Από το 2026, το οικονομικό αποτύπωμα της Formula 1 μεγαλώνει εντυπωσιακά, με τα ποσά που κατευθύνονται στις ομάδες να αποτυπώνουν τη νέα εποχή που έχει διαμορφώσει η Liberty Media. Με αυστηρό cost cap, αυξημένα έσοδα και σαφή σύνδεση αγωνιστικής επιτυχίας και χρηματοδότησης, η κατανομή των χρημάτων αποκτά καθοριστικό ρόλο για τις ισορροπίες εντός και εκτός πίστας.
Σύμφωνα με αναλύσεις, τα έσοδα του πρωταθλήματος εκτοξεύτηκαν και η Liberty Media ετοιμάζεται να μοιράσει πάνω από 1,6 δισ. δολάρια στις ομάδες, με βάση την τελική τους θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Όπως αναφέρει το MotorsportWeek, περίπου το 45% των συνολικών εσόδων της Formula 1, τα οποία για το 2026 εκτιμώνται στα 3,7 δισ. δολάρια, κατευθύνεται απευθείας στις ομάδες. Το ποσό αυτό αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία, καθώς όλες οι ομάδες λειτουργούν πλέον υπό αυστηρό cost cap, γεγονός που καθιστά τη χρηματοδότηση κομβική για την εξέλιξη και τη βιωσιμότητά τους.
Η κατανομή των χρημάτων γίνεται βάσει της τελικής κατάταξης στους κατασκευαστές. Η πρωταθλήτρια ομάδα λαμβάνει περίπου το 14% του συνολικού prize pool, ενώ η τελευταία περιορίζεται στο 6%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του RacingNews365, η McLaren ήταν και το 2025 η μεγάλη κερδισμένη, εξασφαλίζοντας περίπου 175 εκατ. δολάρια, επιβεβαιώνοντας την αγωνιστική και οικονομική της κυριαρχία.
Πίσω από τη McLaren, η Mercedes κατάφερε να αυξήσει σημαντικά τα έσοδά της, λαμβάνοντας περίπου 164 εκατ. δολάρια, μετά την άνοδό της στη δεύτερη θέση.
Η Red Bull διατήρησε την τρίτη θέση και έλαβε κοντά στα 152 εκατ. δολάρια, ενώ η Ferrari είδε τα έσοδά της να μειώνονται, καθώς υποχώρησε τέταρτη και περιορίστηκε στα 141 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές.
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στη Williams, η οποία παρουσίασε τη μεγαλύτερη αγωνιστική άνοδο. Όπως επισημαίνει το RacingNews365, η βρετανική ομάδα εκτοξεύθηκε στην πέμπτη θέση, γεγονός που της απέφερε περίπου 130 εκατ. δολάρια και ενίσχυσε περαιτέρω το πλάνο ανάκαμψης που έχει χαράξει η διοίκησή της.
Στη μεσαία ζώνη, οι Racing Bulls κατέλαβαν την έκτη θέση και εξασφάλισαν περίπου 119 εκατ. δολάρια, ενώ η Aston Martin ακολούθησε με 107 εκατ. δολάρια.
Η Haas έκλεισε τη σεζόν όγδοη, λαμβάνοντας κοντά στα 96 εκατ. δολάρια, με τη Sauber, που θα μετατραπεί σε εργοστασιακή ομάδα της Audi, να ακολουθεί με έσοδα περίπου 85 εκατ. δολάρια, όπως αναφέρει και το Motorcyclesports.net.
Στον αντίποδα, η Alpine βρέθηκε στην τελευταία θέση του πρωταθλήματος, γεγονός που είχε άμεσο οικονομικό αντίκτυπο.
Σύμφωνα με MotorsportWeek, η γαλλική ομάδα περιορίστηκε σε περίπου 75 εκατ. δολάρια, ποσό που αντικατοπτρίζει τη δύσκολη αγωνιστική της χρονιά και αυξάνει την πίεση για άμεση βελτίωση.