ΓΔ: 1406.2 0.33% Τζίρος: 208.82 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 DATA
Φώτο: Pixabay

«Δεν συμφέρει να ανοίξουμε μόνο για Χριστούγεννα», λένε οι Γερμανοί ξενοδόχοι

Kύμα πτωχεύσεων σε ξενοδοχεία και εστιατόρια φοβούνται οι εκπρόσωποι του κλάδου στη Γερμανία. Δηλώνουν ότι δεν έχει νόημα να ανοίξουν για λίγες μέρες στις γιορτές και ζητούν άμεση οικονομική βοήθεια.

Ξενοδοχεία, εστιατόρια, μπαρ και νυχτερινά κέντρα παραμένουν κλειστά στη Γερμανία τουλάχιστον μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου. Η καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ και οι πρωθυπουργοί των ομόσπονδων κρατιδίων συμφώνησαν προ ημερών στην παράταση του μερικού lockdown που αρχικά επρόκειτο να ισχύσει μόνο για τον μήνα Νοέμβριο.

Μιλώντας στη Γερμανική Ραδιοφωνία (DLF) η Ίνγκριντ Χάρτγκες, πρόεδρος του Γερμανικού Συνδέσμου Ξενοδόχων και Εστιατόρων (DEHOGA) παραδέχεται ότι ο κλάδος δεν περίμενε τίποτα διαφορετικό. «Ήταν σαφές τις τελευταίες ημέρες ότι δεν θα ανοίξουμε», λέει η επικεφαλής του συνδέσμου. «Είναι οδυνηρό για τον κλάδο, που ασφαλώς θα ήθελε να εξυπηρετήσει τον κόσμο, ιδιαίτερα τις ημέρες των εορτών. Η απελπισία και η ανασφάλεια εντείνονται. Πολύ σημαντικό είναι να εκταμιευθεί τουλάχιστον γρήγορα η οικονομική βοήθεια για τον Νοέμβριο...». 

Ο σύνδεσμος DEHOGA επισημαίνει ότι πολλές επιχειρήσεις του κλάδου, όπως τα νυχτερινά κέντρα, οι διοργανωτές εκδηλώσεων και οι επιχειρήσεις κέιτεριγκ, παραμένουν κλειστές από τον Μάρτιο. Πολλά παράπονα ακούστηκαν έκτοτε για καθυστερήσεις και γραφειοκρατικά κωλύματα στη χορήγηση οικονομικής βοήθειας. Σε μία προσπάθεια να απλοποιήσουν τις διαδικασίες οι αρμόδιες αρχές εγκαινίασαν την περασμένη Τρίτη μία ειδική ιστοσελίδα για τους δικαιούχους που θέλουν να ζητήσουν οικονομική ενίσχυση.

«Κατ' αρχάς, χαιρετίζουμε το γεγονός ότι ανακοινώθηκε η δυνατότητα οικονομικής ενίσχυσης την ίδια μέρα που ανακοινώθηκαν και τα νέα περιοριστικά μέτρα», λέει η Ίνγκριντ Χάρτγκες, σύμφωνα με την Deutsche Welle. «Μιλάμε για μία εφάπαξ ενίσχυση 5.000 για αυτοαπασχολούμενους και μέχρι 10.000 για τις επιχειρήσεις, ποσό που φυσικά δεν αρκεί για τις μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου. Το ζήτημα είναι πόσο γρήγορα θα εκταμιευθούν αυτά τα χρήματα, γιατί οι επιχειρήσεις χρειάζονται ρευστότητα και αν καθυστερήσουμε είναι βέβαιο ότι θα αρχίσουν τα λουκέτα». 

«Δεν έχει νόημα να ανοίξουμε για λίγες μέρες...»

Στις αρχές Δεκεμβρίου αναμένεται η απόφαση για το αν, πότε και υπό ποιες προϋποθέσεις θα μπορούν να ανοίξουν εστιατόρια και ξενοδοχεία τις ημέρες των εορτών. Σε έξι ομοσπονδιακά κρατίδια της Γερμανίας οι ξενοδόχοι δηλώνουν έτοιμοι να ανοίξουν έστω και για λίγες μέρες, παρά τις περί του αντιθέτου συστάσεις της καγκελαρίας, προκειμένου να διευκολύνουν τους ταξιδιώτες που επισκέπτονται συγγενείς τους για τις γιορτές. Πάντως, για τις περισσότερες επιχειρήσεις του κλάδου δεν έχει νόημα να ανοίξουν μόνο για λίγες μέρες, επισημαίνει η Ίνγκριντ Χάρτγκες:

«Το 90% των επιχειρήσεων που ρωτήσαμε λένε ότι δεν αξίζει τον κόπο. Σκεφτείτε ότι ένα εστιατόριο ή ένα ξενοδοχείο θέλει κάποια προετοιμασία, πρέπει να γίνουν προμήθειες, ειδικά αυτές τις μέρες μπορεί να αγοράσουν κάτι πιο ποιοτικό ή ακριβό για το μενού, πρέπει να στολίσουν τον χώρο, να βγάλουν βάρδιες για εργαζόμενους που έχουν βγει σε αναστολή εργασίας. Δεν είναι γκαράζ, που το ανοίγεις και το κλείνεις όποτε θέλεις. Υπάρχουν διαδικασίες που πρέπει να προγραμματιστούν νωρίς. Να ανοίξεις για πέντε μέρες δεν γίνεται, δεν συμφέρει...».

Σε αντίθεση με τον τουρισμό και την εστίαση τα εμπορικά καταστήματα παραμένουν ανοιχτά. Ωστόσο και εκεί θα ισχύσουν πιο αυστηροί περιορισμοί τις ημέρες των Χριστουγέννων: ενώ μέχρι σήμερα επιτρεπόταν ένας πελάτης ανά 10 τ.μ., ο νέος κανόνας θα είναι να επιτραπεί ένας πελάτης ανά 20 τ.μ. Όλα δείχνουν λοιπόν ότι, ακόμη και αν ανοίξουν τα εστιατόρια, δεν θα μπορούν να δέχονται παρά ελάχιστους πελάτες. «Η αρχική σκέψη ήταν ότι αν ανοίξουμε, δεν θα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε περισσότερο από το 30% του χώρου, αλλά αν είναι έτσι δεν συμφέρει καν να ανοίξουμε», λέει η Ίνγκριντ Χάρτγκες. «Ήδη το καλοκαίρι είχαμε προβλέψει μέτρα υγιεινής, αποστάσεις ασφαλείας, προστατευτικά πλεξιγκλάς και τα λοιπά. Νομίζω ότι δεν πρέπει να υπερβάλλουμε, άλλωστε και το Ινστιτούτο Ρόμπερτ Κοχ είχε επιβεβαιώσει ότι ξενοδοχεία και εστιατόρια δεν αποτελούν εστίες υπερμετάδοσης. Βλέπουμε εξάλλου ότι από τότε που κλείσαμε και πάλι- έχουν περάσει σχεδόν τέσσερις εβδομάδες- δεν έχει περιοριστεί ιδιαίτερα η πανδημία...».

Προβληματισμός για τα χιονοδρομικά κέντρα

Ένας ακόμη «πονοκέφαλος» του κλάδου είναι τα χιονοδρομικά κέντρα- δημοφιλείς προορισμοί για τις ημέρες των εορτών και όχι μόνο για τα υψηλά εισοδήματα. Σε εποχές πανδημίας το πιο πιθανό είναι ότι τα χιονοδρομικά κέντρα θα κλείσουν, αλλά αυτό θα αποτελούσε ένα ακόμη σοβαρό πλήγμα για τον τουρισμό, ιδιαίτερα στην ορεινή Γερμανία, αλλά και στη γειτονική Αυστρία. Γι' αυτό, επισημαίνει η πρόεδρος του DEHOGA, είναι σημαντικό να συμφωνήσουν όλες οι ευρωπαϊκές χώρες σε μία κοινή γραμμή. Γιατί σε διαφορετική περίπτωση «θα είναι πολύ δύσκολο να εξηγήσουμε στους δικούς μας επιχειρηματίες του κλάδου ότι οι Γερμανοί μπορούν να πάνε για σκι στην Αυστρία ή στη βόρεια Ιταλία, αλλά στην ίδια τη Γερμανία το σκι απαγορεύεται...». 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

businessdaily-FTI-Group-Germany
ΔΙΕΘΝΗ

Αίτηση πτώχευσης από τον τρίτο μεγαλύτερο τουριστικό όμιλο της Ευρώπης

Η FTI απασχολεί 11.000 άτομα παγκοσμίως και προσφέρει εκδρομές σε περισσότερους από 40 προορισμούς σε όλο τον κόσμο, μεταξύ άλλων μέσω των 10.000 συνεργαζόμενων πρακτορείων της στη Γερμανία.
Tourismos, Turism, Pieria, Litohoro
ΔΙΕΘΝΗ

Μεγάλο ενδιαφέρον από τους τουρίστες της Γερμανίας για την Πιερία

Για την Πιερία, τα πλεονεκτήματα της περιοχής είναι τα πολλά camping, οι όμορφες παραλίες, αλλά και η γειτνίαση με τον Όλυμπο. Πολλοί τουρίστες που την είχαν επισκεφθεί στο παρελθόν επιθυμούν να ξαναέρθουν.
Neoi, Young, Tourismos, Taxidia
ΔΙΕΘΝΗ

Η έκρηξη του πληθωρισμού περιορίζει τις διακοπές των Γερμανών

Σύμφωνα με έρευνα της PricewaterhouseCoopers το 73% των Γερμανών δηλώνει ότι θα σκεφτόταν να περιορίσει τα αεροπορικά ταξίδια λόγω της αύξησης των τιμών. Αναγκαίες οι εκπτώσεις και προσφορές για να αυξηθεί η φετινή ζήτηση.