ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Φωτο: Shutterstock

Πτήσεις: Σε ισχύ οι νέοι κανόνες για χειραποσκευές και μεταφορά υγρών

Η Ευρωπαϊκή Ένωση τερματίζει την ελευθερία πλαισίου των αεροπορικών εταιρειών ως προς τις χειραποσκευές των επιβατών, επιβάλλοντας ενιαίους κανόνες ως προς τις διαστάσεις και τα κιλά των αποσκευών που επιτρέπονται μέσα στην καμπίνα ενός αεροσκάφους.

Νέοι κανονισμοί τίθενται σε ισχύ στα αεροδρόμια της ΕΕ από σήμερα. Οι αλλαγές αφορούν κυρίως τους επιβάτες που μεταφέρουν χειραποσκευές και επηρεάζουν τη μεταφορά υγρών.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αμφισβήτησε την αξιοπιστία των νέας γενιάς σαρωτών στα αεροδρόμια της ΕΕ και ζήτησε την προσωρινή επαναφορά του προηγούμενου μοντέλου. Αυτό σημαίνει ότι τα αεροδρόμια που χρησιμοποιούν τους νέους σαρωτές C3, οι οποίοι επιτρέπουν στους επιβάτες να αφήνουν τα υγρά και τις ηλεκτρονικές συσκευές μέσα στις αποσκευές τους κατά τον έλεγχο, θα επιστρέψουν στις παλαιότερες μεθόδους για τη διεκπεραίωση των επιβατών στον έλεγχο ασφαλείας.

Η αποτελεσματικότητα των νέων σαρωτών αμφισβητήθηκε από μια τεχνική έκθεση που η Επιτροπή απέστειλε στην Ευρωπαϊκή Διάσκεψη Πολιτικής Αεροπορίας τον περασμένο Μάιο, σημειώνοντας ότι οι σαρωτές δεν μπορούν να εγγυηθούν την αξιοπιστία τους για δοχεία με περιεχόμενο άνω των 330ml.

Από την 1η Σεπτεμβρίου, τα αεροδρόμια που χρησιμοποιούν σαρωτές C3 θα πρέπει να επιστρέψουν στις παραδοσιακές ακτινογραφικές μηχανές, κάτι που μπορεί να προκαλέσει καθυστερήσεις σε ορισμένα αεροδρόμια.

Τι ισχύει για τις αποσκευές

Η Ευρωπαϊκή Ένωση τερματίζει την ελευθερία πλαισίου των αεροπορικών εταιρειών ως προς τις χειραποσκευές των επιβατών, επιβάλλοντας ενιαίους κανόνες ως προς τις διαστάσεις και τα κιλά των αποσκευών που επιτρέπονται μέσα στην καμπίνα ενός αεροσκάφους.

Μέχρι τώρα, οι αεροπορικές εταιρείες ήταν ελεύθερες να θέτουν τους δικούς τους κανονισμούς σχετικά με τις χειραποσκευές. Η Ευρωπαϊκή Ένωση εισαγάγει μια νέα δέσμη κανόνων με στόχο να καταστήσει τις πτήσεις απλούστερες και λιγότερο απρόβλεπτες.

Οι νέοι κανονισμοί της ΕΕ θα επιβάλουν ομοιομορφία σε όλες τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, πράγμα που σημαίνει ότι οι επιβάτες μπορούν πλέον να αναμένουν τυποποιημένα μεγέθη και βάρη αποσκευών. Έτσι οι επιβάτες θα μπορούν να φέρουν μαζί τους μία μικρή αποσκευή (τσάντα χειρός ή backpack) και μία χειραποσκευή η οποία δεν υπερβαίνει σε βάρος τα 10 κιλά.

Οι μέγιστες διαστάσεις (συμπεριλαμβανομένων των χειρολαβών και των τροχών), ορίζονται σε 55 x 40 x 20cm, ενώ το προσωπικό αντικείμενο πρέπει να είναι 40 x 30 x 15cm.

Η Επιτροπή περιγράφει το μέτρο ως «προσωρινό», χωρίς όμως να δίνει συγκεκριμένη ημερομηνία λήξης. Το Συμβούλιο Διεθνών Αερολιμένων Ευρώπης (ACI Europe) χαρακτηρίζει τις αλλαγές αυτές ως σημαντική οπισθοδρόμηση τόσο για τους επιβάτες όσο και για τα αεροδρόμια.

«Τα αεροδρόμια που υιοθέτησαν πρώτα αυτή τη νέα τεχνολογία τιμωρούνται βαριά, τόσο επιχειρησιακά όσο και οικονομικά», δήλωσε ο Olivier Jankovec, Γενικός Διευθυντής του ACI Europe. «Είχαν λάβει την απόφαση να επενδύσουν και να αναπτύξουν σαρωτές C3 με καλή πίστη, βασιζόμενοι στο ότι η ΕΕ είχε εγκρίνει αυτόν τον εξοπλισμό χωρίς περιορισμούς.

Η απόφαση να επιβληθούν τώρα σημαντικοί περιορισμοί στη χρήση τους αμφισβητεί την εμπιστοσύνη που μπορεί να έχει η βιομηχανία στο τρέχον σύστημα πιστοποίησης της ΕΕ για τον εξοπλισμό ασφαλείας της αεροπορίας. Πρέπει να αντλήσουμε τα μαθήματα από αυτήν την κατάσταση και να διασφαλίσουμε ότι το σύστημα πιστοποίησης της ΕΕ θα παρέχει τη νομική βεβαιότητα και τη λειτουργική σταθερότητα που απαιτείται για το μέλλον».

Οι ταξιδιώτες πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για αυτές τις αλλαγές, καθώς οι καθυστερήσεις και οι μεγάλες ουρές στους ελέγχους ασφαλείας μπορεί να δημιουργήσουν σύγχυση και να αυξήσουν τον χρόνο αναμονής. Ο Τιμ Χεντσελ, διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής του HotelPlanner.com, συνιστά στους επιβάτες να ενημερώνονται για τους τελευταίους κανονισμούς και να φθάνουν στο αεροδρόμιο με άφθονο χρόνο πριν από την αναχώρησή τους. Προτείνει να λαμβάνεται υπόψη το ενδεχόμενο καθυστερήσεων και να εξετάζεται το ενδεχόμενο να φθάνουν στο αεροδρόμιο νωρίτερα από τις συνήθεις τρεις ώρες πριν την πτήση.
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Η ΕΕ ανέστειλε πλήρως τη συμφωνία διευκόλυνσης έκδοσης θεωρήσεων με Ρωσία

Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του τέλους αίτησης θεώρησης από 35 ευρώ σε 80 ευρώ, την ανάγκη υποβολής πρόσθετων αποδεικτικών στοιχείων, καθώς και αυξημένους χρόνους διεκπεραίωσης βίζας.
ΔΙΕΘΝΗ

Έκτακτα μέτρα για όλο το 2021 ζητούν τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια

Τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια ζητούν η κρατική βοήθεια προς τις επιχειρήσεις να καταβληθεί έως τα τέλη του 2021. Ο ACI ζητά ένα συγκεκριμένο σχέδιο για την αεροπορία που θα επιτρέψει την καταβολή βοήθειας όσο παραμένουν σε ισχύ τα περιοριστικά μέτρα.
ΔΙΕΘΝΗ

Συμφωνία στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για την έγκριση των 26 Επιτρόπων

Μετά την έγκριση των 26 Επιτρόπων μεμονωμένα, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα αποφασίσει με ψηφοφορία, στις 27 Νοεμβρίου στην Ολομέλεια στο Στρασβούργο, για την έγκριση του νέου Σώματος της Επιτροπής.
ΔΙΕΘΝΗ

Εντελώς ανεύθυνη η απειλή πυρηνικής κλιμάκωσης ανέφερε ο Μπορέλ

Όσον αφορά την καταστροφή του υποθαλάσσιου καλωδίου οπτικών ινών που συνέδεε τη Φινλανδία με τη Γερμανία, ο Μπορέλ τόνισε ότι η Ε.Ε. δεν μπορεί να συνδέσει το περιστατικό αυτό με κάποιον συγκεκριμένο δρώντα.