ΓΔ: 1398.57 0.07% Τζίρος: 67.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:16:30 DATA
Φωτο: Shutterstock

Victoria's Secret και Forever 21 διασώθηκαν από νέους επενδυτές

Τα δημοφιλή brands Victoria's Secret και Forever 21 έφθασαν κοντά στην κατάρρευση αλλά βλέπουν με ελπίδα το μέλλον μετά από τις εξαγορές τους από διαφορετικές εταιρείες. Οι προοπτικές ανάκαμψης και τα νέα στοιχήματα.

Νέες προοπτικές ανοίγονται για δύο δημοφιλή brands του διεθνούς εμπορίου που είδαν το μέλλον τους σε κίνδυνο την προηγούμενη χρονιά, την εταιρεία εσωρούχων Victoria’s Secret και την αλυσίδα νεανικών ενδυμάτων Forever 21, μετά την ανακοίνωση της εξαγοράς τους από διαφορετικούς ομίλους. 

Στην περίπτωση της πρώτης, η δημοφιλής αλυσίδα εσωρούχων αποσπάται από τον όμιλο της L Brands στον οποίο ανήκε, με το fund Sycamore Partners να αποκτά το 55% της νέας εταιρείας, έναντι 525 εκατομμυρίων δολαρίων, και τον όμιλο L να διατηρεί ποσοστό 45%. Η ίδια συμφωνία προβλέπει την απομάκρυνση του Leslie Wexner από τη θέση προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ομίλου L Brands, διατηρώντας ωστόσο την θέση επίτιμου προέδρου στο διοικητικό συμβούλιο. Η κίνηση αυτή, σύμφωνα με αναλυτές, έχει στόχο να διαχωριστεί πλέον πλήρως το brand της Victoria’s Secret από την υπόθεση του Jeffrey Epstein, ο οποίος αποτελούσε για πολλά χρόνια στενότατο συνεργάτη του 82χρονου δισεκατομμυριούχου και μακροβιότερου διευθύνοντος συμβούλου εταιρείας εισηγμένης στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. 

Η Sycamore Partners θα επιδιώξει να χτίσει στο αναγνωρίσιμο όνομα της αλυσίδας εσωρούχων, η οποία ωστόσο τους τελευταίους μήνες υπέστη σοβαρότατο πλήγμα στην φήμη της, στην βάση καταγγελιών εκ μέρους μοντέλων και πρώην στελεχών της για ασφυκτικές συνθήκες εργασίας και σεξιστική εταιρική κουλτούρα. Ήδη η εταιρεία ανακοίνωσε ότι στο τέταρτο τρίμηνο του 2019 οι πωλήσεις της μειώθηκαν περαιτέρω κατά 10% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, στον απόηχο του κλεισίματος αρκετών καταστημάτων, κυρίως στην αμερικανική αγορά. Στόχο της νέας διοίκησης αποτελεί πλέον η μείωση του δανεισμού της Victoria’s Secret αλλά και η ενίσχυση της πιστότητας των πελατών της εντός κι εκτός αμερικανικού εδάφους.

Η εξαγορά της Forever 21

Στην περίπτωση της Forever 21, μετά την προσφυγή της στο πτωχευτικό δίκαιο τον περασμένο Σεπτέμβριο και το κλείσιμο 200 καταστημάτων διεθνώς, υπήρξε σημαντικό ενδιαφέρον από υποψήφιους επενδυτές. Τελικώς, πριν λίγες ημέρες ανακοινώθηκε η εξαγορά της από τους ομίλους Authentic Brands Group, Simon Property Group και Brookfield Property Group, με τους δύο πρώτους να αποκτούν μερίδιο 37,5% έκαστος και τον τελευταίο 25%. Το δυνατό brand name της αμερικανικής φίρμας και η απήχησή της στους εκπροσώπους της γενιάς Z αποτέλεσαν ισχυρό δέλεαρ για τους νέους ιδιοκτήτες. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, η στρατηγική της επόμενης ημέρας προβλέπει την έμφαση σε μία πιο βιώσιμη εφοδιαστική αλυσίδα, σε συνδυασμό με την ταχύτατη πρόσβαση στην αγορά, την ενσωμάτωση των τελευταίων τάσεων της μόδας και την αξιοποίηση της δυναμικής των κοινωνικών δικτύων. Περαιτέρω, σε ό,τι αφορά στο δίκτυο της αλυσίδας προβλέπεται η μετάβαση σε ένα μοντέλο franchising όπου αυτό είναι εφικτό. 

Σημαντικό στοιχείο στην διάσωση της Forever 21 αποτέλεσε το γεγονός ότι η φίρμα, παρά το κλείσιμο πολλών καταστημάτων της, ενίσχυσε την παρουσία της μέσα από τα ηλεκτρονικά της καταστήματα, σε κρίσιμες αγορές όπως αυτές της Ασίας-Ειρηνικού αλλά και της Λατινικής Αμερικής, διατηρώντας ανοιχτούς τους διαύλους επικοινωνίας με τους πελάτες της, παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπιζε. Πλέον, η τοποθέτηση του πρώην στελέχους της σουηδικής Η&Μ, Daniel Kulle, στην θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Forever 21 θεωρείται κλειδί για το μέλλον της

Με περισσότερα από 20 χρόνια εμπειρίας στον σουηδικό κολοσσό ένδυσης, ο Kulle υπήρξε σύμβουλος στρατηγικής του πρώην CEO της Η&Μ, Karl-Johan Persson, επιβλέποντας τον τετραπλασιασμό των πωλήσεων της εταιρείας επί αμερικανικού εδάφους και το άνοιγμα περισσοτέρων από 600 καταστημάτων σε Αμερική, Καναδά και Μεξικό. Πλέον, καλείται να οργανώσει την Forever 21 ώστε να αναδειχθεί σε ικανό ανταγωνιστή της Η&Μ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο όμιλος Authentic Brands Group έχει αναδειχθεί σε υπολογίσιμη δύναμη του εμπορίου, αποκτώντας την τελευταία 10ετία τουλάχιστον 50 brands σε δυσμενή θέση και πραγματοποιώντας ετήσιες πωλήσεις ύψους 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Μέσα στο 2019 απέκτησε το media brand του αμερικανικού περιοδικού Sports Illustrated αλλά και το φημισμένο πολυκατάστημα Barneys, ενώ στο portfolio του περιλαμβάνονται εξίσου γνωστές εταιρείες ένδυσης κι υπόδησης όπως Aeropostale, Nine West και Nautica. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Πώς έχασε τη λάμψη της η Victoria’s Secret

Ακυρώθηκε το εμβληματικό ετήσιο σόου της βιομηχανίας εσωρούχων Victoria's Secret, που δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στις ανάγκες της νέας γενιάς γυναικών. Μεγάλες ζημιές και απώλειες άνω του 80% για τη μετοχή. Το «στοίχημα» για την επόμενη ημέρα.
ΔΙΕΘΝΗ

Ακριβά θα πληρώσει η ένδυση - υπόδηση τα σχέδια του Τραμπ για δασμούς

Η επιπλέον επιβάρυνση για τους Αμερικανούς καταναλωτές υπολογίζεται κοντά στα 10 δισ .δολάρια για την υπόδηση και τα 24 δισ. δολάρια για την ένδυση. Πιθανή η επιβράδυνση και στις ευρωπαϊκές οικονομίες.
ΔΙΕΘΝΗ

Συναγερμός στην Ευρώπη για Temu και Shein, ζητούνται αυστηροί έλεγχοι

Επιστολή της ομοσπονδίας ένδυσης Euratex στην πρόεδρο της Κομισιόν. Έξι χώρες ζητούν δυναμική παρέμβαση της Επιτροπής για αυστηρότερους ελέγχους, καθώς και μέτρα στήριξης των ευρωπαϊκών βιομηχανιών.
temu
ΔΙΕΘΝΗ

Temu και Shein σαρώνουν τις αγορές της Δύσης με ρούχα... της πεντάρας

Οι αδιανόητα χαμηλές τιμές των δύο κινεζικών brands φέρνουν σε θέση άμυνας ακόμη και κολοσσούς όπως η H&M και η Zara, που αναζητούν επειγόντως τη δική τους απάντηση για να κρατήσουν τους καταναλωτές.