αθλητικών Puma, η οποία μέσα στο 2024 άνοιξε το flagship κατάστημά της στην Γλυφάδα και επενδύει στην περαιτέρω επέκταση της παρουσιας της στην εγχώρια αγορά.

Σχετικά βελτιωμένη εικόνα είχε επίσης η Καλόγηρου ΑΕ, που αναπτύσσει τις αλυσίδες υποδημάτων κι αξεσουάρ Καλόγηρου, Nine West και Haralas, με τις πωλήσεις της να ενισχύονται κατά 7% ή 3,32 εκατ ευρώ, και τα κέρδη EBITDA να περιορίζονται σε 8,42 εκατ ευρώ το 2023 από 9,58 εκατ ευρώ το 2022. Η αντιπροσώπευση νέων σημάτων παραμένεται βασική στόχευση για την εταιρεία και φέτος, σε συνέχεια ενός έτους διεύρυνσης των μεριδίων αγοράς της λόγω και του ανοίγματος δύο νέων σημείων Haralas στο εμπορικό κέντρο River West και την Λάρισα.

Πολύ θετική είναι η εικόνα για την SLF η οποία αναπτύσσει την αλυσίδα καλλυντικών Kiko Milano και η οποία παραμένει σε στάδιο ανάπτυξης. Μέσα στο 2024 άνοιξαν 6 νέα σημεία της αλυσίδας ενώ προγραμματίζεται η προσθήκη ακόμη δύο σε Κόρινθο και Ξάνθη. Οι πωλήσεις της στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 78% συγκριτικά με το 2022, αγγίζοντας τα 14,8 εκατ ευρώ, ενώ άνω των 3 εκατ ευρώ ήταν τα έσοδα της κυπριακής θυγατρικής, με τα κέρδη μετά φόρων να ανέρχονται σε 14% των πωλήσεων. Έσοδα άνω του 1 εκατ ευρώ είχε επίσης η θυγατρική στην Βουλγαρία, η οποία λειτουργεί δύο σημεία, με τα κέρδη μετά φόρων να ανέρχονται σε ποσοστό 20% επί των πωλήσεων. Άμεσα θα λειτουργήσει και νέο κατάστημα στο Plovdiv.

Αυξημένα έσοδα κατά 17% είχε επίσης η εταιρεία One Outlet, η οποία λειτουργεί το εμπορικό κέντρο One Salonica στην συμπρωτεύουσα, χάριν κυριως στην αναπροσαρμογή  μισθωμάτων υφιστάμενων μισθώσεων, ενώ θετικά εξελίσσεται ο πρώτος χρόνος λειτουργίας της Αγοράς Μοδιανο, με τους επισκέπτες να αγγίζουν τα 4 εκατ και την πληρότητα στα μισθωμένα καταστήματά της να ανέρχεται σε 69%. Μέσα στο 2024, ο όμιλος προχώρησε επίσης στην σύσταση της εταιρείας The Denim Co., η οποία διαχειρίζεται προς το παρόν δύο καταστήματα της φίρμας Levi’s σε Νέα Ερυθραία και Γλυφάδα, με δύο νέα σημεία να προγραμματίζεται να εγκαινιαστούν πριν την λήξη του έτους σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση πωλήσεων 15% αλλά και πίεση στα κέρδη για τη Sportswind το 2023

Βελτίωση μεγεθών προβλέπει για φέτος ο όμιλος Φάις, χάρη στη νέα συνεργασία με την αμερικανική Levi's και στη διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων. Το 9ο κατάστημα Puma θα ανοίξει αρχές του 2025 στο The Mall of Athens.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Έτος σταθεροποίησης κι ανόδου του 2024 για την αλυσίδα Toi & Moi

Η αλυσίδα γυναικείων ενδυμάτων διαβλέπει προοπτικές επαναφοράς σε κερδοφορία φέτος, μετά από ένα έτος μείωσης πωλήσεων και ζημίων. Διατηρεί 20 σημεία πώλησης σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πέντε καταστήματα στο δίκτυο της JD Sports και σχέδια για νέα επέκταση

Ο βρετανικός όμιλος τροφοδοτεί την ανάπτυξη του μέσω του ανοίγματος νέων σημείων διεθνώς. Άνοιξε 83 νέα καταστήματα το πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης, αυξάνοντας τα έσοδα του κατά 5% συγκριτικά με πέρσι.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ενισχυμένες οι πωλήσες της Shop & Trade, οι τόκοι πίεσαν την κερδοφορία

Η εταιρεία προσδοκά καλύτερες επιδόσεις φέτος. Ποντάρει στην αποδοτικότητα της εφοδιαστικής της αλυσίδας και σε συνεργασίες με ξένα σήματα, όπως τα υποδήματα Birkenstock που είχαν αύξηση πωλήσεων 150% το 2023.
Pepco
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πιέζονται διεθνώς οι πωλήσεις της Pepco, δύο νέα καταστήματα στην Ελλάδα

Η επέκταση του δικτύου καταστημάτων θα τροφοδοτήσει την ανάπτυξη στην Ελλάδα και το 2025, παρά τα αυξανόμενα κόστη αγορών και μεταφοράς εμπορευμάτων. Μειώθηκαν οι πωλήσεις του ομίλου το δ' τρίμηνο.