H μέγα-βιομηχανική μονάδα της Tesla στην Σανγκάη άρχισε πρόσφατα την εξαγωγή του παραγόμενου μοντέλου αυτοκινήτου της Model Y (Rear-Wheel Drive), σηματοδοτώντας την έναρξη της εξαγωγής στην αγορά της Νότιας Κορέας, για τα οχήματα της Tesla που παράγονται στην Κίνα, όπως ανακοίνωσε η εταιρία.
Κατά το προηγούμενο χρονικό διάστημα τα οχήματα της Tesla που εξάγονταν στη Νότια Κορέα ήταν παραγωγής του εργοστασίου της Tesla Fremont Factory στις ΗΠΑ.
Το εργοστάσιο της Σανγκάης κατέγραψε έναν όγκο παράδοσης 476.500 οχημάτων στην παγκόσμια αγορά για το πρώτο εξάμηνο του 2023, αντιστοιχώντας στα 2/3 των συνολικών παραδόσεων οχημάτων της προηγούμενης χρονιάς.
Κατά την τρέχουσα περίοδο, ένα όχημα μπορεί να βγει από τη γραμμή παραγωγής σε χρόνο μικρότερο των 40 δευτερολέπτων στο ίδιο εργοστάσιο, ενώ ποσοστό 95% των εξαρτημάτων και ανταλλακτικών που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή των οχημάτων προέρχονται από τοπικούς προμηθευτές.
«Τρέχουν» τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα
Οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων και υβριδικών οχημάτων διπλασιάστηκαν στην Κίνα το 2022 και αντιπροσωπεύουν πάνω από το ένα τέταρτο των πωληθέντων οχημάτων, ένα πρωτόγνωρο επίπεδο, σύμφωνα με την Κινεζική Ομοσπονδία Κατασκευαστών ΙΧ Οχημάτων (CPCA).
Η υποστήριξη της κυβέρνησης στα ηλεκτρικά οχήματα, σε συνδυασμό με το αυξανόμενο ενδιαφέρον των καταναλωτών, επέτρεψε στις κινεζικές επιχειρήσεις να κυριαρχήσουν στην εσωτερική τους αγορά, την μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.
Μολονότι η Tesla παραμένει η πρώτη εταιρεία σε πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, η δημοτικότητα κινεζικών εμπορικών σημάτων γνώρισε άνοδο τα τελευταία χρόνια. Η κινεζική κατασκευάστρια BYD, μια από τις πιο σημαντικές εταιρείες στον κλάδο των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στη χώρα της, είδε τα καθαρά κέρδη της να πενταπλασιάζονται το 2022.
Ωστόσο τα κέρδη της Tesla είχαν υποχωρήσει αρκετά το πρώτο τρίμηνο παρά μια σημαντική αύξηση στις πωλήσεις της, λόγω μείωσης των τιμών της. Η αμερικανική εταιρεία είχε ανακοινώσει τον Απρίλιο ότι θα εγκαταστήσει δεύτερο «μεγα-εργοστάσιο» μπαταριών στην Σανγκάη.
Αυτό θα έχει αρχική δυνατότητα παραγωγής 10.000 μπαταριών Megapack ετησίως και θα αρχίσει την παραγωγή του το δεύτερο τρίμηνο του 2024, σύμφωνα με το κινεζικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua. Το εργοστάσιο αυτό θα είναι το δεύτερο της Tesla στην Σανγκάη, μετά το άνοιγμα τεράστιων εγκαταστάσεων συναρμολόγησης το 2019.