Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχώρησε σε αναθεώρηση των δασμών που έχουν επιβληθεί στα ηλεκτρικά οχήματα της Volkswagen, τα οποία κατασκευάζονται στην Κίνα. Σύμφωνα με δημοσίευμα της επίσημης εφημερίδας της ΕΕ, η διαδικασία αυτή ενδέχεται να οδηγήσει στην αντικατάστασή τους με μια δέσμευση ελάχιστης τιμής.
Οι δασμοί αυτοί είχαν τεθεί σε ισχύ από τον Οκτώβριο του 2024, στο πλαίσιο μέτρων κατά των επιδοτήσεων, ενώ η Επιτροπή ανακοίνωσε ότι εξετάζει σχετική πρόταση δέσμευσης από τη Volkswagen. Η αξιολόγηση επικεντρώνεται στο κατά πόσο η πρόταση είναι αποδεκτή και εφαρμόσιμη, σύμφωνα με το Reuters.
Παράλληλα, στις ΗΠΑ, ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ προχωρά σε μείωση των στόχων για την εξοικονόμηση καυσίμου στα αυτοκίνητα. Η πρόταση αυτή έχει τύχει θετικής υποδοχής από τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τις εταιρείες πετρελαίου, ενώ περιβαλλοντικές οργανώσεις εκφράζουν ανησυχίες για αύξηση του κόστους για τους οδηγούς, όπως αναφέρει η Financial Times.
Ο Τραμπ χαρακτήρισε τα πρότυπα απόδοσης καυσίμου που είχε θεσπίσει ο προκάτοχός του, Τζο Μπάιντεν, ως «γελοία επαχθή», δηλώνοντας πως δημιουργούν προβλήματα στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Η νέα πρόταση της Εθνικής Διοίκησης Ασφάλειας της Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπει μείωση του στόχου μέσης οικονομίας καυσίμου στα 34,5 μίλια ανά γαλόνι έως το 2031, έναντι του προηγούμενου στόχου των 50,4 μιλίων ανά γαλόνι.
Η κυβέρνηση Τραμπ έχει ήδη καταργήσει φορολογική έκπτωση για τα ηλεκτρικά οχήματα και προσπαθεί να αποτρέψει την πολιτεία της Καλιφόρνια από την εφαρμογή αυστηρότερων ελέγχων εκπομπών. Η εξέλιξη αυτή ενισχύει τη συζήτηση για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες δηλώνουν πως τα αυστηρά πρότυπα αυξάνουν το κόστος των βενζινοκίνητων οχημάτων.