ΓΔ: 1468.32 0.31% Τζίρος: 17.92 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:22:38 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Η μείωση των κερδών της Stellantis σηματοδοτεί αλλαγές στον όμιλο

Η Stellantis φαίνεται ότι είναι έτοιμη να πουλήσει είτε να μειώσει την δραστηριότητα των εμπορικών σημάτων της με χαμηλή απόδοση μετά από την απότομη πτώση στα κέρδη του πρώτου εξαμήνου του 2024.

Αναδιοργάνωση του χαρτοφυλακίου της Stellantis για να αυξήσει τα κέρδη της δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Κάρλος Ταβάρες. Τα περιθώρια κέρδους μειώθηκαν σημαντικά στη Βόρεια Αμερική, τη βασική περιοχή κερδών της Stellantis, αναφέρει το Automotive News Europe.

Η Stellantis N.V. είναι ένας πολυεθνικός ευρωπαϊκός - αμερικανικός όμιλος κατασκευής αυτοκινήτων, που ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2021 βάσει μιας διασυνοριακής συγχώνευσης 50% - 50% μεταξύ του ιταλο-αμερικανικού ομίλου Fiat Chrysler Automobiles και του γαλλικού ομίλου PSA. Έχει την έδρα του στο 'Αμστερνταμ της Ολλανδίας. Από τον Μάιο του 2021, η Stellantis είναι η έκτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως (πίσω από τον όμιλο Volkswagen, την Toyota, την Renault - Nissan - Mitsubishi Alliance, την General Motors και την Hyundai Motor Group). Η εταιρεία είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Μιλάνο Borsa Italiana, στο χρηματιστήριο του Παρισιού και στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

Η κύρια δραστηριότητα του Stellantis είναι ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη, η κατασκευή και η πώληση αυτοκινήτων των εταιρειών (με αλφαβητική σειρά) Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Mopar, Opel, Peugeot, Ram και Vauxhall. Ο όμιλος Stellantis έχει 300.000 υπαλλήλους, με παρουσία σε περισσότερες από 130 χώρες και με εγκαταστάσεις παραγωγής σε 30 χώρες

Ο Κάρλος Ταβάρες είναι Πορτογάλος επιχειρηματίας. Είναι ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, της τέταρτης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο βάσει πωλήσεων, που δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση του Ομίλου PSA και της Fiat Chrysler Automobiles.

Η Stellantis φαίνεται ότι είναι έτοιμη να πουλήσει είτε να μειώσει την δραστηριότητα των εμπορικών σημάτων της με χαμηλή απόδοση μετά από την απότομη πτώση στα κέρδη του πρώτου εξαμήνου του 2024, αναφέρει το Reuters.

Η Maserati τίθεται υπό έλεγχο μετά το απογοητευτικό πρώτο εξάμηνο του 2024.

Η πολυτελής μάρκα της Stellantis είχε αρνητικό λειτουργικό περιθώριο και έχασε περισσότερο από το 50% των πωλήσεων της. Η CFO του ομίλου Stellantis Natalie Knight δήλωσε είπε ότι στο μέλλον θα μπορούσε να υπάρξει συζήτηση για το «καλύτερο σπίτι» για τη Maserati.

Το Grecale Folgore, ένα πλήρως ηλεκτρικό μεσαίο SUV. Το Grecale είναι το μοναδικό μοντέλο που σημειώνει μεγάλο όγκο από την γκάμα της Maserati, αλλά οι πωλήσεις μειώθηκαν κατακόρυφα το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Αφού η Maserati ανέφερε απότομα χαμηλότερα μεγέθη πωλήσεων και σημαντικές απώλειες χρημάτων το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, η CFO της Stellantis, Natalie Knight είπε ότι εξετάζονται όλα τα σενάρια για την πολυτελή μάρκα.

Όλα τα εμπορικά σήματα του ομίλου είναι σημαντικά περιουσιακά στοιχεία αλλά «δεν υπάρχει απολύτως κανένα ταμπού» εάν η απόδοσή τους επιδεινωθεί, είπε ο Ταβάρες. Οι μάρκες «είναι εδώ για να αξιοποιηθούν», είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος σε συνέντευξή του στο Bloomberg Television. «Αν δεν είναι σε θέση να κερδίσουν χρήματα από την αξία που αντιπροσωπεύουν, τότε θα έρθουν οι αποφάσεις».

Ο κατασκευαστής των Jeep, Fiat και Peugeot ανέφερε νωρίτερα ότι τα καθαρά έσοδα σχεδόν μειώθηκαν στο μισό το εξάμηνο του 2024 μετά από μια μεγάλη πτώση των πωλήσεων στις ΗΠΑ και την Ευρώπη.

Τα αποτελέσματα, τα οποία οδήγησαν τη μετοχή της Stellantis σε πτώση έως και 13%, ακολούθησαν απογοητευτικές αναφορές αυτή την εβδομάδα από τη Ford και την Tesla που είδαν επίσης τις μετοχές τους να πέφτουν. Ακόμη και η Renault, η οποία ανέφερε την υψηλότερη κερδοφορία της φέτος, είδε τις μετοχές της να πέφτουν 10% καθώς το ευρύτερο επενδυτικό κλίμα επιδεινώθηκε.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν την αποδυνάμωση της ζήτησης, ειδικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθώς και τον εντεινόμενο ανταγωνισμό στην Ασία και την Ευρώπη από Κινέζους κατασκευαστές. Για την Stellantis, τα προβλήματα ήταν πιο έντονα στις ΗΠΑ, όπου η εταιρεία έχει να αντιμετωπίσει και τα υψηλά επίπεδα αποθεμάτων αυτοκινήτων. Επίσης, αποχώρησαν στελέχη και προέκυψαν ζητήματα που αφορούν την ποιότητα και επιβαρύνουν τα κέρδη, αναφέρει το Reuters.

Για να αντιμετωπίσει την ύφεση, ο κατασκευαστής κινείται ήδη στην απόρριψη περιουσιακών στοιχείων. Ανακοίνωσε την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών στη ρομποτική μονάδα Comau, δημιουργώντας μια ακόμη αντιπαράθεση με τα συνδικάτα στην Ιταλία. Επίσης, θα πραγματοποιήσει στρατηγική αναθεώρηση των δραστηριοτήτων της στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Με τις αποστολές στη Βόρεια Αμερική να μειώνονται κατά 18%, η Stellantis αποφάσισε να αναβιώσει ορισμένα μοντέλα που είχε αποσύρει από την αγορά των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένου του Dodge Charger, για να κερδίσει πίσω ορισμένους πελάτες, δήλωσε η Chief Financial Officer Natalie Knight σε συνομιλία της με δημοσιογράφους.

Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι επίσης πιθανό να μειώσει τις τιμές, ειδικά καθώς θα εισάγει νέα προϊόντα, πρόσθεσε η Knight. Η Βόρεια Αμερική, όπου η Stellantis μείωσε την παραγωγή το τρίτο τρίμηνο, «είναι η αγορά που χρειάζεται την περισσότερη δουλειά και όπου είμαστε περισσότερο συγκεντρωμένοι» τόνισε η Knight.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Η Stellantis έτοιμη να κατακτήσει την ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων

Η εταιρεία είναι έτοιμη να «παλέψει» για τη θέση της στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Ευρώπης ενάντια στον ισχυρό ανταγωνισμό από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, δήλωσε ο CEO Κάρλος Ταβάρες.
ΔΙΕΘΝΗ

Αυξήθηκαν οι πωλήσεις της Stellantiς στις ευρωπαϊκές αγορές το α' εξάμηνο

Είναι πρώτη σε συνολικές πωλήσεις στη Γαλλία, την Ιταλία και την Πορτογαλία τόσο τον Ιούνιο όσο και από την αρχή του έτους. Στη Γερμανία, Ιταλία, Πολωνία και Πορτογαλία να καταγράφει σταθερή ανάπτυξη.
ΔΙΕΘΝΗ

Ιταλία: Αναζητά κι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες εκτός της Fiat

Τον Δεκέμβριο του 2023, η Fiat, η ισχυρότερη μάρκα του Stellantis στην Ιταλία, δεν ήταν η μάρκα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ιταλία για πρώτη φορά εδώ και σχεδόν έναν αιώνα, χάνοντας τον τίτλο από τη Volkswagen, αναφέρει το Reuters.
ΔΙΕΘΝΗ

Ο όμιλος Stellantis αρνείται τις εικασίες για συγχώνευση με τη Renault

Την περασμένη Κυριακή, η ιταλική εφημερίδα Il Messaggero ανέφερε ότι η γαλλική κυβέρνηση, η οποία είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Renault και έχει μερίδιο στον όμιλο Stellantis, μελετούσε ένα σχέδιο συγχώνευσης μεταξύ των δύο ομίλων.