ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Shutterstock

Γιατί δεν βάζουν πλέον ρεζέρβα στα αυτοκίνητα οι κατασκευαστές

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν την αντικατάσταση της ρεζέρβας με κιτ επισκευής, θέλοντας να μειώσουν το κόστος αλλά και το βάρος του αυτοκινήτου για μικρότερη κατανάλωση καυσίμων.

Όλο και περισσότερες εταιρίες τα τελευταία χρόνια αντικαθιστούν την ρεζέρβα με κιτ επισκευής ελαστικού, σύμφωνα με μελέτη της American Automobile Association. Το ποσοστό των νέων αυτοκινήτων που διαθέτουν κιτ επισκευής, τα οποία αγοράστηκαν το 2014 και το 2015 ανέρχονταν στο 36%, ενώ τα τελευταία χρόνια η συντριπτική μερίδα των αυτοκινήτων δεν διαθέτει ρεζέρβα, με το ποσοστό να είναι πολύ μεγαλύτερο.

Ο κυριότερος λόγος που οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν την αντικατάσταση της ρεζέρβας με κιτ επισκευής είναι η μείωση του κόστους, αλλά και η μείωση του βάρους του αυτοκινήτου και κατά συνέπεια η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Ένα κιτ επισκευής ζυγίζει περίπου 2 κιλά σε αντίθεση με μία ρεζέρβα που ξεπερνάει τα 14 κιλά.

Σύμφωνα με την έρευνα, τα κιτ επισκευής δεν μπορούν να αντικαταστήσουν πλήρως την ρεζέρβα μιας και αυτά δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε περιπτώσεις που το ελαστικό σπάσει εντελώς ή στραβώσει η ζάντα.

Ο τρόπος που λειτουργεί ένα κιτ επισκευής είναι η εισαγωγή του υγρού μέσα στο ελαστικό μέσω μιας τρόμπας, η οποία λειτουργεί με πίεση και ενέργεια που προέρχεται από παροχή του αυτοκινήτου. Φυσικά η επισκευή σε αυτή την περίπτωση γίνεται μόνο όταν η διάμετρος της τρύπας είναι μικρή και μπορεί το υγρό να την καλύψει άμεσα.

Τέλος η έρευνα έδειξε πως το 90% των ανδρών ηλικίας μεταξύ 34-54 ετών γνωρίζει πως να αλλάξει ένα ελαστικό, με το ποσοστό στους άνδρες ηλικίας 18-34 να ανέρχεται στο 78%. Το 97% των ανδρών ανεξαρτήτου ηλικίας δήλωσε πως γνωρίζει να αλλάξει ένα σκασμένο ελαστικό, με το αντίστοιχο ποσοστό των γυναικών να ανέρχεται στο 68%.

Ένας ακόμη λόγος προώθησης του κιτ επισκευής στα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι η εξοικονόμηση χώρου, κυρίως στις υβριδικές εκδόσεις και τα ηλεκτρικά, όπου η μπαταρία καταλαμβάνει μεγάλο μέρος των διαθέσιμων χώρων και το επιπλέον εκατοστό πάνω στην πλατφόρμα παίζει σημαντικό ρόλο. Ο χώρος που θα βρούμε το κιτ επισκευής είναι στη θέση της ρεζέρβας μέσα σε μια θήκη.

Άλλωστε δεν θα πρέπει να ξεχνάμε την μεγάλη προσπάθεια που κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν το βάρος του αυτοκινήτου, προκειμένου να πιάσουν τα όρια εκπομπών ρύπων, για να μην δεχθούν βαριά πρόστιμα, ενώ η πολιτική των μειωμένων ρύπων επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό και την διαμόρφωση των τελών κυκλοφορίας.

Η αλλαγή του ελαστικού είναι μια διαδικασία που χρειάζεται εξοικείωση. Απαιτείται προσοχή στην τοποθέτηση του γρύλλου σε συγκεκριμένα σημεία του πλαισίου. Πρώτα ξεβιδώνουμε τα μπουλόνια πριν σηκώσουμε το αυτοκίνητο, αφαιρούμε το τροχό με το σκασμένο λάστιχο και τοποθετούμε την ρεζέρβα.

Στην περίπτωση που δεν υπάρχει ρεζέρβα αλλά μόνο κιτ επισκευής, τότε θα πρέπει να δώσουμε την απαραίτητη ηλεκτρική ενέργεια στην τρόμπα μέσω μιας παροχής στο αυτοκίνητο και να προσαρμόσουμε το μπουκαλάκι με το υγρό στη βαλβίδα. Σε περίπτωση που η τρύπα είναι μεγάλου διαμετρήματος, και το υγρό δεν μπορεί την καλύψει, τότε καλούμε την οδική βοήθεια.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

autokinito-smartcar-texnologia
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Η τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου στο αντικλεπτικό σύστημα αυτοκινήτων

Η βιομετρική αναγνώριση του οδηγού θα επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ξεκινήσει μόνο μετά την επιτυχή ταυτοποίηση, και θα λειτουργεί ως ένα επιπλέον μέτρο αποφυγής της κλοπής του οχήματος. Τί άλλες υπηρεσίες θα μπορεί να προσφέρει.
ΔΙΕΘΝΗ

Οριστικό λουκέτο από τα τέλη Μαρτίου μπαίνει στην Audi Βρυξελλών

Η κρίση στη μητρική Volkswagen πιέζει τον γερμανικό κολοσσό να περιορίσει τα κόστη. Ξεκινά επομένως το ριζικό πρόγραμμα λιτότητας από το μικρό εργοστάσιο στις Βρυξέλλες, το οποίο παράγει αποκλειστικά ένα και μόνο μοντέλο: το ηλεκτρικό SUV Q8 e-tron.
ΔΙΕΘΝΗ

Στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων ετών ο δείκτης κερδοφορίας της BMW

Στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά της BMW, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατακόρυφα κατά 30% τους τρεις τελευταίους μήνες έως τον Σεπτέμβριο, καθώς οι καταναλωτές μείωσαν τις δαπάνες των προϊόντων πολυτελείας.
Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΔΙΕΘΝΗ

Στροφή στο ανακυκλωμένο πλαστικό για τη βιομηχανία αυτοκινήτου

Η επεξεργασία πλαστικών απορριμμάτων ανοίγει νέες ευκαιρίες στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας καθώς ανακτούν πρώτες ύλες υψηλής ποιότητας και επαναχρησιμοποιούνται σε μια σειρά από ανταλλακτικά αυτοκινήτων.
ΔΙΕΘΝΗ

Βυθίζεται η μετοχή της Mercedes Benz από τον «εφιάλτη της Κίνας»

Ο γερμανικός κολοσσός έχει να αντιμετωπίσει το δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον της Κίνας καθώς και την στροφή των καταναλωτών σε εγχώριες μάρκες αυτοκινήτων που διαθέτουν πιο προηγμένη ψηφιακή τεχνολογία.