Το εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων της Toyota στην Τουρκία θα γίνει το πρώτο εργοστάσιο της ιαπωνικής μάρκας στην Ευρώπη που θα παράγει plug-in-υβριδικά οχήματα και μπαταρίες. Σε αντίθεση με τους αντιπάλους που ποντάρουν αποκλειστικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Toyota βασίζεται στην ανάπτυξη των υβριδικών οχημάτων και των αυτοκινήτων υδρογόνου, καθώς υποστηρίζει ότι δεν θα είναι σε θέση κάθε χώρα να φιλοξενήσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα λόγω των περιορισμών στην ηλεκτρική ενέργεια και της οικονομικής προσιτότητας.
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, σε αυτό το εργοστάσιο θα κατασκευάζεται η δεύτερη γενιά του Toyota C-HR, η οποία θα είναι διαθέσιμη σε υβριδικές και plug-in υβριδικές εκδόσεις. Το νέο Toyota C-HR θα είναι επίσης το πρώτο plug-in υβριδικό επιβατικό αυτοκίνητο που θα παράγεται στην Τουρκία.
Παράλληλα, με τη γραμμή παραγωγής οχημάτων, σε αυτό το εργοστάσιο, θα κατασκευαστεί μια νέα γραμμή συναρμολόγησης μπαταριών plug-in, παραγωγικότητας 75.000 μονάδων ετησίως. Η συναρμολόγηση υβριδικών μπαταριών plug-in θα ξεκινήσει τον Δεκέμβριο του 2023, δημιουργώντας περίπου 60 νέες θέσεις εργασίας, αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση.
Η δημιουργία της γραμμής συναρμολόγησης μπαταριών στο αποτελεί στρατηγικό ορόσημο για τον μετασχηματισμό της ηλεκτροκίνησης της Toyota και θα υποστηρίξει επίσης άλλα εργοστάσια της Toyota στην Ευρώπη στο μέλλον με ανθρώπινο δυναμικό και τεχνογνωσία.
Η συνολική επένδυση για αυτό το έργο θα είναι περίπου 317 εκατ. ευρώ, ανεβάζοντας τη συνολική επένδυση στο εργοστάσιο σε περίπου 2,3 δισ. ευρώ. Στο πλαίσιο της επένδυσης, θα βελτιωθεί η γραμμή παραγωγής για να ανταποκριθεί στις μελλοντικές απαιτήσεις ποικιλομορφίας και ευελιξίας της παραγωγής - βασικός παράγοντας στη στρατηγική επιχειρηματικής βιωσιμότητας της Toyota Europe.
Η εταιρεία έχει υπάρξει ιδιαίτερα επικριτική απέναντι στην υιοθέτηση πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων και σήμερα κατατάσσεται σταθερά στις χειρότερες θέσεις στις προσπάθειες μείωσης των ρύπων άνθρακα από την αυτοκινητοβιομηχανία. Η Toyota αναπροσαρμόζει το πλάνο της για τα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς ο παγκόσμιος ανταγωνισμός την έχει αφήσει σημαντικά πίσω, έχοντας υπερβεί τις προσδοκίες της αυτοκινητοβιομηχανίας που υποτίμησε την ταχύτητα της μετάβασης στην ηλεκτρική τεχνολογία.
Υπενθυμίζουμε πως μόλις τον περασμένο μήνα η Toyota Europe παρουσίασε τη δική της στρατηγική για την επίτευξη ουδετερότητας ως προς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2040, η οποία περιελάμβανε πέντε νέα EVs με μπαταρία μέχρι το 2026. Στόχος της Toyota Europe είναι να δει τα μοντέλα EV να αντιπροσωπεύουν το 50% των πωλήσεών της μέχρι το 2030, πριν προχωρήσει στην πώληση μόνο EV μέχρι το 2040.