ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 09:53:57 DATA
businessdaily-Xronos-Time
Φωτο: Shutterstock

Πώς να διαχειριστείτε σωστά τον χρόνο σας για να βρείτε την ευτυχία

Ο περισσότερος κόσμος δεν έχει αντιληφθεί την αξία του χρόνου. Στην ουσία σπαταλούν τον χρόνο τους σε ανούσιες ενέργειες και συνήθειες. Ποιες είναι οι τέσσερις βασικές συμβουλές.

Ο χρόνος είναι χρήμα, όπως λέει το γνωστό ρητό. Μόνο που ο χρόνος έχει πολύ περισσότερη αξία, για τον απλό λόγο ότι δεν μπορείτε να τον αναπληρώσετε. Σύμφωνα με ερευνητική μελέτη η εξαγορά του ελεύθερου χρόνου συνδέεται με την ευτυχία.

Πιο συγκεκριμένα, άτομα που συμμετείχαν σε ένα κοινωνικό πείραμα, ανέφεραν ότι θα ήταν περισσότερο ευτυχισμένα αν πλήρωναν 40 δολάρια για να εξοικονομήσουν χρόνο, αντί να ξοδεύουν τα χρήματα σε υλικά αγαθά.

Οι ψυχολόγοι λένε ότι το άγχος λόγω της έλλειψης χρόνου προκαλεί μικρότερη ευχαρίστηση στις ζωές των ανθρώπων και συμβάλλει στο άγχος και την αϋπνία. Πάντως, συμπληρώνουν  ότι οι πολύ πλούσιοι δεν είναι συνήθως πρόθυμοι να πληρώσουν άλλους για να κάνουν τις δουλειές που δεν τους αρέσουν.

Σε μια σειρά από έρευνες παρατηρούμε ότι οι άνθρωποι που ξοδεύουν χρήματα για να εξαγοράσουν περισσότερο ελεύθερο χρόνο είναι πιο ευτυχισμένοι όπως ανέφερε η Elizabeth Dunn, καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο British Columbia του Καναδά

Για να αποκτήσετε όμως ελεύθερο χρόνο θα πρέπει να μάθετε να τον διαχειρίζεστε σωστά. Ο Δημήτρης Τσέλιος, life&business coach, ιδρυτής της Life&Business Strategist και συγγραφέας βιβλίων αυτοβελτίωσης δίνει χρήσιμες συμβουλές στο Businessdaily.gr για την οργάνωση του χρόνου. 

Ο περισσότερος κόσμος δεν έχει αντιληφθεί την αξία του χρόνου. Στην ουσία σπαταλούν τον χρόνο τους σε ανούσιες ενέργειες και συνήθειες που δεν τους φέρνουν πιο κοντά στους στόχους τους (αν έχουν), αντίθετα τους απομακρύνουν από αυτούς. Χαμένος χρόνος ισοδυναμεί με χαμένη παραγωγικότητα, χαμένους στόχους, χαμένα όνειρα. Όταν κάποιος αναφέρει ότι δεν έχει χρόνο, σημαίνει ότι δεν έχει θέσει σωστές προτεραιότητες στη ζωή του και αναλώνει τον χρόνο του σε ανούσια πράγματα. Το αντίδοτο στον χαμένο χρόνο, είναι η οργάνωση ενός πλάνου. Μηνιαίου, εβδομαδιαίου, ημερήσιου. Όσο πιο ανοργάνωτος είναι ένας άνθρωπος, τόσο πιο αγχωμένος είναι στην καθημερινότητά του. 

Συμβουλές για τη σωστή διαχείριση χρόνου 

  • Δημιουργήστε ένα πλάνο (μηνιαίο, εβδομαδιαίο, ημερήσιο). Ένα πλάνο θα σας βοηθήσει να οργανώσετε την σκέψη σας και να θέσετε προτεραιότητες. 
  • Εστιάστε στα σημαντικά και επείγοντα της ημέρας, σύμφωνα με την αρχή του Αμερικανού στρατιωτικού και πολιτικού Ντουάιτ Αϊζενχάουερ, ο οποίος για να ελαφρύνει το φόρτο εργασίας του και να συντονίζει αποτελεσματικότερα τις ενέργειές του, χώριζε τις εργασίες του σε τέσσερις κατηγορίες: 1. Σημαντικές και επείγουσες: Τις ολοκλήρωνε πρώτες συνήθως ο ίδιος, 2. Σημαντικές αλλά μη επείγουσες: Τις μετέφερε σε συγκεκριμένη ημερομηνία, 3. Μη σημαντικές αλλά επείγουσες: Τις ανέθετε σε τρίτους για να γίνουν αμέσως. 4. Μη σημαντικές και μη επείγουσες: Δεν ασχολούνταν καθόλου. 
  • Ξεκινήστε από τις δύσκολες ενέργειες που πρέπει να γίνουν
  • Χρήσιμο θα ήταν να αποφύγετε να ασχολείστε με μη σημαντικά πράγματα, που δεν εναρμονίζονται με τους στόχους σας.

Επιπλέον, η  αποτελεσματική διαχείριση του χρόνου μπορεί να επιτευχθεί και μέσω δύο άλλων πολύ γνωστών νόμων, τον νόμο Pareto και τον νόμο Πάρκινσον

Νόμος Pareto 80-20

Η αρχή αυτή βασίζεται στη θεωρία του Ιταλού οικονομολόγου, Βιλφρέντο Παρέτο, ο οποίος παρατήρησε ότι το 80% του πλούτου στη Ιταλία κατεχόταν από 20% του πληθυσμού το 1897. Η αρχή του Pareto, στο ευρύτερο πλαίσιό του υποστηρίζει ότι το 80% των αποτελεσμάτων προκύπτουν από 20% των μέσων ή αιτιών. Με άλλα λόγια ο κανόνας 80-20 σημαίνει ότι σε κάθε περίπτωση, λίγοι παράγοντες (20%) είναι ζωτικοί και πολλοί (80%) είναι επουσιώδεις. Π.χ. το 20% των πελατών αποφέρουν το 80% των συνολικών πωλήσεων. Σημειώνεται ότι ο νόμος Pareto δεν είναι ένας απόλυτος κανόνας, όμως μπορεί να αποτελέσει ένδειξη μιας εικόνας που πολλοί άνθρωποι δεν έχουν αντιληφθεί. 

Νόμος του Πάρκινσον

Ο νόμος του Πάρκινσον αναφέρει ότι η προσλαμβανομένη σπουδαιότητα ενός έργου αυξάνεται σε σχέση με το διαθέσιμο χρόνο για την εκπλήρωσή του. Αφορά την επικείμενη λήξη προθεσμίας. Αν σας δώσουν 24 ώρες για να εκπληρώσετε ένα έργο, η πίεση του χρόνου θα σας αναγκάσει να επικεντρωθείτε στην εκπλήρωσή του και δεν έχετε άλλη επιλογή παρά να κάνετε τα απολύτως απαραίτητα. Αν σας δώσουν μια βδομάδα να υλοποιήσετε το ίδιο έργο, θα έχετε έξι μέρες περισσότερες για να προσθέσετε πολλές λεπτομέρειες στο έργο. Αν σας δοθούν δυο μήνες για το ίδιο έργο θα το υπεραναλύσετε. Το τελικό αποτέλεσμα της συντομότερης προθεσμίας είναι σχεδόν αναπόφευκτα ίδιας ή και καλύτερης ποιότητας, διότι σας αναγκάζει να συγκεντρωθείτε περισσότερα στα ουσιαστικά θέματα. 

Η καλύτερη λύση, όπως αναφέρει ο life&business coach, Δημήτρης Τσέλιος στο βιβλίο του «111 ερωτήσεις που οι απαντήσεις τους θα αλλάξουν τη ζωή σου!», είναι να χρησιμοποιήσετε συνδυαστικά και τους δύο νόμους. 

Αν ακολουθήσετε τις προαναφερόμενες συμβουλές θα διαχειρίζεστε τον χρόνο σας καλύτερα και μπορεί να γίνεται πιο ευτυχισμένοι. Πώς; Θέτοντας σωστές προτεραιότητες και ακολουθώντας με συνέπεια ένα οργανωμένο πλάνο, τα επίπεδα του άγχους σας θα πέσουν κατακόρυφα. Θα καταφέρετε  να φέρετε εις πέρας μία-μία τις σημαντικές ενέργειες που έχετε να κάνετε και θα νιώσετε αυτοπεποίθηση και εσωτερική ηρεμία και ασφάλεια.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

BUSINESS LIFE

Πώς θα εκπαιδεύσετε τα παιδιά σας να διαχειρίζονται σωστά τα χρήματα

Η χρηματοοικονομική ασφαλιστική σύμβουλος, Κωνσταντίνα Κοντομάρη εξηγεί στο BD τη σημασία της εκπαίδευσης των παιδιών στην οικονομική διαχείριση από μικρή ηλικία και δίνει πρακτικές συμβουλές.
BUSINESS LIFE

Επάνοδος: Από τη φυλακή στην επανένταξη με υποστήριξη από το θέατρο

Ο ηθοποιός, σκηνοθέτης και συγγραφέας, Στρατής Πανούριος μιλά στο BD για τους «επιστρέφοντες πολίτες», το έργο του οργανισμού Επάνοδος και τις θεατρικές παραστάσεις με φυλακισμένους και αποφυλακισμένους.
BUSINESS LIFE

Τα μυστικά της συνέντευξης για εργασία: Πώς απαντάτε σε 10 ερωτήσεις

Οι παγίδες που μπορεί να κρύβει μια συνέντευξη για εργασία και πώς θα τις ξεπεράσετε. Η σημασία της καλής προετοιμασίας. Πώς θα χειριστείτε το ευαίσθητο θέμα του μισθού. Οι συμβουλές από κορυφαία συγγραφέα.
BUSINESS LIFE

Οι 5 τρόποι για να σταματήσετε να μηρυκάζετε τα προβλήματα στην εργασία

Ο μηρυκασμός είναι η διανοητική συνήθεια να σκέφτεστε υπερβολικά αρνητικές και άχρηστες σκέψεις για το παρελθόν. Συνδέεται με κατάθλιψη, θυμό, επιθετικότητα και χαμηλή αυτοπεποίθηση.