ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: ΑΠΕ

Κυριαρχία του ντίζελ στις επιλογές των καταναλωτών για φορτηγά το 2020

Μειώθηκαν κατά 25,5% οι εγγραφές νέων πετρελαιοκίνητων φορτηγών στην ΕΕ το 2020, ενώ αύξηση της τάξης του 42,1% γνώρισαν τα ηλεκτρικά φορτισμένα οχήματα.

Κυριάρχησε και το 2020 το ντίζελ όσον αφορά τις ταξινομήσεις φορτηγών της ΕΕ στο μερίδιο αγοράς (96,4%), ενώ η βενζίνη αντιστοιχούσε μόλις στο 0,1% της συνολικής ζήτησης πέρυσι. Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα (ECV) αντιπροσώπευαν το 0,5% όλων των νέων φορτηγών που ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Όλα τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV) συνδυάστηκαν σε μερίδιο αγοράς 3,5% το 2020, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία.

Φορτηγά ντίζελ και βενζίνης

Συνολικά, το 2020, οι εγγραφές νέων πετρελαιοκίνητων φορτηγών στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 25,5% σε 226.150 μονάδες, με τη ζήτηση να εξασθενεί από τον αντίκτυπο του COVID-19. Με εξαίρεση την Ελλάδα, όλες οι αγορές της ΕΕ σημείωσαν διψήφια πτώση στις πωλήσεις ντίζελ πέρυσι, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων σημαντικών: Γερμανία (-25,3%), Γαλλία (-24,7%), Ισπανία (-21,4%) και Ιταλία (- 13,0%). Αυτό οδήγησε σε μερίδιο αγοράς σε επίπεδο ΕΕ 96,4% για το ντίζελ, από 97,5% το 2019.

Παράλληλα, μόνο 210 φορτηγά βενζίνης ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την περιοχή της ΕΕ το 2020, το 95% των οποίων πωλήθηκε μόνο σε τρεις χώρες: Γερμανία, Φινλανδία και Βέλγιο.

Εναλλακτικά κινητήρια οχήματα (APV)

Οι εγγραφές νέων ηλεκτρικά φορτισμένων οχημάτων (ECV) στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκαν από 745 φορτηγά το 2019 σε 1.059 το 2020 (αύξηση 42,1%), με αποτέλεσμα ένα μερίδιο αγοράς 0,5%. Πάνω από το 90% όλων των ηλεκτρικών φορτηγών που ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την περιοχή πωλήθηκαν μόνο σε τρεις αγορές: Γερμανία (852 μονάδες), Ρουμανία (76 μονάδες) και Ολλανδία (41 μονάδες). Αντίθετα, σε 12 χώρες της ΕΕ δεν πωλήθηκε ούτε ένα ηλεκτρικό φορτηγό πέρυσι.

Το 2020, η ζήτηση για υβριδικά φορτηγά στην ΕΕ αυξήθηκε κατά 31,5%, αν και αυτό ήταν κυρίως αποτέλεσμα μίας χαμηλής βάσης σύγκρισης. Με 351 μονάδες καταχωρημένες πέρυσι, τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) αντιπροσώπευαν μόνο το 0,1% όλων των μεσαίων και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων που πωλήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Οχήματα με εναλλακτικά καύσιμα - το 99% των οποίων λειτουργούν με φυσικό αέριο - αντιπροσώπευαν τη συντριπτική πλειονότητα των φορτηγών εναλλακτικής ισχύος που ταξινομήθηκαν πέρυσι. Η ζήτηση αυξήθηκε κατά 5,8% σε 6.861 μονάδες, με το μερίδιο αγοράς να αυξάνεται από 2,1% το 2019 σε 2,9% το 2020. Αυτό οφείλεται, κυρίως, στις ισχυρές πωλήσεις φορτηγών φυσικού αερίου στη Γερμανία, η οποία τώρα είναι η μεγαλύτερη αγορά της ΕΕ για αυτά τα οχήματα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Συμφωνία στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για την έγκριση των 26 Επιτρόπων

Μετά την έγκριση των 26 Επιτρόπων μεμονωμένα, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα αποφασίσει με ψηφοφορία, στις 27 Νοεμβρίου στην Ολομέλεια στο Στρασβούργο, για την έγκριση του νέου Σώματος της Επιτροπής.
ΔΙΕΘΝΗ

Εντελώς ανεύθυνη η απειλή πυρηνικής κλιμάκωσης ανέφερε ο Μπορέλ

Όσον αφορά την καταστροφή του υποθαλάσσιου καλωδίου οπτικών ινών που συνέδεε τη Φινλανδία με τη Γερμανία, ο Μπορέλ τόνισε ότι η Ε.Ε. δεν μπορεί να συνδέσει το περιστατικό αυτό με κάποιον συγκεκριμένο δρώντα.