ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φώτο: Shutterstock

Στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων ετών ο δείκτης κερδοφορίας της BMW

Στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά της BMW, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατακόρυφα κατά 30% τους τρεις τελευταίους μήνες έως τον Σεπτέμβριο, καθώς οι καταναλωτές μείωσαν τις δαπάνες των προϊόντων πολυτελείας.

Ο κύριος δείκτης κερδοφορίας της BMW AG το τρίτο τρίμηνο του 2024, έπεσε στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων τεσσάρων ετών, αναφέρει το Bloomberg.

Η πολυτελής μάρκα αυτοκινήτων αντιμετωπίζει τις συνέπειες από την δαπανηρή ανάκληση 1,5 εκατ. αυτοκινήτων με τα σήματά τους για να επισκευασθεί το ελαττωματικό σύστημα πέδησης και η χαμηλή ζήτηση για τα μοντέλα της στην Κίνα.

Το περιθώριο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας προ τόκων και φόρων μειώθηκε στο 2,3%. Αυτό είναι πολύ χαμηλότερο από τον στόχο του 2024 για τουλάχιστον 6% και το χαμηλότερο από το δεύτερο τρίμηνο του 2020, όταν η πανδημία του κορονοϊού επηρέασε σε πρωτοφανή επίπεδα το εμπόριο.

Η BMW αναθεώρησε τις οικονομικές της προοπτικές για το έτος τον Σεπτέμβριο, γιατί το ελαττωματικό σύστημα πέδησης, που της προμήθευσε η Continental AG, την ανάγκασε να ανακαλέσει 1,5 εκατομμύριο οχήματα με τα σήματά της σε όλο τον κόσμο. Η εταιρεία αποφάσισε να διαθέσει σχεδόν 1 δισεκατομμύριο ευρώ για να διορθώσει το ελαττωματικό σύστημα πέδησης και να αντιμετωπίσει τις συνέπειες από την προσωρινή καθυστέρηση στις παραδόσεις εκατοντάδων χιλιάδων οχημάτων υψηλότερης τιμής.

Τα προβλήματα προστέθηκαν σε μια ήδη δύσκολη περίοδο, καθώς η παραπαίουσα ζήτηση στην Κίνα και την Ευρώπη έπληξε τις πωλήσεις και μείωσε περαιτέρω τα περιθώρια κέρδους.

Οι μετοχές της BMW υποχώρησαν έως και 6,7% στη Φρανκφούρτη, καθώς επηρεάστηκαν και από την εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ, στην προεδρία των ΗΠΑ, ο οποίος έχει δηλώσει ότι θα αυξήσει τους δασμούς στα εισαγόμενα αυτοκίνητα.

Οι μετοχές της BMW έχουν υποχωρήσει περισσότερο από 30% φέτος, σε σχέση με πέρσι.

Στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά της BMW, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατακόρυφα κατά 30% τους τρεις τελευταίους μήνες έως τον Σεπτέμβριο, καθώς οι καταναλωτές μείωσαν τις δαπάνες των προϊόντων πολυτελείας και οι τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες πρόσφεραν λιγότερο ακριβές εναλλακτικές λύσεις. Η BMW και η Mercedes-Benz έχουν μείνει πίσω από την BYD Co., η οποία έχει διαθέσει μια σειρά πλήρως ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων στην αγορά.

Η BMW αναμένει ότι η ζήτηση θα παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων και το τρέχον τρίμηνο, δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της BMW Walter Mertl. Πρόσθεσε ότι η ανάκληση των αυτοκινήτων για να διορθωθεί το ελαττωματικό σύστημα πέδησης αντιπροσωπεύει περισσότερο από το ήμισυ της συνολικής ζημίας της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένης της πτώσης των πωλήσεων το τελευταίο τρίμηνο στην Κίνα.

Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 84% το τρίτο τρίμηνο σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα στα 476 εκατ. ευρώ και μειώθηκαν κατά 36% τους πρώτους εννέα μήνες του έτους.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Audi: Στοχεύει στη βιώσιμη παραγωγή όλων των μοντέλων αυτοκινήτων

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει ξεκινήσει την προσπάθεια για να πετύχει τον μικρότερο δυνατό περιβαλλοντικό αντίκτυπο των μοντέλων της και να ενισχύσει τη βιώσιμη χρήση των κατάλληλων πόρων.
ΔΙΕΘΝΗ

Οριστικό λουκέτο από τα τέλη Μαρτίου μπαίνει στην Audi Βρυξελλών

Η κρίση στη μητρική Volkswagen πιέζει τον γερμανικό κολοσσό να περιορίσει τα κόστη. Ξεκινά επομένως το ριζικό πρόγραμμα λιτότητας από το μικρό εργοστάσιο στις Βρυξέλλες, το οποίο παράγει αποκλειστικά ένα και μόνο μοντέλο: το ηλεκτρικό SUV Q8 e-tron.
Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΔΙΕΘΝΗ

Στροφή στο ανακυκλωμένο πλαστικό για τη βιομηχανία αυτοκινήτου

Η επεξεργασία πλαστικών απορριμμάτων ανοίγει νέες ευκαιρίες στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας καθώς ανακτούν πρώτες ύλες υψηλής ποιότητας και επαναχρησιμοποιούνται σε μια σειρά από ανταλλακτικά αυτοκινήτων.
businessdaily-Blume-Oliver-Volkswagen
ΔΙΕΘΝΗ

Volkswagen: Οι κινέζικες βιομηχανίες αυτοκινήτων να επενδύσουν στην ΕΕ

Ο διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen, Όλιβερ Μπλουμ, είπε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο προσαρμογής των σχεδιαζόμενων δασμών στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα.