ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Ηλεκτρονικός Υπολογιστής
Φωτο: Shutterstock

Πάνω από 4.500 «κλικ» σε καθημερινή βάση τον Νοέμβριο στο mitos.gov.gr

Στην πλατφόρμα, η οποία λειτουργεί πιλοτικά, βρίσκονται 2.088 δημοσιευμένες διαδικασίες (τις οποίες ο πολίτης μπορεί να αναζητήσει στο Μητρώο είτε κατά είδος είτε κατά γεγονός ζωής) που διευκολύνουν την αλληλεπίδραση των πολιτών με το Δημόσιο.

Πάνω από 4.500 πολίτες τον Νοέμβριο, σε καθημερινή βάση, μπήκαν στο mitos.gov.gr για να ενημερωθούν για τη διαδικασία που τους ενδιαφέρει. Συγκεκριμένα, στην πλατφόρμα, η οποία λειτουργεί πιλοτικά, βρίσκονται 2.088 δημοσιευμένες διαδικασίες (τις οποίες ο πολίτης μπορεί να αναζητήσει στο Μητρώο είτε κατά είδος είτε κατά γεγονός ζωής) που διευκολύνουν την αλληλεπίδραση των πολιτών με το Δημόσιο, καθώς δίνουν πληροφορίες αναλυτικά για όλα τα απαραίτητα βήματα, τα έγγραφα που χρειάζεται να προσκομίσουν στους αρμόδιους δημόσιους φορείς και τις υπηρεσίες, τις ισχύουσες διοικητικές διαδικασίες, την ισχύουσα νομοθεσία, καθώς και τον χρόνο διεκπεραίωσης των διαδικασιών, τα ψηφιακά βήματα που μπορούν να κάνουν, τις αιτήσεις που πρέπει να υποβάλλουν, τις προϋποθέσεις κά.

Επιπλέον βρίσκονται 2.619 ακόμα διαδικασίες που σύντομα θα είναι προσβάσιμες από τους πολίτες. Πρόκειται για 340 διαδικασίες προς δημοσίευση (οι οποίες βρίσκονται στο τελικό στάδιο ελέγχου από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης), 353 διαδικασίες προς έγκριση (οι οποίες βρίσκονται στο ενδιάμεσο στάδιο ελέγχου και έγκρισης από τους αρμόδιους φορείς) και 1.926 υπό επεξεργασία (όσες δηλαδή βρίσκονται στο αρχικό στάδιο καταχώρισης από τους αρμόδιους φορείς). Όπως έχει υπογραμμίσει και ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης για το ΜΙΤΟΣ, «με έναν τρόπο πολύ ενδιαφέροντα καταγράφει τα βήματα τα οποία απαιτούνται σε κάθε διαδικασία που θέλουμε το κράτος να αλληλεπιδράσει μαζί μας: πού είναι ψηφιακές οι διαδικασίες, πού δεν είναι», τονίζοντας ότι «ο στόχος είναι διπλός: ο στόχος είναι αφενός να έχουμε ένα νήμα, έναν μίτο, για να μπορέσουμε ως πολίτες να διαχειριστούμε αυτόν τον λαβύρινθο.

Αλλά υπάρχει και ο δεύτερος: «ό,τι δεν μπορώ να το μετρήσω δεν μπορώ να το μεταρρυθμίσω»». Να αναφερθεί ότι οι κατηγορίες υπηρεσιών είναι παρόμοιες με τις υπηρεσίες του gov.gr, όπως είναι η γεωργία και κτηνοτροφία, δικαιοσύνη, εκπαίδευση, εργασία και ασφάλιση κτλ και παρέχονται σε πολίτες, δημόσιους υπαλλήλους, δημόσιους φορείς, ελεύθερους επαγγελματίες, επιχειρήσεις, νομικά πρόσωπα-νομικές οντότητες. Αξίζει να σημειωθεί ότι 34 υπηρεσίες του gov.gr συνδέονται με τον ΜΙΤΟ, μεταξύ των οποίων η άδεια πολιτικού γάμου, η αίτηση επιδόματος ανεργίας, η αναγνώριση πτυχίου, η ανανέωση άδειας μοτοποδηλάτου, το άνοιγμα οικογενειακής μερίδας λόγω γάμου, το αντίγραφο άδειας οδήγησης λόγω φθοράς, το αντίγραφο ποινικού μητρώου, η απογραφή φυσικού προσώπου στο Μητρώο Εργοδοτών (eΕΦΚΑ), η ασφαλιστική ενημερότητα φυσικών/νομικών προσώπων, οι εγγραφές πρωτοετών φοιτητών, η εγγραφή σε νηπιαγωγείο, η έκδοση υπεύθυνης δήλωσης, το επίδομα παιδιού, η ληξιαρχική πράξη συμφώνου συμβίωσης, θανάτου, γέννησης, γάμου, η πληρωμή εξόδων κηδείας, το πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης κά.

Όπως δηλώνει στο ΑΠΕ ΜΠΕ ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης Λεωνίδας Χριστόπουλος «το Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών - ΜΙΤΟΣ, είναι ένα ακόμα κομβικής σημασίας έργο του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Μαζί το Εθνικό Πρόγραμμα Απλούστευσης Διαδικασιών (ΕΠΑΔ) και το Παρατηρητήριο Γραφειοκρατίας συναπαρτίζουν την «Εθνική Πολιτική Διοικητικών Διαδικασιών», η οποία θα αποτελέσει μια μεταρρυθμιστική τομή της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη. Το «ΜΙΤΟΣ» στην πλήρη ανάπτυξή του, θα αποτελεί επί της ουσίας τη θεσμική μνήμη της δημόσιας διοίκησης, όπου θα είναι καταγεγραμμένες και τυποποιημένες όλες οι διοικητικές διαδικασίες, με όρους απόλυτης διαφάνειας. Ως σύγχρονο τεχνολογικό εργαλείο, θα συμβάλλει καθοριστικά στην καταπολέμηση της γραφειοκρατίας και την ευρύτερη αναβάθμιση της εύρυθμης λειτουργίας του κράτους, δύο κρίσιμης σημασίας προϋποθέσεις, προκειμένου η χώρα να βρίσκεται σε αναπτυξιακή τροχιά». Όπως τονίζεται, το Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών δίνει τη δυνατότητα να αποκαλυφθούν τυχόν δυσλειτουργίες, οι οποίες μπορούν να οδηγήσουν στη διαδικασία της απλούστευσης και της κατάργησης ανενεργών διαδικασιών.

Ποιο είναι ακριβώς το έργο του «ΜΙΤΟΣ»:

  1. καταγράφει, και τυποποιεί τις υφιστάμενες διοικητικές διαδικασίες των δημοσίων υπηρεσιών και φορέων. Αποτυπώνει πληθώρα στοιχείων για κάθε μία από αυτές: ακριβείς, επίσημοι τίτλοι, νομοθετικό πλαίσιο, αρμόδιες υπηρεσίες, δικαιολογητικά, χρόνος διεκπεραίωσης, διάγραμμα ροής, εκτίμηση χρόνου και κόστη παραβόλων ή άλλων τελών
  2. ενσωματώνει ένα μηχανισμό διαρκούς επικαιροποίησης των διαδικασιών
  3. υποστηρίζει την απλούστευση των διαδικασιών μέσω του ΕΠΑΔ καθώς και την αξιολόγησή τους ως προς την επίπτωση που έχουν στα διοικητικά βάρη,
  4. περιλαμβάνει πλατφόρμα υποβολής αναφορών και προτάσεων βελτίωσης του περιεχόμενου από κάθε ενδιαφερόμενο. 

Το Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών «Μίτος» σχεδιάστηκε και διαμορφώνεται από τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών και υλοποιείται τεχνικά από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας ΑΕ (ΕΔΥΤΕ ΑΕ - GRNET), φορέα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

laptop
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Πάνω από 3,6 εκατ. έγγραφα εκδόθηκαν/υποβλήθηκαν ηλεκτρονικά τον Δεκέμβριο του 2022

Όπως τόνισε ο Κυριάκος Πιερρακάκης «ήταν 21 Μαρτίου του 2020 όταν το gov.gr ξεκίνησε τη λειτουργία του ως η Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης, όπου πολίτες και επιχειρήσεις μπορούν να βρουν τις ψηφιακές υπηρεσίες που θέλουν εύκολα και γρήγορα».
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Σχέδιο για αναβάθμιση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ''Elevate Greece''

Θα αναπτυχθούν και θα παραμετροποιηθούν τα κατάλληλα υποσυστήματα τα οποία στο σύνολό τους συνθέτουν την πλατφόρμα του Elevate Greece με απώτερο στόχο την περαιτέρω, ισχυροποίηση του εγχώριου οικοσυστήματος καινοτομίας.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Προστέθηκαν 53 νέες ψηφιακές υπηρεσίες στο gov.gr τον Ιούνιο του 2024

Τα 5 δημοφιλέστερα θέματα για τα οποία ρωτούν οι πολίτες τον ψηφιακό βοηθό είναι: έκδοση νέας ταυτότητας, υπεύθυνη δήλωση, κοινωνικός τουρισμός, άυλη συνταγογράφηση και πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης.