Μπορεί για πολλούς η ηλεκτροκίνηση να αποτελεί μονόδρομο για την αντιμετώπιση της επιτάχυνσης της κλιματικής αλλαγής, όμως η στροφή αυτή της αυτοκινητοβιομηχανίας πρόκεται να έχει σαν «θύματα» εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους που θα βρεθούν χωρίς αντικείμενο εργασίας όπως υπογραμμίζει η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας και όπως επισημαίνουν σύμβουλοι της κυβέρνησης, η στροφή στην ηλεκτροκίνηση θα μπορούσε να κοστίσει 410.000 θέσεις εργασίας στη Γερμανία έως το 2030. Μόνο στην παραγωγή κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων, περίπου 88.000 θέσεις εργασίας θα κινδυνεύσουν, σύμφωνα με το δημοσίευμα, που επικαλείται έκθεση της Εθνικής Πλατφόρμας για το Μέλλον της Κινητικότητας (NPM), μιας επιτροπής που συμβουλεύει τη γερμανική κυβέρνηση.
Σημειώνουμε πως το 2018, η απασχόληση στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έφθασε τους 834.000 εργαζομένους, το υψηλότερο επίπεδο από το 1991.
Οι μηχανές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποτελούνται από λιγότερα μέρη και απαιτούν λιγότερη συντήρηση σε σχέση με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, γεγονός που θα οδηγήσει σε απολύσεις, ανέφερε η έκθεση. Η παραγωγή οχημάτων θα αυτοματοποιηθεί ακόμα περισσότερο και δεν θα επαρκεί για να στηρίξει το σημερινό επίπεδο θέσεων εργασίας, ανέφερε σύμφωνα με τη Handelsblatt ο πρόεδρος της NPM Χένινγκ Κάγκερμαν.
Ο βασικός φορέας της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας VDA, που τον Δεκέμβριο προειδοποίησε για περισσότερες περικοπές θέσεων εργασίας το 2020 λόγω μείωσης των πωλήσεων αυτοκινήτων παγκοσμίως, ανέφερε ότι η πρόβλεψη της NPM βασίστηκε σε ένα «μη ρεαλιστικό ακραίο σενάριο», ανέφερε στέλεχος του VDA σύμφωνα με τη Handelsblatt.
Η αυτοκινητοβιομηχανία, σημαντικός κινητήριος μοχλός της ανάπτυξης στη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή οικονομία, επιταχύνει τα σχέδια για την κυκλοφορία ηλεκτρικών οχημάτων, υπό τις πιέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για περαιτέρω μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.