ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
ypologistes, texnologia, chromebook, laptop
Φώτο: Shutterstock

Μέσω βιντεοκλήσης θα εξυπηρετούνται οι πολίτες από τα προξενεία

Ένα βήμα πιο κοντά στην υλοποίηση φτάνει η πλατφόρμα εξυπηρέτησης MyConsulLive, μέσω της οποίας οι Έλληνες κάτοικοι του εξωτερικού θα μπορούν να διεκπεραιώνουν διοικητικές πράξεις εξ αποστάσεως.

Στο τρίτο στάδιο της πιλοτικής λειτουργίας περνά η πλατφόρμα εξυπηρέτησης MyConsulLive.gov.gr, μέσω της οποίας οι πολίτες θα μπορούν να εξυπηρετηθούν από τα προξενεία χωρίς φυσική παρουσία, μέσω βιντεοκλήσης, σύμφωνα με κοινή ανακοίνωση των υπουργείων Εξωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Συγκεκριμένα, η λειτουργία της πλατφόρμας επεκτείνεται σημαντικά, εντάσσοντας:

  1. τα προξενικά γραφεία στις πρεσβείες Βρυξελλών, Ουάσιγκτον, Παρισίων, Στοκχόλμης και
  2. τα Γενικά Προξενεία Αδελαΐδας, Αμβούργου, Μελβούρνης, Μονάχου, Μόντρεαλ, Σικάγου, Στουτγάρδης, Σύδνεϋ, Τάμπας και Φρανκφούρτης.

Οι παραπάνω αρχές έρχονται να προστεθούν στο προξενικό γραφείο της Πρεσβείας Λονδίνου και στα γενικά προξενεία Νέας Υόρκης, Τορόντο, Βοστώνης, Κωνσταντινούπολης, Ντίσελντορφ και το Προξενείο Πέρθης, όπου η πλατφόρμα βρίσκεται ήδη σε δοκιμαστική λειτουργία. Σταδιακά, το MyConsulLive πρόκειται να επεκταθεί στο σύνολο των προξενικών αρχών.

Μέσω του «MyConsulLive» δίνεται η δυνατότητα στους Έλληνες κατοίκους εξωτερικού να διεκπεραιώνουν διοικητικές πράξεις χωρίς φυσική παρουσία στο Προξενείο, μέσω προγραμματισμένης βιντεοκλήσης με τον αρμόδιο προξενικό υπάλληλο, όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση.

Ειδικότερα, οι υπηρεσίες που παρέχονται μέσω της πλατφόρμας είναι οι ακόλουθες:

  • πιστοποιητικό μόνιμου κάτοικου εξωτερικού
  • βεβαίωση οικογενειακής κατάστασης / γέννησης / διαμονής
  • αντίγραφο ή απόσπασμα ληξιαρχικής πράξης
  • δήλωση δικαιούχου σύνταξης
  • αιτήσεις / αναφορές

Η υπηρεσία παρέχεται μέσω του gov.gr, στην ενότητα «Πολίτης και καθημερινότητα» και την υποενότητα «Εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση πολιτών». Η ταυτοποίηση του ενδιαφερομένου γίνεται με τη χρήση κωδικών Taxisnet για την επιβεβαίωση των στοιχείων, ενώ κατά τη διάρκεια της βιντεοκλήσης η ταυτοπροσωπία θα διαπιστώνεται με την επίδειξη δημοσίου εγγράφου (ταυτότητα, διαβατήριο κλπ.).

Υπενθυμίζεται ότι το MyConsulLive.gov.gr ξεκίνησε την πιλοτική του λειτουργία τον Δεκέμβριο 2020. Υλοποιήθηκε με την συνεργασία των υπουργών Εξωτερικών, Νίκου Δένδια και Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερρακάκη, ενώ ο σχεδιασμός έγινε από την γενική γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στα πρότυπα των αντίστοιχων υπηρεσιών ψηφιακών ραντεβού που παρέχουν τα ΚΕΠ, ο ΟΑΕΔ και η ΑΑΔΕ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νέα ψηφιακή υπηρεσία έρχεται το 2024 για τους απόδημους Έλληνες

Η νέα ψηφιακή υπηρεσία διαχείρισης αιτημάτων θα δίνει την δυνατότητα στους Έλληνες του εξωτερικού να υποβάλλουν ψηφιακά στις προξενικές αρχές τα αιτήματά τους, αλλά και τα δικαιολογητικά που απαιτούνται.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ακόμη 13 προξενικές Αρχές στην ψηφιακή εξυπηρέτηση του myConsulLive

Εξυπηρέτηση με ψηφιακό ραντεβού για Έλληνες πολίτες και ομογενείς του εξωτερικού συνολικά από 86 πρεσβείες και προξενεία σε 55 χώρες. Συνεργασία των υπουργείων Εξωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Παροχή νέων υπηρεσιών από τα προξενεία για τους Έλληνες του εξωτερικού

Οι υπάλληλοι των προξενείων καταχωρούν απευθείας στο αναβαθμισμένο "Μητρώο Πολιτών" τις ληξιαρχικές πράξεις που υποδέχονται και στη συνέχεια οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να εκδώσουν από το gov.gr το αντίστοιχο πιστοποιητικό.