ΓΔ: 2011.16 -0.12% Τζίρος: 1.67 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:31:36
Λογότυπο Toyota
Το κτίριο της Toyota με το εμβληματικό λογότυπο στην πρόσοψη.

Πτώση 5% για την Toyota μετά τις προβλέψεις κερδών και δασμών Τραμπ

Οι μετοχές της Toyota υποχώρησαν έως 5% στο Τόκιο, καθώς οι προβλέψεις κερδών απογοήτευσαν τους επενδυτές. Η εταιρεία αναγνωρίζει τις επιπτώσεις των αμερικανικών δασμών στις επιδόσεις της.

Οι μετοχές της Toyota Motor Corp. σημείωσαν τη μεγαλύτερη πτώση από τον Απρίλιο, καθώς οι ετήσιες προβλέψεις κερδών της απογοήτευσαν τους επενδυτές, ένα ακόμη σημάδι ότι οι δασμοί του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ εξακολουθούν να πλήττουν τα οικονομικά της αποτελέσματα.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο ανακοίνωσε ότι αναμένει λειτουργικά κέρδη ύψους 3,4 τρισ. γεν για τη χρήση που λήγει τον Μάρτιο του 2026, αυξημένα σε σχέση με την προηγούμενη πρόβλεψη των 3,2 τρισ. γεν.

 Ωστόσο, το αποτέλεσμα υπολείπεται των εκτιμήσεων των αναλυτών για 3,9 τρισ. γεν, οδηγώντας τη μετοχή σε πτώση έως και 5% στο χρηματιστήριο του Τόκιο.

Παρά την προσπάθεια της Toyota να διατηρήσει θετικό τόνο, τα στοιχεία υπογραμμίζουν τις σοβαρές επιπτώσεις των αμερικανικών δασμών.

 Στο πρώτο εξάμηνο του οικονομικού έτους, τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν σε 2 τρισ. γεν από 2,5 τρισ. πέρυσι, με βουτιά 27% στο δεύτερο τρίμηνο.

«Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κυρίως στην Ιαπωνία και τη Βόρεια Αμερική, παρά τον αντίκτυπο των δασμών των ΗΠΑ», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Κέντα Κον, μιλώντας σε δημοσιογράφους στο Τόκιο, όπως αναφέρει το Bloomberg. 

Οι Ιάπωνες κατασκευαστές αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν πλέον δασμούς 15% στις εξαγωγές προς τις ΗΠΑ, μετά τη συμφωνία του Ιουλίου. ποσοστό αυξημένο από το 2,5%, αλλά χαμηλότερο από το 25% που είχε αρχικά απειλήσει ο Τραμπ.

Παρά τις δυσκολίες, η Toyota κατέγραψε ρεκόρ παγκόσμιων πωλήσεων στο πρώτο εξάμηνο του οικονομικού έτους και άρχισε να ανακτά έδαφος στην Κίνα, όπου κυριαρχούν οι εγχώριες εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων όπως η BYD. Η εταιρεία σημείωσε επίσης μικρή άνοδο στις πωλήσεις στις ΗΠΑ, ακόμη και υπό το βάρος των δασμών.

«Το ποσοστό των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών, έφτασε το 47% χάρη στη ζήτηση στη Βόρεια Αμερική και την Κίνα», πρόσθεσε ο Κον.

Όσον αφορά τις ελλείψεις μικροτσίπ, η Toyota διαβεβαίωσε ότι μέχρι στιγμής δεν έχει επηρεαστεί από την περιορισμένη παραγωγή της ολλανδικής Nexperia BV, αλλά παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις.

«Η Toyota δεν έχει επηρεαστεί ακόμη, αλλά υπάρχει κίνδυνος», τόνισε ο οικονομικός διευθυντής.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Λογότυπο Toyota
ΔΙΕΘΝΗ

Toyota: Κάνει την Τουρκία κόμβο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη

Στο εργοστάσιο θα κατασκευάζεται η δεύτερη γενιά του Toyota C-HR, η οποία θα είναι διαθέσιμη σε υβριδικές και plug-in υβριδικές εκδόσεις, ενώ θα κατασκευαστεί και μια νέα γραμμή συναρμολόγησης μπαταριών plug-in, παραγωγικότητας 75.000 μονάδων ετησίως.