Κυριάρχησε και το 2020 το ντίζελ όσον αφορά τις ταξινομήσεις φορτηγών της ΕΕ στο μερίδιο αγοράς (96,4%), ενώ η βενζίνη αντιστοιχούσε μόλις στο 0,1% της συνολικής ζήτησης πέρυσι. Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα (ECV) αντιπροσώπευαν το 0,5% όλων των νέων φορτηγών που ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Όλα τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV) συνδυάστηκαν σε μερίδιο αγοράς 3,5% το 2020, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία.
Φορτηγά ντίζελ και βενζίνης
Συνολικά, το 2020, οι εγγραφές νέων πετρελαιοκίνητων φορτηγών στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 25,5% σε 226.150 μονάδες, με τη ζήτηση να εξασθενεί από τον αντίκτυπο του COVID-19. Με εξαίρεση την Ελλάδα, όλες οι αγορές της ΕΕ σημείωσαν διψήφια πτώση στις πωλήσεις ντίζελ πέρυσι, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων σημαντικών: Γερμανία (-25,3%), Γαλλία (-24,7%), Ισπανία (-21,4%) και Ιταλία (- 13,0%). Αυτό οδήγησε σε μερίδιο αγοράς σε επίπεδο ΕΕ 96,4% για το ντίζελ, από 97,5% το 2019.
Παράλληλα, μόνο 210 φορτηγά βενζίνης ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την περιοχή της ΕΕ το 2020, το 95% των οποίων πωλήθηκε μόνο σε τρεις χώρες: Γερμανία, Φινλανδία και Βέλγιο.
Εναλλακτικά κινητήρια οχήματα (APV)
Οι εγγραφές νέων ηλεκτρικά φορτισμένων οχημάτων (ECV) στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκαν από 745 φορτηγά το 2019 σε 1.059 το 2020 (αύξηση 42,1%), με αποτέλεσμα ένα μερίδιο αγοράς 0,5%. Πάνω από το 90% όλων των ηλεκτρικών φορτηγών που ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την περιοχή πωλήθηκαν μόνο σε τρεις αγορές: Γερμανία (852 μονάδες), Ρουμανία (76 μονάδες) και Ολλανδία (41 μονάδες). Αντίθετα, σε 12 χώρες της ΕΕ δεν πωλήθηκε ούτε ένα ηλεκτρικό φορτηγό πέρυσι.
Το 2020, η ζήτηση για υβριδικά φορτηγά στην ΕΕ αυξήθηκε κατά 31,5%, αν και αυτό ήταν κυρίως αποτέλεσμα μίας χαμηλής βάσης σύγκρισης. Με 351 μονάδες καταχωρημένες πέρυσι, τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) αντιπροσώπευαν μόνο το 0,1% όλων των μεσαίων και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων που πωλήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οχήματα με εναλλακτικά καύσιμα - το 99% των οποίων λειτουργούν με φυσικό αέριο - αντιπροσώπευαν τη συντριπτική πλειονότητα των φορτηγών εναλλακτικής ισχύος που ταξινομήθηκαν πέρυσι. Η ζήτηση αυξήθηκε κατά 5,8% σε 6.861 μονάδες, με το μερίδιο αγοράς να αυξάνεται από 2,1% το 2019 σε 2,9% το 2020. Αυτό οφείλεται, κυρίως, στις ισχυρές πωλήσεις φορτηγών φυσικού αερίου στη Γερμανία, η οποία τώρα είναι η μεγαλύτερη αγορά της ΕΕ για αυτά τα οχήματα.