ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Optiki Ina, Fiber, Internet, Diadiktyo, Tilepikoinonies
Φωτο: Shutterstock

Σχέδιο ΟΤΕ για διπλασιασμό ταχυτήτων: Η ΕΕΤΤ αποφασίζει αν θα «παγώσει»

Ως το τέλος της επόμενης εβδομάδας αναμένεται η απόφαση της Επιτροπής για την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων της Vodafone. Οι ανταγωνιστές του ΟΤΕ βλέπουν επιβαρύνσεις δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ που θα συμπιέζουν τα περιθώρια κέρδους τους.

Κορυφώνεται η αγωνία για τα τιμολόγια του ΟΤΕ και το πλάνο του ομίλου να διπλασιάσει τις ταχύτητες σύνδεσης στο ίντερνετ, καθώς οι έντονες αντιδράσεις της Vodafone είναι πολύ πιθανό να «παγώσουν» την εφαρμογή του σχεδίου. Ο δεύτερος μεγαλύτερος παίκτης της αγοράς ζητά να παγώσουν οι εγκρίσεις των νέων πακέτων επειδή συμπιέζουν τα περιθώρια κέρδους των ανταγωνιστών του ΟΤΕ.

Μέχρι το τέλος της ερχόμενης εβδομάδας, η ΕΕΤΤ αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να αποφασίσει για το αν θα δεχτεί την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που έχει καταθέσει η Vodafone, καθώς ολοκληρώθηκε χθες η ακρόαση του αιτήματος της εταιρείας, που είχε μείνει στα συρτάρια της Επιτροπής εδώ και τρεις μήνες. Μια θετική απόφαση για τα ασφαλιστικά μέτρα θα είχε ως αποτέλεσμα να «παγώσει» το σχέδιο του ΟΤΕ που ήδη είχε αρχίσει  να εφαρμόζεται από τον Μάρτιο.

Η Vodafone ζητά από την ΕΕΤΤ να τεθεί άμεσα σε ισχύ το νέο μοντέλο ελέγχου συμπίεσης περιθωρίου κέρδους (PSM – Price Squeeze Model) για τα πακέτα λιανικής του ΟΤΕ, το οποίο έχει, περιέργως, «παγώσει» από τον Μάρτιο του 2021 οπότε και ολοκληρώθηκε η σχετική διαβούλευση. Σημειώνεται ότι, σε αυτό τον έλεγχο, δεν καλούνται οι εναλλακτικοί πάροχοι να αποδείξουν ότι υπάρχει συμπίεση περιθωρίου, αλλά είναι υποχρεωμένος ο ΟΤΕ, ως πάροχος με Σημαντική Ισχύ στην Αγορά, να αποδείξει ότι η εμπορική/τιμολογιακή του πολιτική αφήνει επαρκή περιθώρια κέρδους στις ανταγωνιστικές εταιρείες.

Η εταιρεία έχει ζητήσει να ληφθούν άμεσα προσωρινά μέτρα για την προστασία της ανταγωνιστικής δομής της αγοράς έως ότου εξασφαλιστεί η οικονομική αναπαραγωγιμότητα και από την λοιπή αγορά, δηλαδή να μπορούν και οι ανταγωνιστές του ΟΤΕ να τον ακολουθήσουν στον διπλασιασμό ταχυτήτων χωρίς να συμπιέζονται τα περιθώρια κέρδους τους. Αυτό, κατά την εκτίμησή της Vodafone, μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσω της εξασφάλισης κατάλληλου εκπτωτικού σχήματος όχι μόνο στο εφάπαξ τέλος μετάβασης αλλά και στο μηνιαίο τέλος χονδρικής.

Παράλληλα θέλει να εκκινήσει άμεσα η διαδικασία επικαιροποίησης του μοντέλου BULRIC+ των τελών χονδρικής προκειμένου να ληφθούν υπόψη οι τρέχουσες εξελίξεις και αλλαγές που επέρχονται στην αγορά, βάσει της αλλαγής της ζήτησης.

Όπως ανέφερε και σε χθεσινή της δήλωση η Διευθύντρια Εξωτερικών Υποθέσεων και Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της Vodafone Ελλάδας, Μαρία Σκάγκου «η Vodafone ως στρατηγικός εταίρος, εκτελεί και σήμερα ένα σημαντικό επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 600 εκατ. ευρώ με στόχο να φέρει τις καλύτερες ψηφιακές υποδομές και υπηρεσίες στην Ελλάδα. Θεωρούμε ότι αυτή η φιλοδοξία και η πρόθεση είναι κοινές ή οφείλουν να είναι κοινές και για τους λοιπούς παρόχους αλλά και για τη ρυθμιστική αρχή, καθώς για αυτή τη ψηφιακή μετάβαση αναγκαία προϋπόθεση είναι η ύπαρξη δίκαιου και υγειούς ανταγωνισμού.

Η Vodafone, όπως επανειλημμένα έχουμε δηλώσει, έχει χαιρετίσει τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία, ωστόσο τονίζουμε για άλλη μια φορά ότι θα πρέπει να ληφθούν τα απαραίτητα εκείνα μέτρα, που θα επιτρέψουν σε όλους τους παρόχους της αγοράς να μεταφέρουν τους πελάτες τους σε υψηλότερες ταχύτητες με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις, χωρίς διακρίσεις.

Η αύξηση της διείσδυσης των δικτύων νέας γενιάς στην Ελλάδα οφείλει να είναι μία από κοινού προσπάθεια και στρατηγικός στόχος για το σύνολο της αγοράς, με τους κατάλληλους όρους και με την επέμβαση όπου χρειάζεται, της ρυθμιστικής αρχής, ώστε να εξασφαλίζεται πράγματι ο ανταγωνισμός και τελικά το όφελος των Ελλήνων καταναλωτών».

Αγωνία για την εφαρμογή του νέου Price Squeeze Model

Η αναβάθμιση επρόκειτο να γίνει σε όσες γραμμές είναι τεχνολογικά εφικτό και αναμενόταν να έχει ολοκληρωθεί μέσα στο 2022, ωστόσο το σχέδιο αυτό δείχνει πως θα καθυστερήσει σημαντικά μετά την επιστολή της Vodafone που ζητά από το νέο ΔΣ της ΕΕΤΤ να μην εγκριθούν τα νέα τιμολογιακά πακέτα του ΟΤΕ πριν τεθεί σε εφαρμογή το νέο πλαίσιο για το Μοντέλο Ελέγχου Συμπίεσης Περιθωρίων.

Για το νέο Μοντέλο Ελέγχου Συμπίεσης Περιθωρίων έχει ολοκληρωθεί η διαβούλευση από τον Μάρτιο του 2021, χωρίς όμως να έχει ενεργοποιηθεί από την ΕΕΤΤ. Το ερώτημα είναι αν θα πρέπει με βάση το νέο μοντέλο να εξεταστούν τα τιμολόγια του ΟΤΕ που δεν έχουν ήδη εγκριθεί, δηλαδή τα 2/3 των τιμολογίων.

Στελέχη του κλάδου αναφέρουν πως τα νέα πακέτα του ΟΤΕ «στραγγαλίζουν» τον ανταγωνισμό, καθώς επιβάλλουν επιβαρύνσεις δεκάδων εκατομμυρίων στον ανταγωνισμό και επισημαίνουν πως δεν γίνεται να εγκριθούν πακέτα σύμφωνα με το πλαίσιο του 2011, καθώς από τότε έχουν αλλάξει πολλά στις τηλεπικοινωνίες και την αγορά να έχει αλλάξει άρδην από τότε.

Άκαρπες οι διαπραγματεύσεις

Οι πάροχοι έχουν ενοχληθεί από την κίνηση του ΟΤΕ να ανακοινώσει τον διπλασιασμό των ταχυτήτων χωρίς να έχει υπάρξει πρώτα έγκριση από την ΕΕΤΤ και των νέων τιμολογίων, τα οποία ο ΟΤΕ, ως πάροχος με Σημαντική Ισχύ στην Αγορά είναι υποχρεωμένος να υποβάλλει εκ των προτέρων προς έγκριση στη ρυθμιστική αρχή.

Οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι υπολογίζουν πως θα χρειαστούν περίπου 90 εκατ. ευρώ επιπλέον ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν και αυτοί με την σειρά τους στον διπλασιασμό των ταχυτήτων, ποσό στο οποίο περιλαμβάνεται η μετάβαση από τα αστικά κέντρα στα ΚΑΦΑΟ, το κόστος για τις αλλαγές ρούτερ που θα χρειαστούν οι συνδρομητές και η διαφορά από τις μισθώσεις που καταβάλλονται στον ΟΤΕ για τις υπηρεσίες χονδρικής. Επιβαρύνσεις που, όπως λένε, θα προκαλέσουν συμπίεση των περιθωρίων κέρδους τους.

Το κόστος μετάβασης που φτάνει τα 33 ευρώ ανά σύνδεση βρίσκεται στο επίκεντρο των διαπραγματεύσεων, με τους παρόχους να μην βρίσκονται κοντά σε συμφωνία με τον ΟΤΕ, καθώς διαπιστώνεται διαφορά στο ύψος και τον χρόνο διάρκειας της έκπτωσης. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΟΤΕ πρότεινε έκπτωση 60%, που δεν έγινε αποδεκτή από τη Vodafone.

H Vodafone θεωρεί ότι πρέπει να υπάρξει έκπτωση και στο μηνιαίο τέλος χονδρικής εκτός από την έκπτωση στο τέλος μετάβασης, για να καλυφθούν οι ζημιές που προκαλούν τα νέα τιμολόγια του ΟΤΕ στον ανταγωνισμό και ζητά πλέον την παρέμβαση της ΕΕΤΤ για να προστατευθεί η ανταγωνιστική δομή της αγοράς.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

fiber-internet-diktyo-tilepikoinwnies
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Με… ταχύτητες χαλκού τρέχει η Ελλάδα της οπτικής ίνας

Αν και οι ταχύτητες στην Ελλάδα έχουν αυξηθεί πάνω από 36%, καθώς σημειώνεται σημαντική άνοδος των πακέτων από 100 Mbps και πάνω, ωστόσο η χώρα μας βρίσκεται στους παγκόσμιους ουραγούς στις σταθερές συνδέσεις.
Optiki Ina, Fiber, Internet, Diadiktyo, Tilepikoinonies
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Μεγάλες επενδύσεις για γρήγορο ίντερνετ στις «λευκές» περιοχές της χώρας

Το έργο για το δίκτυο Ultra Fast Broadband έχει προϋπολογισμό 700 εκατ. ευρώ και είναι από τα μεγύτερα τηλεπικοινωνιακά έργα ΣΔΙΤ στην Ευρώπη. Θα αυξήσει τη μέση ταχύτητα σύνδεσης για το 20% των νοικοκυριών σε αραιοκατοικημένες περιοχές που δεν έχουν εμπορικό ενδιαφέρον για τους παρόχους.
Diktyo 5G
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Το «θαύμα» στην ανάπτυξη των δικτύων 5G: Πώς η Ελλάδα κλέβει την παράσταση

Η Ελλάδα αποτελεί μια από τις τέσσερις πανευρωπαϊκά χώρες που έχουν προχωρήσει στην εκχώρηση φάσματος στα δίκτυα 5G που ξεπερνά το 90%. Με ευρωπαϊκές ταχύτητες τρέχει και η πληθυσμιακή κάλυψη του δικτύου στην Ελλάδα.
data-digital transformation-psifiakos metasximatismos-texnologia
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ψάχνουν έσοδα οι πάροχοι τηλεπικοινωνιών και στρέφονται στα έργα ICT

Τα έσοδα από υπηρεσίες έχουν βαλτώσει στο επίπεδο των 1,6 δισ. ευρώ την τελευταία επταετία. Στα μεγάλα έργα ψηφιαποίησης ποντάρουν τώρα οι μεγάλοι του κλάδου για να βελτιώσουν τις οικονομικές τους επιδόσεις.
Optiki Ina, Fiber, Internet, Diadiktyo, Tilepikoinonies
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τα κρυφά κόστη για την αποσύνδεση από παρόχους τηλεπικοινωνιών

Παρά τις σημαντικές βελτιώσεις που έχουν συμβεί στον τρόπο υπολογισμού του κόστους για πρόωρη διακοπή σύμβασης με έναν πάροχο, τα τέλη σύνδεσης μπορεί να αποδειχθούν ο παράγοντας που αλλάζει το κόστος για τον καταναλωτή.