ΓΔ: 1482.43 1.23% Τζίρος: 89.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Reuters: Οι πολίτες ενημερώνονται περισσότερο μέσω διαδικτυακών βίντεο

Στο Facebook και το X (πρώην Twitter), σε ένα κοινό που γερνάει, τα παραδοσιακά ΜΜΕ εξακολουθούν να είναι κυρίαρχα, αν και τα κοινωνικά δίκτυα τείνουν να δίνουν όλο και λιγότερο θέση στην είδηση.

Ένας YouTuber παρατίθεται περισσότερο απ' ό,τι οι παραδοσιακές εφημερίδες: η έκδοση για το 2024 της παγκόσμιας έκθεσης αναφοράς για τα ΜΜΕ, που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, επιβεβαιώνει την έκρηξη των βίντεο ως πηγής ειδήσεων στους νέους.

«Το βίντεο γίνεται μία ακόμη πιο σημαντική πηγή ειδήσεων στο διαδίκτυο, ιδιαίτερα μεταξύ των νέων», υπογραμμίζει η έκθεση του ινστιτούτου του Reuters για τη μελέτη της δημοσιογραφίας, που συνδέεται με το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.

Η ετήσια έκθεση για την ψηφιακή αναζήτηση της είδησης στηρίζεται σε διαδικτυακές δημοσκοπήσεις που διενεργήθηκαν από την εταιρία YouGov σε 95.000 ανθρώπους σε 47 χώρες.

Σύμφωνα με τα ευρήματά της, τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων σε παγκόσμιο επίπεδο παρακολουθούν τουλάχιστον ένα σύντομο (διάρκειας μερικών λεπτών) βίντεο για ένα ειδησεογραφικό θέμα κάθε εβδομάδα.

Πρόβλημα για τα παραδοσιακά ΜΜΕ: σχεδόν τα τρία τέταρτα (72%) αυτής της κατανάλωσης βίντεο πραγματοποιείται στις πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, έναντι μόνο 22% για τους ιστοτόπους τους, κάτι που θέτει ένα ζήτημα για την ικανότητά τους να κερδίζουν χρήματα.

Όπως και πέρυσι, παρατηρείται μια διχοτόμηση μεταξύ των κοινωνικών δικτύων.

Στο Facebook και το X (πρώην Twitter), σε ένα κοινό που γερνάει, τα παραδοσιακά ΜΜΕ εξακολουθούν να είναι κυρίαρχα, αν και τα κοινωνικά δίκτυα τείνουν να δίνουν όλο και λιγότερο θέση στην είδηση.

Όμως στα Tik-Tok, Instagram, Snapchat και YouTube, σε πιο νεαρό κοινό, η αναζήτηση της είδησης γίνεται στους δημιουργούς περιεχομένου και τους ινφλουένσερ μάλλον παρά στα κλασικά ΜΜΕ και τους (κλασικούς) δημοσιογράφους.

Η έκθεση αναδεικνύει ιδιαίτερα την περίπτωση του Γάλλου Ουγκό Ντεκρίπτ (Hugo Décrypte) (παρατσούκλι του 27χρονου Ουγκό Τραβέρ) το μέσο του οποίου απασχολεί 25 άτομα.

«Με 2,6 εκατομμύρια εγγεγραμμένους στο κανάλι του στο YouTube και 5,7 εκατ. στο TikTok έγινε μια μεγάλη πηγή ειδήσεων για τους νεαρούς Γάλλους», σημειώνει η έκθεση.

«Στην έρευνά μας, αναφερόταν πιο συχνά απ΄ό,τι οι Le Monde, Le Figaro και Libération μαζί», αναφέρει η έκθεση, υπογραμμίζοντας πως οι εγγεγραμμένοι του Ουγκό Ντεκρίπτ «είναι 27 ετών κατά μέσο όρο, δηλ. περίπου 20 χρόνια μικρότεροι από το κοινό πολλών [παραδοσιακών] ομίλων ενημέρωσης».

Η έκθεση παραθέτει παρόμοιες περιπτώσεις σε άλλες χώρες, όπως ο Βρετανός Τζακ Κέλι (Jack Kelly) ή ο Αμερικανός Βίτους Σπέχαρ (Vitus Spehar).

«Οι καταναλωτές υιοθετούν το βίντεο γιατί έχει εύκολη πρόσβαση και προσφέρει μεγάλη ποικιλία περιεχομένου. Όμως πολλά παραδοσιακά ΜΜΕ επιμένουν σε μια κουλτούρα κειμένου και δυσκολεύονται να προσαρμοστούν», σχολιάζει ο Νικ Νιούμαν, ο κύριος συντάκτης της έρευνας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

facebook
ΔΙΕΘΝΗ

Η ακροδεξιά στη Σουηδία δεν θα κλείσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσής της

Λιγότερο από έναν μήνα πριν από τις ευρωεκλογές, οι Σουηδοί Δημοκράτες πιστώνονται με σχεδόν 19% στην πρόθεση ψήφου στις δημοσκοπήσεις, πίσω από τους Σοσιαλδημοκράτες, πρώτο κόμμα της αντιπολίτευσης.
European Union-Eyropaiki Enosi-EE
ΔΙΕΘΝΗ

H ΕΕ καλεί τις διαδικτυακές πλατφόρμες για προστασία από παραπληροφόρηση

Oι καθορισμένες υπηρεσίες με περισσότερους από 45 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες στην ΕΕ έχουν την υποχρέωση να μετριάζουν τους κινδύνους που σχετίζονται με τις εκλογικές διαδικασίες.
european union-europi-europe-komision
ΔΙΕΘΝΗ

Έρευνα της Κομισιόν για διασπορά fake news σε Tik Tok και Facebook

Η Επιτροπή απέστειλε επίσημο αίτημα για πληροφορίες σε αυτές τις δύο πλατφόρμες, ως μέρος της νέας ευρωπαϊκής νομοθεσίας για τις ψηφιακές υπηρεσίες σχετικά με τη διάδοση «ψευδών πληροφοριών» και «παράνομου περιεχομένου».
google, artificial intelligence
ΔΙΕΘΝΗ

Η Ρωσία ζητά από την Google να ξεμπλοκάρει 200 ρωσικά κανάλια στο YouTube

Μετά την έναρξη της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, τον Φεβρουάριο του 2022, ο αμερικανικός ψηφιακός γίγαντας και μια σειρά από άλλες εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπλόκαραν λογαριασμούς μέσων ενημέρωσης.
Trump, usa, hpa
ΔΙΕΘΝΗ

Η Meta ήρε τους περιορισμούς στους λογαριασμούς του Τραμπ σε Facebook, Instagram

Ο γίγαντας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είχε αναστείλει επ’ αόριστον τους λογαριασμούς του Τραμπ, αφού ο Ρεπουμπλικάνος εξήρε τους υποστηρικτές του που εισέβαλαν στις 6 Ιανουαρίου 2021 στο Καπιτώλιο.