Σε λειτουργία τέθηκαν αυτήν την εβδομάδα τα 10 κέντρα logistics που διατηρεί στην Ισπανία ο κολοσσός της μόδας Inditex (Zara, Pull & Bear, Massimo Dutti, κα), καθώς ξεκίνησε η σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων στην χώρα. Ωστόσο, η δραστηριότητα περιορίζεται περίπου στο μισό, με εναλλασσόμενες βάρδιες και μειωμένα ωράρια για την προστασία του προσωπικού.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου Reuters, από το σύνολο των 13 εργοστασίων που ο όμιλος διατηρεί στην χώρα, μόλις τα τρία βρίσκονται σε λειτουργία κι αυτά εξυπηρετούν την κατασκευή προστατευτικών ειδών για το υγειονομικό προσωπικό των ισπανικών νοσοκομείων κι όχι την παραγωγή ρούχων. Σε ένα από αυτά μάλιστα, οι εργασίες περιορίζονται στο 15% περίπου της φυσιολογικής δραστηριότητας κι αφορούν στην συντήρηση των μηχανημάτων, εν αναμονή της επόμενης ημέρας για το λιανεμπόριο. Παράλληλα, ο όμιλος ανακοίνωσε ότι θα καταβάλει τους μισθούς και για τον Απρίλιο για τους 25.000 υπαλλήλους που απασχολεί στα καταστήματα του εντός της Ισπανίας, αναθεωρώντας παλαιότερη ανακοίνωση του για πιθανή μείωση προσωπικού.
Σημειώνεται ότι από τα μέσα Μαρτίου παραμένουν κλειστά 3.785 καταστήματα των 9 αλυσίδων που η Inditex διατηρεί, σε σύνολο 7.469 σημείων παγκοσμίως, ενώ οι διαδικτυακές πωλήσεις υπολογίζεται ότι συνεισφέρουν περί το 15% του συνολικού κύκλου εργασιών. Ωστόσο, καθώς η πανδημία έχει φέρει την κάθετη πτώση των πωλήσεων ενδυμάτων κι ειδών μόδας διεθνώς, τα διαδικτυακά καταστήματα της Inditex προσφέρουν ήδη εμπορεύματα με έκπτωση έως και 45%, ώστε να περιοριστεί το στοκ που αναπόφευκτα έχει συσσωρευτεί.
Ο ισπανικός όμιλος που φημίζεται για την ταχύτητα με την οποία προμηθεύει τα καταστήματα του -περίπου δύο εβδομάδες από το σχεδιαστήριο στο ράφι του καταστήματος- διαθέτει σημαντική ευελιξία σε ό,τι αφορά την παραγωγή του, καθώς περί το 57% των προμηθευτών του βρίσκονται σε χώρες όπως η Πορτογαλία, η Τουρκία, το Μαρόκο και φυσικά η Ισπανία. Στην παρούσα φάση ωστόσο, η πρόκληση δεν αφορά στην ταχύτητα παραγωγής αλλά στην διαχείριση των αποθεμάτων, θέμα που απασχολεί όλους τους μεγάλους fast fashion retailers, καθώς η πανδημία δημιουργεί νέα δεδομένα σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, επηρεάζοντας την ψυχολογία του πελάτη και περιορίζοντας τις απερίσκεπτες αγορές.
Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση της Inditex, οι συνολικές πωλήσεις παρουσίασαν μείωση 24% στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου, στον απόηχο της εξάπλωσης της πανδημίας στις χώρες της Ευρώπης, από όπου προέρχεται το 62% του κύκλου εργασιών του ομίλου και στις ΗΠΑ (16%). Σε συνέχεια μίας χρονιάς όπου επετεύχθη αύξηση τζίρου κατά 8%, στα 28,2 δισεκατομμύρια ευρώ και καθαρών κερδών κατά 6%, στα 3,63 δισ. ευρώ, στόχο του ισπανικού ομίλου για την τρέχουσα χρήση αποτελεί η διατήρηση του ποσοστού αύξησης των συγκρίσιμων πωλήσεων μεταξύ 4%-6%, ενώ σε μεταγενέστερο χρόνο θα αποφασισθεί η διανομή ή μη μερίσματος.